  • Date: Mon, 12 Mar 2012 09:02:29 +0100
    From: pawell32 <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: ustawienie sat

    W dniu 2012-03-12 08:51, MaRc pisze:
    > miałem, mam do tej pory jeszcze, 90cm na której od czasu do czasu mam
    > dziwne kwestie. oprócz tego mam ponad 60m koncentryka. mój tuner
    > pokazywał sygnały rzędu 51/52 coś koło tego. jak przychodziły chmurki,
    > deszczyk, to sygnał kilka procent spadał co objawiało się brakiem
    > możliwości oglądania tv. więc postanowiłem kupić większą antene przy
    > okazji dorwałem ten miernik i okazuje się że to nie tyle antena co
    > kiepski tuner w dekoderze. no ale antena już jest więc chcę ją
    > wykorzystać, gdyż robię w domu takie małe centrum multimedialne na VDR.

    martwi mnie jedynie te 60 m kabla, ważna jest jego jakość przy takiej
    odległości. z drugiej strony jakbym miał możliwość dałbym mniejszą
    antene, quatro i multiswitch.
    jakie dvr stawiasz?

    > hmm, co kościół to inne kazanie :) mi polecano właśnie inverto :)

    to tak jak w sklepie z tv ;-)
    ja użyłem dziesiątki triax`ów i może jeden się trafił trefny.
    z inwerto miałem czasem klocki, szczególnie przy ustawianiu.

    > eee, monter z racji doświadczenia wie o różnych ficzerach o których ja
    > nie wiem. teoretycznie można wziąć na dach dekoder, telewizor i trochę
    > prądu z okablowaniem i też się ustawi tak jak z tym miernikiem.

    nie szkoda Ci czasu i energii?
    bez dobrego miernika możesz tam sporo czasu spędzić.

    > właśnie monter wiedziałby, z doświadczenia, czemu na antenie 110cm widzę
    > dwie satelity :)

    jesteś pewien? bo ja nie, wydaje mi się, że to miernik cię oszukuje.
    na tych samych częstotliwościach pracują transpondery na hb i astrze.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux