  • Data: 2010-06-08 10:37:17
    Temat: Re: usterka multimetru...?
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dziękuję Wszystkim za typowania,
    rozebrałem ten multimetr i nie widzę nic podejrzanego na pierwszy rzut oka,
    oparty jest tak jak podejrzewałem o 7106, nie wiem czy znajdę usterkę, choć
    znalazł się prawdopodobnie winny który 'naprawił' ten miernik, kolega chciał
    zmierzyć w aucie napięcie ładowania i podłączył miernik na klemy z
    przewodami wpiętymi na zaciski pomiarowe prądu (20A) sic!
    jako, że kolega poczuwa się do uszkodzenia będę więc szukał nowego miernika,
    ale nie chcę go naciągać na jakieś większe koszty (pewnie coś dołożę do
    uzgodnionej z nim kwoty),
    badziewia nie chcę jako, że czasem wykorzystuję ten miernik w pracy i łażę z
    nim po halach produkcyjnych i mierzę coś w szafach sterowniczych,
    chcę mieć te same funkcjonalności co dotąd, a zatem V,I - AC/DC (był zakres
    pomiaru prądu do 20A ale pewnie do 10A też będzie OK), omomierz (test
    ciągłości +diody), test pojemności kondensatorów, wzmocnienie prądowe
    tranzystorów Hfe, chyba tyle...
    trochę tego jest na rynku pytanie co polecacie?
    szukać jakiegoś UNI-T, Mastecha, V&A ? może coś jeszcze innego? pewnie Metex
    byłby optimum?

    brat