  • 1. Data: 2011-09-12 10:11:30
    Temat: usuniecie simlocka w zabytkowym E61 (Nokia)
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    Witam.

    Znalazlem w necie sporo linkow, miedzy innymi ten:

    http://forum.idg.pl/sciaganie-sim-lockow-zrob-to-sam
    -t85107.html

    mowiace o tym jak usunac simlocka, ale w wymienionych modelach nie widze
    tam wzmianki o E61. Czy ktos moze mi cos poradzic w tym temacie? Pytanie
    dodatkowe, czy usuniecie simlocka nie powoduje zadnego wplywu na
    ustawienia w telefonie i zawartosc jego pamieci? Tak mi sie wydaje, ale
    zdecydowanie chcialbym uniknac niespodzianek z utrata danych.

    Pozdrawiam, Waldek.

    --

    www.waldemar.katowice.pl

  • 2. Data: 2011-09-12 10:57:06
    Temat: Re: usuniecie simlocka w zabytkowym E61 (Nokia)
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-09-12, o godz. 12:11:30
    Waldemarrr <m...@n...mojej.str> napisał(a):

> [...]
    > zadnego wplywu na ustawienia w telefonie i zawartosc jego pamieci?
    > Tak mi sie wydaje, ale zdecydowanie chcialbym uniknac niespodzianek z

    Simlock w jakiej sieci? Np. Era po upływie umowy usuwała simlocki za
    free. Kalkulatorem ZTCP z E61 simlocka nie ściągniesz a przynajmniej
    gdy ja chciałem (około 2007 roku) było to niemożliwe. U operatora
    (wtedy Era) podczas próby ściągnięcia simlocka zablokowali mi telefon
    i nawet serwis nie mógł nic poradzić a nowych E61 nie mieli na
    składzie. W efekcie dostałem w zamian za stary E61 fabrycznie nowy E61i
    bez simlocka.

    Zdrówko

  • 3. Data: 2011-09-12 11:05:25
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "Waldemarrr" <m...@n...mojej.str> napisał:

    > Czy ktos moze mi cos poradzic w tym temacie?

    20pln w komisie/serwisie GSM

  • 4. Data: 2011-09-12 11:19:35
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

> [...]
    > i nawet serwis nie mógł nic poradzić a nowych E61 nie mieli na
    > składzie. W efekcie dostałem w zamian za stary E61 fabrycznie nowy E61i

    Uoou, no to mnie postraszyles. Nie zalezy mi na zdjeciu simlocka az tak
    bardzo aby zaryzykowac utrate danych lub chocby koniecznosc instalowania
    na nowo wszystkiego co chodzi jak w zegarku.

    Pozdrawiam. Waldek

    --

    www.waldemar.katowice.pl

  • 5. Data: 2011-09-12 12:39:12
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    > Uoou, no to mnie postraszyles. Nie zalezy mi na zdjeciu simlocka az tak
    > bardzo aby zaryzykowac utrate danych lub chocby koniecznosc instalowania
    > na nowo wszystkiego co chodzi jak w zegarku.

    Tak było 4 lata temu. Teraz trwa to 30 sekund i jest całkowicie bezpieczne dla
    telefonu i danych w nim zawartych. Jak napisałem wcześniej, podejdź do komisu i
    ściagnij simlocka za 20pln.

  • 6. Data: 2011-09-12 13:18:53
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-09-12, o godz. 14:39:12
    "Tomek" <p...@z...spamem.pl> napisał(a):

    > Tak było 4 lata temu. Teraz trwa to 30 sekund i jest całkowicie
    > bezpieczne dla telefonu i danych w nim zawartych. Jak napisałem
    > wcześniej, podejdź do komisu i ściagnij simlocka za 20pln.

    Wtedy też było bezpieczne i miało trwać 30 sekund - tak przynajmniej
    twierdzili w salonie Ery robiąc to kodem producenta. ;-) Po czym
    okazało się że jednak nie bezpieczne i nie 30 sekund. Akurat mi nie
    zależało na danych - te miałem zbackupowane i przeniesione do innego
    aparatu - zależało mi na samym aparacie. Ostrzegam posiadacza że nei
    zawsze idzie gładko i żeby nie płakał gdy po 30 sekundach i 20 PLN
    zostanie z cegiełką w ręku.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2011-09-13 12:23:52
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał:

    > Wtedy też było bezpieczne i miało trwać 30 sekund - tak przynajmniej
    > twierdzili w salonie Ery robiąc to kodem producenta. ;-)

    Nie wypowiadam się na temat umiejętności pracowników Ery.

    > Ostrzegam posiadacza że nei
    > zawsze idzie gładko i żeby nie płakał gdy po 30 sekundach i 20 PLN
    > zostanie z cegiełką w ręku.

    Załóż się, że zrobię to w 30 sekund i nie będzie miał cegły. Po co te Twoje
    filozofie jeśli nie masz pojęcia o pracy i sprzęcie w obecnym serwisie gsm? No
    po co? Za 10 lat dalej będziesz płakał i wmawiał, że się nie da bezpiecznie
    ściągnąć simlocka?

  • 8. Data: 2011-09-13 13:29:27
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-09-13, o godz. 14:23:52
    "Tomek" <p...@z...spamem.pl> napisał(a):

> [...]
    > serwisie gsm? No po co? Za 10 lat dalej będziesz płakał i wmawiał, że
    > się nie da bezpiecznie ściągnąć simlocka?

    Po obejrzeniu efektów pracy paru "obecnych serwisów gsm" i ocenie ich
    pracy aparaty do naprawy/odblokowania oddaję do sprawdzonego serwisu a
    nie jak radzisz "podejdź do komisu i ściagnij simlocka za 20pln.". Bo
    przy problemach zawsze dziwnym trafem okazuje się że to wina właściciela
    telefonu a nie serwisu że coś poszło nie tak.

    Zdrówko

  • 9. Data: 2011-09-13 13:37:30
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

> [...]

    > przy problemach zawsze dziwnym trafem okazuje się że to wina właściciela
    > telefonu a nie serwisu że coś poszło nie tak.

    Zakładałem, że każdy chłopak/facet jeśli nie zna osobiście, to z polecenia
    znajdzie jakiś zaufany "komis/serwis" i tam zdejmie simlocka, zamiast iść na
    ślepo do jakiegoś "artysty". To jest chyba oczywiste i nie trzeba tego tłumaczyć
    aż tak dosadnie.

  • 10. Data: 2011-09-13 15:54:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <p...@z...spamem.pl> napisał w

    > Nie wypowiadam się na temat umiejętności pracowników Ery.

    A co maja do tego umiejetnosci ?
    Wpisuje sie kod jaki podal producent i tyle.

    > Załóż się, że zrobię to w 30 sekund i nie będzie miał cegły. Po
    > co te Twoje

    Raczej daj fotke tablicy "warunki swiadczenia naszych uslug" ze
    zblizeniem na punkt
    "Uszkodzenia aparatu przez serwis nie zdarzaja sie, jesli sie
    jednak zdarzą to serwis zwraca inny sprawny telefon tego samego
    typu lub jego rownowartosc w gotowce".

    > filozofie jeśli nie masz pojęcia o pracy i sprzęcie w obecnym
    > serwisie gsm? No

    A jesli sie jednak zdarzy przypadek jeden na tysiac i procedura
    ktora zawsze dzialala tym razem nie zadziala, to co zrobisz ?
    Napisz jak zreanimujesz telefon ...

    > po co? Za 10 lat dalej będziesz płakał i wmawiał, że się nie da
    > bezpiecznie ściągnąć simlocka?

    Za 10 ? co roku wychodza nowe modele, byc moze z nowymi
    zabezpieczeniami.

    J.