  • 11. Data: 2012-03-12 06:34:03
    Temat: Re: ustawienie sat
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-03-11 12:52, MaRc pisze:

> [...]
    > powiedzieć super.
    > ale ku mojemu zdziwieniu na niektórych kanałach maiałem pixeloze, np.
    > bbc Knowledge, tvp1 tvp2, canal+ film HD. dziwne jest to, że tuner
    > potrafił pokazać syngnał równy 0% a program działał.
    >
    > no to ponownie podłączyłem miernik i dla funu ustawiłem Astrę zamiast
    > HotBirda i się zdziwiłem, na astre i hotbird mam identyczny sygnał. jak
    > to możliwe? przecież te satelity są od siebie oddalone o 6 stopni. no to
    > wchodzę na dach i niestety nie mogę ustawić samego hotbirda, jak
    > przesuwam antenę bardziej w prawo (tak jak z astry na hb) to sygnał a

    1. nie wiem po kiego grzyba Ci 110 cm?
    2. zamiast inverto zdecydowanie wolę konwertery triax,
    na nich nie mam niespodzianek
    3. nie piszesz czy obróciłeś konwerter, bo im większa czasza
    tym więcej trzeba nim obrócić.
    4. o mierniku już pisałem - zabawka. zamów lepiej montera
    z profesjonalnym sprzętem, a to oddaj jak możesz. szkoda kasy.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 12. Data: 2012-03-12 07:51:22
    Od: MaRc <t...@g...com>

    W dniu 12.03.2012 07:34, pawell32 pisze:
    > 1. nie wiem po kiego grzyba Ci 110 cm?

    miałem, mam do tej pory jeszcze, 90cm na której od czasu do czasu mam
    dziwne kwestie. oprócz tego mam ponad 60m koncentryka. mój tuner
    pokazywał sygnały rzędu 51/52 coś koło tego. jak przychodziły chmurki,
    deszczyk, to sygnał kilka procent spadał co objawiało się brakiem
    możliwości oglądania tv. więc postanowiłem kupić większą antene przy
    okazji dorwałem ten miernik i okazuje się że to nie tyle antena co
    kiepski tuner w dekoderze. no ale antena już jest więc chcę ją
    wykorzystać, gdyż robię w domu takie małe centrum multimedialne na VDR.

    > 2. zamiast inverto zdecydowanie wolę konwertery triax,
    > na nich nie mam niespodzianek

    hmm, co kościół to inne kazanie :) mi polecano właśnie inverto :)

    > 3. nie piszesz czy obróciłeś konwerter, bo im większa czasza
    > tym więcej trzeba nim obrócić.

    tak, obracałem. na "pionowo" miałem 80/70, coś koło tego. po obrocie,
    około 5stopni sygnał jak pisałem 90/80

    > 4. o mierniku już pisałem - zabawka. zamów lepiej montera
    > z profesjonalnym sprzętem, a to oddaj jak możesz. szkoda kasy.

    eee, monter z racji doświadczenia wie o różnych ficzerach o których ja
    nie wiem. teoretycznie można wziąć na dach dekoder, telewizor i trochę
    prądu z okablowaniem i też się ustawi tak jak z tym miernikiem.

    właśnie monter wiedziałby, z doświadczenia, czemu na antenie 110cm widzę
    dwie satelity :)

    --
    MaRc
    Nie kłóć się z idiotą. Będziesz musiał zniżyć się do jego poziomu a

  • 13. Data: 2012-03-12 08:02:29
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-03-12 08:51, MaRc pisze:
> [...]
    > kiepski tuner w dekoderze. no ale antena już jest więc chcę ją
    > wykorzystać, gdyż robię w domu takie małe centrum multimedialne na VDR.

    martwi mnie jedynie te 60 m kabla, ważna jest jego jakość przy takiej
    odległości. z drugiej strony jakbym miał możliwość dałbym mniejszą
    antene, quatro i multiswitch.
    jakie dvr stawiasz?

    > hmm, co kościół to inne kazanie :) mi polecano właśnie inverto :)

    to tak jak w sklepie z tv ;-)
    ja użyłem dziesiątki triax`ów i może jeden się trafił trefny.
    z inwerto miałem czasem klocki, szczególnie przy ustawianiu.

    > eee, monter z racji doświadczenia wie o różnych ficzerach o których ja
    > nie wiem. teoretycznie można wziąć na dach dekoder, telewizor i trochę
    > prądu z okablowaniem i też się ustawi tak jak z tym miernikiem.

    nie szkoda Ci czasu i energii?
    bez dobrego miernika możesz tam sporo czasu spędzić.

    > właśnie monter wiedziałby, z doświadczenia, czemu na antenie 110cm widzę
    > dwie satelity :)

    jesteś pewien? bo ja nie, wydaje mi się, że to miernik cię oszukuje.
    na tych samych częstotliwościach pracują transpondery na hb i astrze.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 14. Data: 2012-03-12 09:52:42
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > na antenie 110, konwenter quad inverto 0.2dB usyzkałem 90%
    > sygnału i tylko 80% jakości :(
    > niebo "czyste", żadnych drzew czy innych fizycznych
    > przeszkód.
    > Wydaje mi się, że przy tak sporym talerzu powinienem
    > uzyskać większą jakość.

    A według czego ta jakość? Bo jak wg tunera to pic na wodę
    :-). Mój tuner w domu pokazuje jakość rzędu 70%, a przyrząd
    96-100.

  • 15. Data: 2012-03-12 10:09:45
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-03-12 10:52, Robert_J pisze:
    > A według czego ta jakość? Bo jak wg tunera to pic na wodę :-). Mój tuner
    > w domu pokazuje jakość rzędu 70%, a przyrząd 96-100.

    choć najczęściej bywa odwrotnie ;-)

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 16. Data: 2012-03-12 10:24:55
    Od: MaRc <t...@g...com>

    W dniu 12.03.2012 09:02, pawell32 pisze:
    > martwi mnie jedynie te 60 m kabla, ważna jest jego jakość przy takiej
    > odległości.

    kabel satlan 113HD cały w miedzi. wygląda na solidny.

    > z drugiej strony jakbym miał możliwość dałbym mniejszą
    > antene, quatro i multiswitch.

    quatro, nie quad? w quatro to chyba porozdzielane są częstotliwości,
    dobrze kojarze?

    > jakie dvr stawiasz?

    docelowo ma być VDR na kartach tbs.

    > ja użyłem dziesiątki triax`ów i może jeden się trafił trefny.

    dzięki za cenną uwagę.

    > nie szkoda Ci czasu i energii?
    > bez dobrego miernika możesz tam sporo czasu spędzić.

    czasu szkoda a owszem, ale robię to dla siebie :)

    > jesteś pewien? bo ja nie, wydaje mi się, że to miernik cię oszukuje.

    hmm, to nie tylko miernik ale i dekoder. w dekoderze ustawiłem sobie
    dwie satelity z prostym diseq. Ten też pokazuje sygnał z dwóch satelit :)

    > na tych samych częstotliwościach pracują transpondery na hb i astrze.

    ale oddalone od siebie 6 stopniami :)

  • 17. Data: 2012-03-12 10:36:52
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-03-12 11:24, MaRc pisze:
    > kabel satlan 113HD cały w miedzi. wygląda na solidny.

    i jest b.dobry.

    > quatro, nie quad? w quatro to chyba porozdzielane są częstotliwości,
    > dobrze kojarze?

    na pasma i do multiswitcha tak ma być. quad to nic innego jak
    4 konwertery w jednej obudowie

    > docelowo ma być VDR na kartach tbs.

    a coś więcej, jaki system?

    > dzięki za cenną uwagę.

    > czasu szkoda a owszem, ale robię to dla siebie :)

    to widzę, więc tym bardziej czas jest cenny.

    ale przy takiej czaszy to dosyć sporo.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 18. Data: 2012-03-12 10:46:25
    Od: MaRc <t...@g...com>

    W dniu 12.03.2012 11:36, pawell32 pisze:
    > nquad to nic innego jak 4 konwertery w jednej obudowie

    no i czegoś takiego do swojej instalacji potrzebuję.

    > a coś więcej, jaki system?

    o systemie to myślałem o gentoo, ale chyba postawie na poczciwym debianie.
    teraz, aby było szybciej, ładniej i wygodniej, użyłem tvheadend + xbmc z
    gita. tvheadend ładnie pokazuje online quality poszczególnych muxów, ale
    czy robi to poprawnie nie wiem, bo wszystkie pokazuje mi na 100%, oprócz
    właśnie tych problematycznych 11411 10834

    > to widzę, więc tym bardziej czas jest cenny.

    :)

    > ale przy takiej czaszy to dosyć sporo.

    to czemu widzi mi 2 satelity? czyżby to invero? hmm

  • 19. Data: 2012-03-12 11:12:24
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-03-12 11:46, MaRc pisze:

    > to czemu widzi mi 2 satelity? czyżby to invero? hmm

    najprościej sprawdzić czy działa tv trwam ;-)

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 20. Data: 2012-03-12 11:13:51
    Od: MaRc <t...@g...com>

    W dniu 12.03.2012 12:12, pawell32 pisze:
    > najprościej sprawdzić czy działa tv trwam ;-)

    qrde, no tak. najciemniej pod latarnią :)