    From: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV
    Date: Sun, 29 Mar 2009 09:19:27 +0200

    Konop pisze:

    > Są 3 fazy więc przychodzi kabel 4-żyłowy. To się zgadza... ale te żyły
    > to 3 fazy (L1, L2 i L3) oraz przewód zerowy - neutralny N, a raczej
    > neutralno-ochronny PEN. A Ty w swoim mieszkaniu masz którąś fazę Lx i
    > ten właśnie przewód PEN ;)..

    JASNE! zamroczyło mnie! Teraz już mi sie wszystko wczytało.
    Dzieki jeszcze raz wszystkim za odpowiedzi. Chyba zdecyduje sie na
    wymiane instalacji. Wspomniałem żonie o tej konieczności... i mam jeden
    problem wiecej.

    Prosze jeszcze o jedno. Podajcie jakiegoś linka do aktualnych przepisów
    (lub dopuszczalnych sposobów) wykonywania instalacji. Tzn ile kabli,
    jakich, jakie gniazdka.... Poprostu niechce zeby mnie lokalny elektrych
    "naciagał" na to czy tamto.

    Dzieki
    ToMasz