  • 11. Data: 2019-06-17 12:30:13
    Temat: uszczelka pod głowica czy to wada ukryta ?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    We wszystkich umowach jakie mialem/widzialem/slyszalem jest zapis ze stan samochodu
    jest znany kupujacemu. Do tego nie spotkalem sie z odmowa ze strony sprzedajace co do
    zgody na pojechanie na stacje diagnostyczna/mechanika w celu okreslenia stanu
    technicznego. Jesli kupujacy zrezygnuje ze sprawdzenia stanu technicznego to na
    ogolnej zasadzie ze chcacemu nie dzieje sie krzywda moze w dupe sprzedawce pocalowac.
    Uwalona uszczelka pod glowica jest latwa do zdiagnozowania. Wystarczy tani pomiar
    cisnienia sprezania. Przy okazji taki pomiar bardzo duzo powie o stanie silnika.

  • 12. Data: 2019-06-17 18:39:40
    Temat: Re: uszczelka pod głowica czy to wada ukryta ?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-06-2019 o 23:45, ToMasz pisze:

    > a jak to są słowa 75 letniej babci która jeździ do kościoła i nie wrzuca
    > ani 4 ani 5 biegu?
    > od tego mamy sądy.

    > pi razy oko wszystko. Stary samochód może mieć wady i tyle. ale jeśli
    > sprzedający wiedział i zataił, to grozi mu kara.

    Mylisz dwie rzeczy - kara nie jest nijak związana z rękojmią.

    Jeśli auto miało wadę, to to, czy kupujący o niej wiedział, w kontekście
    jego odpowiedzialności cywilnej jest bez znaczenia, odpowiada i już.

    Może mieć natomiast znaczenie w kontekście odpowiedzialności karnej - za
    celowe oszustwo.

  • 13. Data: 2019-06-17 18:40:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "gelu" <h...@f...pl> wrote in message
    > kupiłem samochód 10 letni, przebieg 170 tys i niestety
    > okazało sie ze jest uszkodzona uszczelka pod glowica.
    > czy to jest wada ukryta? czy moge od sprzedajacego rządac
    > pieniedzy za naprawienie tego ?

    Co to za słabe auto że po tak małym przebiegu uszczelka padła?
    A może przebieg też cofany? :-) Gdzie kupiłeś? Komis? Handlarz?

  • 14. Data: 2019-06-17 21:36:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    cisnienia sprezania. Przy okazji taki pomiar bardzo duzo powie o stanie silnika.

    Ciśnienie sprężania dużo mówi, o ile jakiś cwany inaczej sprzedawca nie
    dolał jakiegoś eliksiru do oleju. A lepkości ani składu oleju sprawdzić
    łatwo się nie da.

    Natomiast w nowszych dizlach z systemem common-rail sprawdzenie
    ciśnienia sprężania już nie jest takie trywialne, jak w starych ze
    świecami i pompą rotacyjną.
    Poza tym może być perforacja do układu chłodzenia, co zwykły pomiar
    ciśnienia na zimnym silniku raczej nie wykaże. Ale wtedy jest "majonez"
    na korku oleju, a przy pracy silnika bez korka oleju może mocno dmuchać.
    Ale trzeba mieć też rozeznanie, jakie dmuchanie to "mocno".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2019-06-17 22:20:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To ze cos jest trudne do zrobienia nie zwalnia z odpowiedzialnosci ze sie tego nie
    zrobilo. Co innego jak by sprawdzenie bylo niemozliwe do zrobienia. Jak kupisz buty
    bez zmierzenia chociaz miales taka mozliwosc, okaza sie za male i obetniesz czubki
    zeby w nich chodzic. To mozesz takie buty reklamowac ze za male byly?

  • 16. Data: 2019-06-17 22:58:59
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    Ale pierdoły.

  • 17. Data: 2019-06-18 10:05:17
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > cemu nie dzieje sie krzywda moze w dupe
    Pierdoly gadasz..

  • 18. Data: 2019-06-18 22:46:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie pierdoly tylko zaniedbanie kupujacego. Kupil bez sprawdzenia.

  • 19. Data: 2019-06-19 00:53:22
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    Pieprzysz Zenek bzdury.

  • 20. Data: 2019-06-19 01:36:08
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-19 o 00:53, kk pisze:
    > Pieprzysz Zenek bzdury.

    Nonie. Ostrożny zawsze sprawdza...ale przy 10 latku to raczej się olewa
    dogłębne sprawdzanie, bo chujwie co może za chwilę wyskoczyć...a w
    zasadzie należy się z tym liczyć podejmując decyzję zakupu. Wszystko
    zależy od marki/modelu i ceny.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>