eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyuwaga na odpadające koła:)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 120

  • 61. Data: 2011-03-03 11:02:51
    Temat: Re: uwaga na odpadające koła:)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:

    >>> Nie, ale pomysl sobie co by bylo jak by tej policji nie bylo...
    >>
    >> Tej z radarem?
    >> Nic by nie było, mniej by się płaciło za prędkość.
    >> Inne przewiny i tak ich nie interesują.
    >
    > A ja wczoraj widziałem jak zgarnęli za to, za co sam bym chętnie kulę w
    > łeb pakował - za przelatywanie na późnopomarańczowym/czerwonym. Zawodnik
    > będąc ~50m od skrzyżowania z zapalającym się pomarańczowym, zamiast
    > hamować, wdepnął gaz i poleciał już na czerwonym. Oni za nim i zapinając
    > wyjca.
    > I bardzo mnie to cieszy - bo olewanie świateł staje się coraz większą
    > plagą we Wrocławiu.

    Dokładnie o to chodzi - żeby wreszcie zajęli się tym, co ważne.


  • 62. Data: 2011-03-03 11:39:33
    Temat: Re: uwaga na odpadające koła:)
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>


    >> Nie rozumiesz bo kierowcy są przypisani do konkretnych samochodów. W
    >> dodatku nie znam kierowcy radiowozu /w ogóle policjanta/ który nie miał
    >> by układów w warsztatach i takie wymiany kół mają 'za friko' ale to
    >> odbywa się 'po znajomości'. Gdyby było to na głowie odpowiedzialnego w
    >> jednostce za całość pojazdów nie odbyło by się to po znajomości ale ktoś
    >> by musiał za to zapłacić. /w domyśle konkretna jednostka/ A tak by
    >> musiało być gdyby chodziło o przekładki opon na felgach, a nie
    >> przekładki kół w całości.
    >
    > Nie za bardzo nadążam za twoją składnią zdania, ale czy twierdzisz, że
    > przekładki całych kół byłyby za darmo? Możesz wyjaśnić czemu?

    Bo, w ramach kolejnych 'uzasadnionych' oszczędności odpowiedzialny za flote
    w danej jednostce zrzuci to na głowe kierowcy do którego jest przypisany
    pojazd jako czynności wchodzące w skład obsługi. I teraz albo kierowca
    'znajdzie sobie' zaprzyjaźniony warsztat który mu to zrobi, albo zrobi to
    sam. /dokładnie w taki sam sposób jak sam będzie musiał zmienić koło na
    drodze jak złapie kapcia/ W policji zarabia się na oszczędnosciach, tzn.
    zarabiają Ci na górze od wykazywania ile zaoszczędzili, nie ci na dole
    którzy są smuszani do oszczędzania.


  • 63. Data: 2011-03-03 12:02:32
    Temat: Re: uwaga na odpadające koła:)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Mar 2011 11:39:33 +0100, BaX wrote:
    >Bo, w ramach kolejnych 'uzasadnionych' oszczędności odpowiedzialny za flote
    >w danej jednostce zrzuci to na głowe kierowcy do którego jest przypisany
    >pojazd jako czynności wchodzące w skład obsługi. I teraz albo kierowca
    >'znajdzie sobie' zaprzyjaźniony warsztat który mu to zrobi, albo zrobi to
    >sam. /dokładnie w taki sam sposób jak sam będzie musiał zmienić koło na
    >drodze jak złapie kapcia/

    A latwiej sie zaprzyjaznic jesli to tylko zmiana kol a nie opon :-)

    Jest jeszcze mozliwosc ze maja tam jakis "garaz" z obsluga, bo inaczej
    to znow rachunek co pol roku za "wywazenie kol" wydaje sie zasadny.

    J.



  • 64. Data: 2011-03-03 12:30:00
    Temat: Re: uwaga na odpadajšce koła:)
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    >>Bo, w ramach kolejnych 'uzasadnionych' oszczędności odpowiedzialny za
    >>flote
    >>w danej jednostce zrzuci to na głowe kierowcy do którego jest przypisany
    >>pojazd jako czynności wchodzące w skład obsługi. I teraz albo kierowca
    >>'znajdzie sobie' zaprzyjaźniony warsztat który mu to zrobi, albo zrobi to
    >>sam. /dokładnie w taki sam sposób jak sam będzie musiał zmienić koło na
    >>drodze jak złapie kapcia/
    >
    > A latwiej sie zaprzyjaznic jesli to tylko zmiana kol a nie opon :-)
    >

    No to staram się od początku niektórym uzmysłowić.


  • 65. Data: 2011-03-03 12:30:42
    Temat: Re: uwaga na odpadające koła:)
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > Problem podobno w tym, że do tego modelu, dedykowane stalowe felgi w
    > żądanym rozmiarze nie istnieją w przyrodzie. Dlatego kombinowali z
    > konwerterami.
    >
    Tak się nad tym zastanawiam i nie mogę pojąć, czemu nie założyli mniejszych
    felg i opon o większym profilu? Dużo taniej by wyszło. Z 15 lat temu do auta
    klasy D zakładało się fabrycznie stalowe felgi 14 cali, komu to
    przeszkadało? Dziś 16 cali jest standardem w kompaktach, a do klasy D
    przeważnie 18'' już pakują.



  • 66. Data: 2011-03-03 12:34:29
    Temat: Re: uwaga na odpadajšce koła:)
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 3 Mar 2011 12:30:42 +0100, Vlad The Ripper napisał(a):

    > Tak się nad tym zastanawiam i nie mogę pojąć, czemu nie założyli mniejszych
    > felg i opon o większym profilu? Dużo taniej by wyszło. Z 15 lat temu do auta
    > klasy D zakładało się fabrycznie stalowe felgi 14 cali, komu to
    > przeszkadało? Dziś 16 cali jest standardem w kompaktach, a do klasy D
    > przeważnie 18'' już pakują.

    Zapewne w SIWZ był podany rozmiar kół, zeby udupić konkurencję.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 67. Data: 2011-03-03 12:34:57
    Temat: Re: uwaga na odpadajšce koła:)
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Thu, 3 Mar 2011 12:30:42 +0100, Vlad The Ripper na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    >> Problem podobno w tym, że do tego modelu, dedykowane stalowe felgi w
    >> żądanym rozmiarze nie istnieją w przyrodzie. Dlatego kombinowali z
    >> konwerterami.

    > Tak się nad tym zastanawiam i nie mogę pojąć, czemu nie założyli mniejszych
    > felg i opon o większym profilu?

    Bo w specyfikacji stało tak a nie inaczej ;-)

    > Dużo taniej by wyszło.

    Niekoniecznie. Czasem opona o większym rozmiarze, ale popularnym, jest
    tańsza od mniejszej, mniej popularnym ;-)

    > Dziś 16 cali jest standardem w kompaktach, a do klasy D
    > przeważnie 18'' już pakują.

    Trakcja, Panie, trakcja ;-). A na serio to wymagania bezpieczeństwa rosną,
    większe hamulce trzeba gdzieś upchać, itd. poza tym - ładniej wygląda.

    --
    Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
    m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
    "Pchla: Owad co zszedł na psy. Tuwim Julian"


  • 68. Data: 2011-03-03 12:36:25
    Temat: Re: uwaga na odpadające koła:)
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-03-03 11:39, BaX pisze:

    > Bo, w ramach kolejnych 'uzasadnionych' oszczędności odpowiedzialny za
    > flote w danej jednostce zrzuci to na głowe kierowcy do którego jest
    > przypisany pojazd jako czynności wchodzące w skład obsługi. I teraz albo
    > kierowca 'znajdzie sobie' zaprzyjaźniony warsztat który mu to zrobi,
    > albo zrobi to sam.

    Po pierwsze to jest legitymizacja patologii. Bezpłatnie nie znaczy za
    darmo. W zamian "zaprzyjaźniony warsztat" będzie oczekiwał innych
    zleceń, już płatnych (czy to od samego policjanta, czy od policji, czy
    od osób trzecich - narajonych przez owego policjanta). W efekcie ktoś za
    te wymiany zapłaci. Mechanizm identyczny, jak przy wzywaniu lawet do
    wypadków przez policjantów (laweciarz odpala policjantowi dolę za sztukę).

    > /dokładnie w taki sam sposób jak sam będzie musiał
    > zmienić koło na drodze jak złapie kapcia/

    Ale wymiana czterech kół w czasie służby, kiedy to policjant ma
    pracować, a nie grzebać przy samochodzie to głupota. Czym innym jest
    naprawa awarii w drodze.

    > W policji zarabia się na
    > oszczędnosciach, tzn. zarabiają Ci na górze od wykazywania ile
    > zaoszczędzili, nie ci na dole którzy są smuszani do oszczędzania.

    Ale z drugiej strony mają słupki skuteczności, wykrywalności i jakichś
    innych wskaźników, które by dramatycznie spadły, gdyby co drugi
    policjant zajmował się obsługą floty pojazdów.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Toyota Corolla 1.3 sedan '97
    Hyundai Atos 0.9 nanovan '00


  • 69. Data: 2011-03-03 12:39:09
    Temat: Re: uwaga na odpadajšce koła:)
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 03.03.2011 12:34, Waldek Godel pisze:
    > Dnia Thu, 3 Mar 2011 12:30:42 +0100, Vlad The Ripper napisał(a):
    >
    >> Tak się nad tym zastanawiam i nie mogę pojąć, czemu nie założyli mniejszych
    >> felg i opon o większym profilu? Dużo taniej by wyszło. Z 15 lat temu do auta
    >> klasy D zakładało się fabrycznie stalowe felgi 14 cali, komu to
    >> przeszkadało? Dziś 16 cali jest standardem w kompaktach, a do klasy D
    >> przeważnie 18'' już pakują.
    >
    > Zapewne w SIWZ był podany rozmiar kół, zeby udupić konkurencję.
    >
    Na szybko przejrzałem specyfikacje i pytania do niej, nie zauważyłem tam
    informacji o rozmiarze.
    I też się zastanawiałem nad tym parciem na 17''. Możliwe rozwiązanie że
    16'' nie wejdzie ze względu na rozmiar tarczy.


  • 70. Data: 2011-03-03 12:59:50
    Temat: Re: uwaga na odpadające koła:)
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>


    >> Bo, w ramach kolejnych 'uzasadnionych' oszczędności odpowiedzialny za
    >> flote w danej jednostce zrzuci to na głowe kierowcy do którego jest
    >> przypisany pojazd jako czynności wchodzące w skład obsługi. I teraz albo
    >> kierowca 'znajdzie sobie' zaprzyjaźniony warsztat który mu to zrobi,
    >> albo zrobi to sam.
    >
    > Po pierwsze to jest legitymizacja patologii. Bezpłatnie nie znaczy za
    > darmo. W zamian "zaprzyjaźniony warsztat" będzie oczekiwał innych zleceń,
    > już płatnych (czy to od samego policjanta, czy od policji, czy od osób
    > trzecich - narajonych przez owego policjanta). W efekcie ktoś za te
    > wymiany zapłaci. Mechanizm identyczny, jak przy wzywaniu lawet do wypadków
    > przez policjantów (laweciarz odpala policjantowi dolę za sztukę).
    >

    Tak to działało, działa i będzie działać. Sam poznałem bardzo solidnego
    mechanika i laweciarza za razem właśnie z polecenia znajomych policjantów.


    >> /dokładnie w taki sam sposób jak sam będzie musiał
    >> zmienić koło na drodze jak złapie kapcia/
    >
    > Ale wymiana czterech kół w czasie służby, kiedy to policjant ma pracować,
    > a nie grzebać przy samochodzie to głupota. Czym innym jest naprawa awarii
    > w drodze.

    Nie w czasie służby ale w czasie 'przygotowania do służby i obsługi pojazdu
    służbowego'. Zgłasza wyjazd do warsztatu lub 'obsługe pojazdu' i tyle. Jak
    to się mówi, 'konia to jebie' , w policji nadgodzin nie płacą. Cała reszta
    pojazdów które nie wymagają startu natychmiastowego po wezwaniu ma czas na
    wiele rzeczy, a tym bardziej na takie pierdoły jak wymiana kół.

    >
    >> W policji zarabia się na
    >> oszczędnosciach, tzn. zarabiają Ci na górze od wykazywania ile
    >> zaoszczędzili, nie ci na dole którzy są smuszani do oszczędzania.
    >
    > Ale z drugiej strony mają słupki skuteczności, wykrywalności i jakichś
    > innych wskaźników, które by dramatycznie spadły, gdyby co drugi policjant
    > zajmował się obsługą floty pojazdów.
    >
    Hehehe, by spadły? Policjant nie kopie rowów, że rozliczają go po 8h z
    długości wykopanej dziury. Po za tym radiowozy to nie tylko te który latają
    za piratami ale cała reszta innych pojazdów, które czasami podczas 8h więcej
    stoją niż jeżdzą więc mają czas na poświęcenie 1h na wymiane kół. Po za tym,
    jeżeli jednostka chce zaoszczędzić na płatnej wymianie kół to niestety musi
    dać ciche przyzwolenie na wymiane w godzinach pracy i tyle. W najgorszym
    razie radiowóz nie wyjedzie na letnich gumach na śnieg bo nie może.

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: