eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyużywanego elektrykaRe: używanego elektryka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: używanego elektryka
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <2...@g...com>
    <5a4b6d7b$0$5150$65785112@news.neostrada.pl> <a...@m...org>
    <5a4b75d6$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <1h9m5i3172xpn$.dlg@myjk.org> <5a4c9f47$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org> <5a50b3e8$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@m...org> <5a535a9d$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <fubu9ei3ss7z$.dlg@myjk.org>
    From: Trybun <c...@j...ru>
    Date: Thu, 11 Jan 2018 09:30:09 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.8.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <fubu9ei3ss7z$.dlg@myjk.org>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 180108-4, 2018-01-08), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 80
    Message-ID: <5a572088$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 188.33.178.212
    X-Trace: 1515659400 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 650 188.33.178.212:1757
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2622370
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-01-08 o 14:15, Myjk pisze:
    > Mon, 8 Jan 2018 12:48:50 +0100, Trybun
    >
    >> Nie, chyba nie miałem do czynienia z takim autem.
    > Polecam, wpasuj się nawet do jakiejś Octavii, zdziwisz się. :P

    Choć nigdy osobiście ni byłem posiadaczem auta z grupy VW to za sprawą
    Passata brata mam do tych aut duże uprzedzenie. Tak więc - nie , dziękuję.

    >
    >> Jednak nie w tym rzecz.. Mam dwa auta o mniej więcej prawie takich samych
    >> parametrach, różnią się tylko zasilaniem, benzyniak i diesel, diesel
    >> mimo niewątpliwie większego hałasu w środku zdecydowanie bardziej mi
    >> odpowiada do jazdy choćby z tego powodu że tak nie wyje obrotami przy
    >> jeździe z wyższymi prędkościami. U mnie na 5ce przy 130km/h ma 1000
    >> więcej obrotów niż diesel. I to piłowanie na dłuższą metę jest dużo
    >> bardziej uciążliwe niż spokojny warkot diesla.
    > Czyli podobnie dobieraliśmy auto, bo ja też nie trawię wysoko kręconego
    > wolnossaka, nie lubię wysokich dźwięków, wolę niskie. Przecież turbo w
    > ropniaku powoduje obniżenie obrotów i mniejszy hałas. Ale, to samo uzyskuje
    > się w turbobenzynie (TfSI), moment lepszy niż w dieslu, bo już od 1500,
    > tego nawet nie trzeba kręcić na więcej jak 2,5k obrotów żeby ładnie
    > jechało. Benzyna przy takich obrotach jest znacznie cichsza niż najlepszy
    > klekot.
    >
    > Ja byłem w szoku jak z kuplem w góry pojechaliśmy, 50/h na blacie, kumpel
    > na piątce, wciska gaz bez redukcji i przyśpiesza pod górę. WTF? Przecież
    > mój diesel by umarł na samą myśl o wciśnięciu gazu w takich warunkach.

    Pewnie też jak mój nie ma nadmiaru (wystarczającej) mocy. Gdy jeździłem
    nim po Wielkopolsce to byłem mega pozytywnie zaskoczony możliwościami
    tego 1,5 litrowego , 3cylindrowego dieselka. Pierwsza wyprawa w góry i
    kubeł zimnej wody na głowę, powiedziałbym wprost - auto z tym silnikiem
    nie nadaje się zupełnie do jazdy w górach.

    >
    >> I nie sądzę żeby sama turbina coś zmieniła w tej kwestii. Tu trzeba by
    >> jeszcze mieć w skrzyni mieć inne przełożenia. A Volkswagen robi
    >> specjalne skrzynie dedykowane do silników z turbo?
    > Teraz to robi już AFAIK chyba nawet 8 stopniowe DSG -- co tylko pomaga w
    > cichej jeździe, bo do niższych obrotów mieli biegami.

    A w przypadku manualnej skrzyni?

    >
    >>> Ale tylko niektórzy i dlatego że za hałasem idzie wtedy MOC. Większość tego
    >>> nie robi, tylko szuka auta komfortowego (w tym cichego) i oszczędnego do
    >>> codzinnego użytkowania...
    >> Albo odwrotnie - brak mocy niektórzy chcą sobie zrekompensować hałasem.
    >
    > Zostawmy użytkowników "cifików" w spokoju. ;)
    > BTW https://www.youtube.com/watch?v=FcR6D7WqXrI :D

    No, nie możemy ich pominąć w naszych rozważaniach, a wniosek jest jeden
    - są także kierowcy którzy kochają hałas w aucie.

    >
    >>>> A szpan, nie wiem jak sprawa wygląda z tym drugim,
    >>>> ale Nissanem można szpanować za sprawą ceny..
    >>> 98% mijanych ludzi na drodze nie będzie wiedziało jaka jest cena Leafa.
    >> Na tym właśnie polega "dyskretny urok burżuazji" ;-)
    > To wtedy już nie jest szpan tak jak przy zakupie srajfona. ;P
    > Teslą rozumiem, można szpanować, ale nie Leafem. :>

    E tam, ubieranie się jak Presley nie świadczy o tym że ktoś staje się
    Presley`em.

    >
    >> Piszę o "nowym" bo starsze auta o takiej nazwie to był zupełnie inny
    >> pojazd, z innego segmentu.
    >>
    >> No kto by pomyślał, a tak to autko sympatycznie wyglądało. Zresztą to
    >> chyba już jakaś obowiązująca ogólnie norma że w małych autach nie
    >> znajdziemy ani solidnego wykonania ani tym bardziej - komfortu..
    > Się nie ma co dziwić, spuścili go do poziomu Colta, czyli do segmentu A,
    > który próbuje podskakiwać do B ale mu brakuje mocy w sprężynkach. :>
    >

    No tak...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: