  • 1. Data: 2009-12-27 21:28:38
    Temat: upgrade nikon 18-70 -> 18-105VR
    Od: sylwia <s...@g...at>

    Witam!
    Wlasnie zdecydowalam sie na upgrade mojego d70 do d90. I zastanawiam sie
    czy warto wymienic przy okazji obiektyw na kitowego nikkora 18-105 VR?
    Roznica bilansowa wynioslaby ok 300zl.. Czy ma ktos doswiadczenie w tej
    kwestii? Przede wszystkim zastanawiam sie czy VR rzeczywiscie jest
    uzyteczne czy to raczej trik marketingowy ..

    pozdrawiam, Sylwia

  • 2. Data: 2009-12-28 06:33:57
    Temat: Re: upgrade nikon 18-70 -> 18-105VR
    Od: TomekM <t...@g...com>

    Mam 18-105 i jestem zadowolony.
    Po pierwsze jest ostry w całym zakresie.
    Po drugie stabilizacja jest naprawdę dobra.

  • 3. Data: 2009-12-29 07:12:16
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Dez., 22:28, sylwia <s...@g...at> wrote:
> [...]
    > kwestii? Przede wszystkim zastanawiam sie czy VR rzeczywiscie jest
    > uzyteczne czy to raczej trik marketingowy ..

    VR jest b uzyteczne .
    i za 300 zl doplaty bym sie nie zastanawial ani przez sekunde.

  • 4. Data: 2009-12-29 17:35:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Dec 2009, sylwia wrote:

    > Przede wszystkim zastanawiam sie czy VR rzeczywiscie jest uzyteczne

    Zdecydowanie. Od czasu kiedy miałem pierwszy raz w aparacie
    (wcale nie w lustrzance) należy do kategorii "musi być".

    > czy to raczej trik marketingowy ..

    Trikami są:
    - tzw. "stabilizacja elektroniczna", będąca zwykłym oszustwem
    przez nazywanie "stabilizacją" automatyczego podbijania ISO
    - twierdzenie, że stabilizacja pomaga na ruch obiektu w kadrze
    (też bywało w reklamach), bo oczywiście pomaga TYLKO na
    niestabilność samego aparatu.

    VR to "fizyczna stabilizacja" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-12-30 00:21:24