  • Data: 2009-03-28 22:42:50
    Temat: Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jednak każdą swoją pracę podpisuję swoimi uprawnieniami oraz nazwiskiem.
    > Co zaś się tyczy mojej fachowości - wystarczy tylko przjrzeć archiwum i
    > poczytać jakich rad udzielałem do tej pory w tym temacie. Z resztą i tak
    > każdy, kto czyta ma wybór - skorzysta z tych rad, albo nie.

    W merytorycznej kwestii tej dyskusji już chyba wszystko sobie
    wyjaśniliśmy ;)... dziękuję za cenne uwagi :)... szczerze mówiąc -
    myślałem, że układu TT właściwie nie wolno stosować ;)...

    Co do Twojej fachowości - nie chciałem jej podważać... może mój ostatni
    akapit sugerował coś innego i za to przepraszam... To, że uważam, że
    zdobycie uprawnień niekoniecznie jest trudne nie zmienia faktu, że
    uważam, że Ty na nie jak najbardziej zasługujesz! nie muszę Twojej
    wiedzy weryfikować - nawet nie byłbym w stanie przy mojej niezbyt
    zaawansowanej wiedzy (co uzasadnione jest też brakiem doświadczenia -
    dopiero kończę studia)... W kwestii merytorycznej to ja się wykazałem
    niewiedzą, a teraz już przyznaję Tobie w 100% rację... bardziej chodziło
    mi o coś, co opisał Maciek w swoim poście, przykład z kuchenką ;)...
    faktem jest, że spora większość ludzi (w tym elektrycy) patrzy na
    elektrykę na zasadzie "byle działało". Prąd płynie, urządzenie działa,
    obudowa nie kopie - jest OK. I nie zaskoczyłby mnie fakt, że ktoś, kto
    dostał radę: "wezwij fachowca, który podłączy Ci koma do kaloryfera, ale
    wykona porządny uziom, pomiary i połączenia wyrównawcze" - to zamiast
    tego sam by podłączył obudowę do kaloryfera, stwierdził że jest OK i
    cieszył się z zaoszczędzonych pieniędzy ;)... Niestety... no ale taka
    też jest prawda - zawsze znajdzie się ktoś, komu coś nie pasuje ;)...
    doradzisz fachowca - oburzą się jedni ;)... doradzisz co zrobić - wkurzą
    się drudzy ;)... no nic, chyba EOT ;)...

    Pozdrawiam
    Konop