  • 41. Data: 2011-03-02 18:32:10
    Temat: Re: uwaga na odpadające koła:)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-02 09:14, Albercik pisze:
    > było? nie było?
    > http://www.tvn24.pl/-1,1694503,0,1,gdyby-sie-nie-zat
    rzymali--odpadlyby-kola,wiadomosc.html

    > wersja skrócona jak by się połamało
    > http://tiny.pl/hdmjj
    >

    > chodzi o Policyjne alfy..

    Z tego co rozumiem to zastosowano nie dystanse, a tzw. konwertery.

    Bo dystans to wytoczony krążek z otworami na przestrzał i prawdę mówiąc
    tego się raczej nie da zrobić źle.

    Natomiast te konwertery to faktycznie wymysł szatański - to pierścienie
    przykręcane zamiast koła, śrubami o rozstawie samochodu, następnie do
    nich przykręca się felgę o innym rozstawie śrub.
    Tu obrazek:
    http://img355.imageshack.us/img355/8901/zaciskmw5.jp
    Są takie które nawet zmieniają liczbę śrub z 4 na 5.

    Normalnie skręcone koło, to skręcone na przestrzał felga, ewentualny
    dystans, tarcza hamulcowa i piasta.

    A używanie takich konwerterów to zwykłe dziadostwo.
    Bo nie ma tak że "nie istnieją" stalowe felgi w danym rozmiarze.
    Istnieją wszystkie we wszystkich rozmiarach - zwłaszcza jak się chce
    tego kupić 600 sztuk.

    Tyle że pewnie sprzedawca miał dojście do jakiejś stalowej taniochy
    zalegającej w jakimś magazynie i wyliczył że taniej mu będzie
    dorobić/kupić do tego dziadowską przejściówkę niż zamówić felgi takie
    jak mają być.

  • 42. Data: 2011-03-02 20:05:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 02 Mar 2011 18:32:10 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >Z tego co rozumiem to zastosowano nie dystanse, a tzw. konwertery.
    >Bo dystans to wytoczony krążek z otworami na przestrzał i prawdę mówiąc
    >tego się raczej nie da zrobić źle.

    A srub pozniej nie urywa ? Bo one wtedy kiepsko podparte, ale moze to
    naprawde na tarcie pracuje.

    >Natomiast te konwertery to faktycznie wymysł szatański - to pierścienie
    >przykręcane zamiast koła, śrubami o rozstawie samochodu, następnie do
    >nich przykręca się felgę o innym rozstawie śrub.

    A swoja droga to ciekaw jestem jak to sie ma do homologacji.

    >Bo nie ma tak że "nie istnieją" stalowe felgi w danym rozmiarze.
    >Istnieją wszystkie we wszystkich rozmiarach - zwłaszcza jak się chce
    >tego kupić 600 sztuk.

    No nie wiem - 600 sztuk to moze byc za malo zeby uruchamiac produkcje
    na konkretny ET.

> [...]
    >zalegającej w jakimś magazynie i wyliczył że taniej mu będzie
    >dorobić/kupić do tego dziadowską przejściówkę niż zamówić felgi takie

    Ale przeciez stalowe jakie by nie byly to nie powinny byc drogie.
    No chyba ze juz i tak na tych samochodach zarabia po 1000zl.

    J.

  • 43. Data: 2011-03-02 20:11:33
    Od: krzyss <k...@S...com>

    W dniu 2011-03-02 15:27, The_EaGle pisze:

    > Mów za siebie. Ja bez policji nikomu noża pod żebro za nic nie włożę -
    > gwarantuje ci. Groźba madatu czy dożywocia nie ma dla mnie znaczenia to
    > wynika z mojej empatii. Nikt mnie za morde nie musi więc trzymać.
    >
    > Policja a szczególnie drogowa jest mi PO NIC potrzebna. Mandaty to
    > kolejny podatek od najbardziej zamożnej grupy społeczeństwa -
    > właścicieli samochodów.
    >
    > Widziałeś gdzieś dane gdzie im więcej policji tym mniej wykroczeń?
    > Bo ja widzę coś odwrotnego im więcej policji TYM WIĘCEJ wykroczeń i za
    > to policjanci otrzymują premie. Przecież to chore...

    Prawo jest po to zeby go przestrzegac, ale u nas sie dyskutuje. Ciekawe
    ze jak za granica dostaniesz mandat 500Eur to juz tak nie dyskutujesz i
    zgadzasz sie z jego wymiarem.

    Pojezdzisz troche po roznych krajach to zrozumiesz ze przepisy sa po to
    zeby ich przestrzegac.

    A co do noza... ty nie wlozysz, ale znajdzie sie pieciu takich co tobie
    wsadza, bo nikt ich nie sciga.

    PS. Sam nie jestem swiety i czasem sie wsciekam ale zaciskam zeby placze
    i place...

    --
    ===-----== krzyss vel Qkill ==-----===
    ----===---- www.krzyss.com ----===----

  • 44. Data: 2011-03-02 20:42:40
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-03-02 15:27, The_EaGle pisze:
    (...)
    > Policja a szczególnie drogowa jest mi PO NIC potrzebna.

    Ponieważ ogranicza dowolność i wymusza stosowanie się do zapisów
    prawa, które obowiązuje wszystkich?

    > Mandaty to
    > kolejny podatek od najbardziej zamożnej grupy społeczeństwa -
    > właścicieli samochodów.

    ROTFL - właściciele samochodów to najbardziej zamożna grupa
    społeczeństwa. Do tego jaka prześladowana...

  • 45. Data: 2011-03-02 21:01:51
    Temat: Re: uwaga na odpadajšce koła:)
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > A srub pozniej nie urywa ? Bo one wtedy kiepsko podparte, ale moze to
    > naprawde na tarcie pracuje.

    śruba podparta jest tak samo, dlaczego mialoby sie to zmienic.
    Zmienia sie za to długość sruby i tu pojawia sie problem.
    Generalnie sruby trzeba dorabiać - wiec problem nie w podparciu śruby, a w
    tym, z czego i jak ją wykonano. Najprawdopodobniej toczono, tylko z czego i
    jak...

    Jeśli ktoś zastosuje odpowiedni materiał, uwzględniający zmiane długośći i
    wytoczy tą śrube z odpowiednią dokłądnością i szybkością ... to nie ma
    problemu. Gorzej, jak ktoś weźmie byle jaki pręt i wytoczy to mało
    precyzyjnie w dodaku w pośpiechu...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 46. Data: 2011-03-02 22:44:24
    Od: Przemek V <p...@g...com>

    On Mar 2, 4:17 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Lepszych znajomych to chyba jednak ma Alfa.
    > Ciekawe - czysty przypadek ze sie tak wstrzelili z cena, czy mieli
    > jednak dokladne informacje :-)

    Była dogrywka elektroniczna i licytowali w dół aż Opel wymiękł.
    Zresztą w tej dogrywce były bardzo konkretne redukcje w porównaniu do
    cen zgłoszonych na papierze. Kiedyś to wszystko wyguglowałem - było na
    jakiejś stronie policyjnej włącznie z pismami błagalnymi od Alfy żeby
    mogły być aluminiowe koła a nie stalowe.

  • 47. Data: 2011-03-02 22:48:40
    Od: Przemek V <p...@g...com>

    On Mar 2, 10:44 pm, Przemek V <p...@g...com> wrote:
    . Kiedyś to wszystko wyguglowałem - było na
    > jakiejś stronie policyjnej włącznie z pismami błagalnymi od Alfy żeby
    > mogły być aluminiowe koła a nie stalowe.

    Właśnie tej do której link jest w tym wątku... uuups.

  • 48. Data: 2011-03-02 22:50:08
    Od: Przemek V <p...@g...com>

    On Mar 2, 4:08 pm, mister <b...@e...com> wrote:

    > gowno wiedza, zamiast gadac bzdury poczytaj warunki i wyniki przetargu.
    > w przetargu wystartowali dealerzy opla, skody/vw, renault i wlasnie
    > alfy/fiata. wszyscy spelniali warunki zapisane w ogloszeniu, a jedynym
    > kryterium byla najnizsza cena.
    >
    > wyniki przedstawily sie tak:
    > 1. ACM Mari-Car Poznan /Fiat/
    > 2. POL-MOT Warszawa /Skoda, Fiat/
    > 3. CARSED Siedlce /Skoda, VW/
    > 4. Mucha Katowice /Opel/
    > 5. Auto oliborz Warszawa /Opel, Chevrolet, Saab/
    > 6. Renault Polska Warszawa /Renault/

    A ceny Opla i Alfy były tak blisko bo po złożeniu ofert pisemnych była
    dogrywka elektroniczna. Można sprawdzić ile zeszli z cen w licytacji -
    pamiętam, że były to dosyć konkretne kwoty.

  • 49. Data: 2011-03-02 23:49:51
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

> [...]
    > gwarantuje ci. Groźba madatu czy dożywocia nie ma dla mnie znaczenia to
    > wynika z mojej empatii. Nikt mnie za morde nie musi więc trzymać.
    To czemu płaczesz, że płacisz?

    > Policja a szczególnie drogowa jest mi PO NIC potrzebna. Mandaty to
    > kolejny podatek od najbardziej zamożnej grupy społeczeństwa -
    > właścicieli samochodów.
    A możesz się zdziwić - są tacy, co latami jeżdżą i to przebywają sporo
    kilometrów nie płacąc...
    Wystarczy trzymać się reguł - czyli nie wychylać się...

    > Widziałeś gdzieś dane gdzie im więcej policji tym mniej wykroczeń?
    > Bo ja widzę coś odwrotnego im więcej policji TYM WIĘCEJ wykroczeń i za
    > to policjanci otrzymują premie. Przecież to chore...
    Oczywiście - statystyka nie kłamie, tylko logika troszkę szwankująca ;)
    Zadanie powinno brzmieć:
    "Bo ja widzę coś odwrotnego im więcej policji TYM WIĘCEJ UJAWNIONYCH
    wykroczeń ..."

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 50. Data: 2011-03-03 00:43:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-02 20:05, J.F. pisze:

    > A srub pozniej nie urywa ? Bo one wtedy kiepsko podparte, ale moze to
    > naprawde na tarcie pracuje.

    Chyba jednak na tarcie.

    Nawet w seryjnych samochodach szpilka potrafi być dość długa. Same
    dystanse też się stosuje nawet w seryjnych samochodach. O motorsporcie
    nie wspominając, a jednak nic się nie urywa.

    > A swoja droga to ciekaw jestem jak to sie ma do homologacji.

    Za to powinni dowody rejestracyjne sami sobie pozabierać, bo podobno
    koła wystają poza obrys pojazdu.
    A homologacja zapewne o takiej ewentualności w ogóle nie wspomina.

    Dochodzi jeszcze jedna sprawa.
    Samochód z dystansami zaczyna się prowadzić dość ciężko - szarpie
    kierownicą, mocno ciągnie w koleinach, a ostro hamując na zakręcie
    kiedyś sobie bark ze stawu wypchnąłem.

    > No nie wiem - 600 sztuk to moze byc za malo zeby uruchamiac produkcje
    > na konkretny ET.

    ET to akurat można załatwić normalnymi dystansami.

    W zasadzie istotne żeby się zgadzała ilość śrub.
    Nawet jak rozstaw się trochę różni, to można od biedy użyć śrub
    pływających - rozwiązanie może do mnie nie przemawia, ale na pewno
    lepiej niż jakieś konwertery.

    > Ale przeciez stalowe jakie by nie byly to nie powinny byc drogie.
    > No chyba ze juz i tak na tych samochodach zarabia po 1000zl.

    I tak jakieś felgi dać musieli, więc nie wiem ile można zaoszczędzić
    kupując jakiekolwiek felgi w stosunku do kupienia właściwych.