    From: MaRc <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: ustawienie sat
    Date: Mon, 12 Mar 2012 08:51:22 +0100

    W dniu 12.03.2012 07:34, pawell32 pisze:
    > 1. nie wiem po kiego grzyba Ci 110 cm?

    miałem, mam do tej pory jeszcze, 90cm na której od czasu do czasu mam
    dziwne kwestie. oprócz tego mam ponad 60m koncentryka. mój tuner
    pokazywał sygnały rzędu 51/52 coś koło tego. jak przychodziły chmurki,
    deszczyk, to sygnał kilka procent spadał co objawiało się brakiem
    możliwości oglądania tv. więc postanowiłem kupić większą antene przy
    okazji dorwałem ten miernik i okazuje się że to nie tyle antena co
    kiepski tuner w dekoderze. no ale antena już jest więc chcę ją
    wykorzystać, gdyż robię w domu takie małe centrum multimedialne na VDR.

    > 2. zamiast inverto zdecydowanie wolę konwertery triax,
    > na nich nie mam niespodzianek

    hmm, co kościół to inne kazanie :) mi polecano właśnie inverto :)

    > 3. nie piszesz czy obróciłeś konwerter, bo im większa czasza
    > tym więcej trzeba nim obrócić.

    tak, obracałem. na "pionowo" miałem 80/70, coś koło tego. po obrocie,
    około 5stopni sygnał jak pisałem 90/80

    > 4. o mierniku już pisałem - zabawka. zamów lepiej montera
    > z profesjonalnym sprzętem, a to oddaj jak możesz. szkoda kasy.

    eee, monter z racji doświadczenia wie o różnych ficzerach o których ja
    nie wiem. teoretycznie można wziąć na dach dekoder, telewizor i trochę
    prądu z okablowaniem i też się ustawi tak jak z tym miernikiem.

    właśnie monter wiedziałby, z doświadczenia, czemu na antenie 110cm widzę
    dwie satelity :)

    --
    MaRc
    Nie kłóć się z idiotą. Będziesz musiał zniżyć się do jego poziomu a