  • 1. Data: 2019-06-15 07:55:33
    Temat: Naviexpert - mój test
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Pojawiła się znowu promocja na Naviexpert, za darmo na 3 miesiące przy
    zakupie czerwcowego numeru Komputer świata.
    Postanowiłem więc wypróbować czy skórka warta wyprawka i zainstalowałem
    sobie wersję testową NE.

    Niestety, okazało się że na wbudowanej nawigacji, interfejs użytkownika
    jest nieużywalny - wszystko jest o wiele za małe, widać aplikacja jest
    przeznaczona tylko na komórki.
    W efekcie nie da się odczytać tego co na ekranie podczas jazdy, a już
    szczególnie w okularach przeciwsłonecznych.
    Już nawet yanosik po wprowadzeniu nowej wersji nawigacji na przełomie
    roku, jest dużo, dużo bardziej strawny.
    Do tego stopnia, że ikonka yanosika działającego w tle i informacja na
    niej, są lepiej widoczne niż cokolwiek na ekranie pierwszoplanowego NE.

    Jednym słowem - nie nadaje się.

    A szkoda, bo sam program fajny, prowadzi ładnie, zwłaszcza podobała mi
    się informacja przy zbliżaniu się do rozjazdu, ile stracę wybierając
    inny skręt.

    P.S.
    A tak BTW: - jaka nawigacja offline (do krajów spoza UE), ale przy
    włączonym necie, prowadząca wg danych online z traffiku na Europę?

    I-go ostatnio ma problem z tmc, do tego w ogóle ten traffic jest
    totalnie niewiarygodny.

    Niby przy Waze widziałem, że można pobrać trasę do offline, ale w moim
    programie nie widzę potrzebnych ku temu opcji.

  • 2. Data: 2019-06-15 11:14:05
    Temat: Re: Naviexpert - mój test
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2019-06-15 07:55:33 niejaki Cavallino napisał:
    > P.S.
    > A tak BTW: - jaka nawigacja offline (do krajów spoza UE), ale przy
    > włączonym necie, prowadząca wg danych online z traffiku na Europę?

    używam Offline Maps & Navigation
    mapy zasysasz sobie jakie i ile chcesz a informacje o trafficu idą
    internetem - potrafi proponować alternatywną drogę wyliczając ile czasu
    zyskasz do tego w pobliżu celu proponuje parkingi

    podstawa jest bezpłatna ale można dokupić dodatkowe funkcje

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 3. Data: 2019-06-16 07:57:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-06-2019 o 11:14, p0li pisze:

> [...]
    > zyskasz do tego w pobliżu celu proponuje parkingi
    >
    > podstawa jest bezpłatna ale można dokupić dodatkowe funkcje

    A interfejs i funkcjonalność na poziomie I-go, czy raczej wspomnianego
    Naviexperta (czy Here) - czyli beznadzieja?

  • 4. Data: 2019-06-16 19:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > A szkoda, bo sam program fajny, prowadzi ładnie, zwłaszcza podobała mi
    > się informacja przy zbliżaniu się do rozjazdu, ile stracę wybierając
    > inny skręt.

    No własnie nie moge tego zrozumiec, dlaczego google nie ma tej opcji
    dobrze widcoznej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 5. Data: 2019-06-16 20:27:13
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 15 Jun 2019 07:55:33 +0200, Cavallino
    <C...@k...pl> wrote:

    >A tak BTW: - jaka nawigacja offline (do krajów spoza UE), ale przy
    >włączonym necie, prowadząca wg danych online z traffiku na Europę?

    Sygic?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 6. Data: 2019-06-16 21:49:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-06-2019 o 19:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > No własnie nie moge tego zrozumiec, dlaczego google nie ma tej opcji
    > dobrze widcoznej.

    Yanosik niby ma, ale pokazuje się rzadko nie wiedzieć czemu.
    NE robi to optymalnie.

    Z jednym zastrzeżeniem, jak przegapisz (np. na rondzie) skręt we
    wcześniej wytyczoną trasę, to już Cię nie będzie próbował na nią
    pokierować, choćby następną uliczką, domyślnie uznaje że wybrałeś inną
    trasę.

    Dzisiaj w podobny sposób zaproponował mi objazd +21 km i +7 min.
    Zdecydowanie powinno to być mocniej potwierdzone przez użytkownika, a
    nie tylko poprzez inny skręt z trasy.

  • 7. Data: 2019-06-16 21:53:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-06-2019 o 20:27, j...@i...pl pisze:

    > Sygic?

    Do podobnych wniosków zaczynam dochodzić.
    Pytanie tylko - czy sygoc wytycza trasę tak jak I-go, czyli głównie na
    podstawie danych offline, z możliwością ich modyfikacji przez dane o
    traffiku (mniej lub bardziej trafne), czy jednak tak jak NE i yanosik,
    czyli posiadając informacje o rzeczywistych czasach przejazdu danymi
    odcinkami?

    Przykładowo: to czy korek na granicy węgiersko-serbskiej (np. w Rajce)
    jest na 4 h stania, czy tylko na 10 minut, to dość kluczowa informacja
    przy wyborze trasy i to już kilkaset km wcześniej, czyli koło Budapesztu.

    W przypadku korka na 4h, ganianie w kierunku Szegedu nie ma żadnego sensu.

  • 8. Data: 2019-06-16 22:17:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > zyskasz do tego w pobliżu celu proponuje parkingi
    >
    > podstawa jest bezpłatna ale można dokupić dodatkowe funkcje

    A właśnie, właśnie - gdzieś przeczytałem, ze to jakiś klon sygica.
    Ile w tym prawdy?
    I czy traffic mają za free, czy to już płatna opcja?

  • 9. Data: 2019-06-17 00:01:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 15 Jun 2019 07:55:33 +0200, w <qe218l$v4v$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Niestety, okazało się że na wbudowanej nawigacji, interfejs użytkownika
    > jest nieużywalny - wszystko jest o wiele za małe, widać aplikacja jest
    > przeznaczona tylko na komórki.

    Jaki ekran może być za mały skoro ja używałem na 3,5" telefonie i nie było
    problemów? 2-calowy?

  • 10. Data: 2019-06-17 14:31:09
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-06-17 o 00:01, r...@k...pl pisze:

    > Jaki ekran może być za mały skoro ja używałem na 3,5" telefonie i nie było
    > problemów? 2-calowy?

    Pewnie mu chodzi o brak skalowania.

    --
    Irokez