  • Data: 2009-03-28 22:04:05
    Temat: Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV
    Od: "gargamel" <s...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Konop" napisał:
    > To powiedz mi, drogi kolego, co przepisy mówią o sztuce tworzenia takich
    > instalacji?? Czy dozwolony dziś jest system TT?? Czy można łączyć
    > instalację TN-C z instalacją TT?? Czy można w budynku wielorodzinnym
    > narażać pozostałych lokatorów budynku podłączając do kalofyferów
    > uziemienie??!! Radzisz kolesiowi "wbij sobie uziom"!! Czy Ty serio nie
    > rozumiesz, że taki "wbity sobie w ziemie uziom" bez żadnych pomiarów wcale
    > nie musi mieć małej rezystancji?? U niego pójdzie zwarcie, a sąsiada
    > kopnie prąd... No super!! Może podpisz się pod swoimi radami imieniem i
> [...]

    haha, to ja zapodam anegdotę, pracujac swego czasu na budowie, budowlańców
    co bramę robili coś zaczeło kopać, jednego to nawet o sciane machneło:O)
    więc mnie zawołąno żebym sprawdził o co chodzi (bo akurat byłem jedynym w
    okolicy "piszącym" i znającym więcej słów niż tlko hui, krwa piza, dupa:O)
    to darzę:
    z ziemi wystaje przewd PE żółto-zielony, w okolicy nie ma gniazdka tylko
    jakieś ruryc.o wystają, wiec mierzę napięci mędzy rurą i tym przewodem i
    wychodzi napięcie prawie 400V!!!!
    kto wie o co chodzi to może sie domyśleć jak to wszystko było
    podłaczne/spartolone!:O(
    potem dowiedziałem sie kto wykonywał instalację elektryczną w tym budynku,
    to była osoba z uprawnieniami E, P, D ?!?!?!?