  • Data: 2009-03-31 09:47:36
    Temat: Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV
    Od: "Bogdan" <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał:

    > No nie, tego nie można puścić płazem. Każdy komp PC tak ma w swoim
    > zasilaczu, nawet tania chińszczyzna. Weź sobie któryś rozbierz,
    > pseudofachowcu :)

    Pisząc to co piętnujesz miałem właśnie w głowie tego typu
    zasilacz/przetwornicę, która zapewnia galwaniczną izolację od sieci
    elektroenergetycznej i w której właśnie takie połączenie często nie
    występuje. Chyba, że w "chinszczyźnie". W markowych urządzeniach ten punkt
    jest łączony do obudowy przez dwójnik RC w specjalnym wykonaniu. A co do
    meritum, to kołacze mi się po głowie, że omawiane bezpośrednie połączenie
    kondensatorów filtra do elementów "zerowanych" nie jest od pewnego czasu
    zalecane jako zbyt niebezpieczne, ale tu nie mam pewności.

    Bogdan