  • 11. Data: 2011-09-13 11:48:27
    Temat: Re: uodpornienie na spadek napięcia
    Od: venioo <p...@o...eu>

    > Ale jakiś kabel przecież do tego routera musi być. Jaki problem użyć
    > PoE? W ostatecznym rachunku taniej niż akumulator samochodowy.

    Znajomy osieciowywal Irlandie :) I pokazywal mi jak na sama gore do
    stacji bazowych musieli akumulatory targac, bo nawet samochodem
    gdzieniegdzie nie dalo sie wjechac. Tak wiec jak widac - kabel wcale isc
    nie musi.

    > Samochodowe dość dobrze znoszą mrozy i upały... Żelowe fatalnie :(

    No tu nie do konca wiemy co watkotworca kombinuje. O ile upaly aku
    wzglednie dobrze moze przetrzymac, to z mrozami mysle ze bedzie juz gorzej.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 12. Data: 2011-09-13 12:39:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello venioo,

> [...]
    > stacji bazowych musieli akumulatory targac, bo nawet samochodem
    > gdzieniegdzie nie dalo sie wjechac. Tak wiec jak widac - kabel wcale isc

    Ale w takich wypadka stawia się ogniwa słoneczne/wiatrak i agregat a
    nie jeździ w tę i nazad z akumulatorami. Akumulator stanowi
    podtrzymanie a nie jedyne źródło energii.

    > No tu nie do konca wiemy co watkotworca kombinuje. O ile upaly aku
    > wzglednie dobrze moze przetrzymac, to z mrozami mysle ze bedzie juz gorzej.

    Mylisz się - w mrozach akumulatory tracą odwracalnie wydajność. W
    upałach tracą nieodwracalnie pojemność :( Szczególnie żelowe.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2011-09-13 15:13:18
    Od: kropa <k...@k...pl>

    > Ale dlaczego w ogóle bawisz się z targaniem akumulatora zamiast zrobić
    > normalne zasilanie?

    Chcę zaobserwować przez kamerę ip pewne zjawisko - ktoś mi podrzuca
    śmieci na działkę w miejscu którego nie widzę. W lini prostej to około
    400m od miejsca w którym stoi dom. Niestety moja działka w połowie to
    góra, która jest wysoka na około 60 metrów, dom stoi w dole. System już
    działa, ale mam problem z zabezpieczeniem przed spadkiem napięcia na
    akumulatorze. Dodam że transport akumulatora na górę też jest
    zrealizowany :)

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 14. Data: 2011-09-13 15:20:12
    Od: kropa <k...@k...pl>

    W dniu 11-09-13 12:10, venioo pisze:
    > Pewno ma router w trudno dostepnym miejscu. Ale wtedy sie uzywa aku nie
    > samochodowych, wiec tu widac watkotworca rzezbe robi...

    Dokładnie, to prowizorka ale działa. Nie przewiduje stałego działania
    tego systemu (2-3 tygodnie) i nie zainwestowałem na razie w to ani złotówki.

    W takim razie jakiego akumulatora użyć do takiego celu ?
    Pobór prądu to około 1A przy 12V. Akumulator mogę zmieniać codziennie.

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 15. Data: 2011-09-13 18:29:51
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > W takim razie jakiego akumulatora użyć do takiego celu ?
    > Pobór prądu to około 1A przy 12V. Akumulator mogę zmieniać codziennie.

    Proponuję rozładowywać akumulator max. do połowy i wymieniać akumulator
    "na czas", czyli na przykład:
    Aku 44Ah
    pobór 1A

    t = 44/1 = 44h

    Dajesz przez 2 i wychodzi Ci 22h, więc wymieniasz mniej-więcej co 1 dobę
    ;)...

    A co do układu z AVT - jeśli to ten układ, o którym myślę, to jest tam
    MOSFET-P na duży prąd, nazwijmy go T1, na źródle wisi akumulator, bramka
    podciągnięta przez rezystor do źródła, dodatkowo sterowana tranzystorem
    T2 (mały NPN, emiter na masie, kolektor na bramce T1)
    Wyjściem jest dren tranzystora.

    Z WYJŚCIA(!!!) robiony jest dzielnik napięcia na dwóch rezystorach z
    potencjometrem, który podaje napięcie na bazę T2, a ten ściąga bramkę
    tranzystora T1 do masy ;)... Nie wiem, czy gdzieś tam nie było
    kondensatorka małego...

    Jest to o tyle sprytne, że jak się raz wyłączy, to już tak pozostanie ;)...
    Jest o tyle nie sprytny, że trzeba go ręcznie wystartować przez zwarcie
    C-E tranzysotra T2 lub S-D tranzystora T1 po podłączeniu akumulatora :)..
    Ponadto, raczej wymaga kalibracji... Ciężko dokładnie powiedzieć, jak
    dobrać dzielnik, żeby wyłączać np. przy napięciu 12,5V ;)...

    Stosowałem ten układ do odcinania zasilania z aku Li-Ion i spisywał się
    OK, ale tam prądy miałem dużo mniejsze...

    Konop

  • 16. Data: 2011-09-13 19:07:35
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-09-2011 o 11:49:01 kropa <k...@k...pl> napisał(a):

    > Taką wartość sobie wymyśliłem pisząc ten post, mam świadomość że
    > akumulatory kwasowe nie lubią zbyt dużego rozładowania. Tak więc
    > poprawiam się i wartością napięcia przy której chciałbym rozłączyć obwód
    > zasilania routera to 12,5 V :)
    Ale jak już on nic nie będzie zasilał to do 10,5V możesz go rozładować.

    > Czy poza układem z przekaźnikiem, nie ma jakiegoś lepszego ?
    >
    > Znalazłem coś takiego:
    > http://sklep.avt.pl/p/pl/485745/zabezpieczenie+akumu
    latora+z+mosfet-em+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu
    .html
    > (http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/avt772.pdf)
    Druciarstwo straszne, bałbym się do aku coś takiego podłączać,
    to sie prosi o kawałek płytki, nawet uniwersalna by stykła.

    > Wiem że układ jest banalnie prosty, ale niestety nie ma do tego
    > schematu, czy mógłby ktoś mi go pomóc narysować ?
    Może być jutro?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 17. Data: 2011-09-13 19:22:38
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 13.09.2011 20:29, Konop wrote:

> [...]
    > podciągnięta przez rezystor do źródła, dodatkowo sterowana tranzystorem
    > T2 (mały NPN, emiter na masie, kolektor na bramce T1)

    Ze spisu elementów wychodzi, że ten drugi "tranzystor" to tl431.

  • 18. Data: 2011-09-13 20:04:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Ale jakiś kabel przecież do tego routera musi być. Jaki problem użyć
    > PoE? W ostatecznym rachunku taniej niż akumulator samochodowy.

    Może mi WiFi - też kiedyś miałem podobny problem jak musiałem zrobić
    router WiFi<->WiFi.
    Było tym śmieszniej że pół metra obok było gniazdko 230V, ale niestety
    właściciel gniazdka słyszał kiedyś że te routery to potrafią nabić po
    300zł rachunku (co prawda pomyliło mu się z dialerami, ale nie dał się
    przekonać) i koniec końców pociągnąłem po dachach 50m przewodu z
    zasilaniem 5V :)
    O akumulatorze nie myślałem.

    > Samochodowe dość dobrze znoszą mrozy i upały... Żelowe fatalnie :(

    Samochodowe za to chyba kiepsko pracują w głębokim cyklu.
    Może jakiś trakcyjny akumulator? Są takie dla wędkarzy do silników
    elektrycznych - nie mają tak dużego prądu rozładowania, ale za to
    podobno dużo lepiej znoszą głęboki cykl pracy.

  • 19. Data: 2011-09-13 20:23:53
    Od: kropa <k...@k...pl>

    W dniu 11-09-13 21:07, janusz_kk1 pisze:
    > Może być jutro?

    Oczywiście, może być i za 2 dni :)

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 20. Data: 2011-09-14 21:15:23
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "kropa" <k...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich
    >
    > Czytając ostatni wątek "uodpornienie na polaryzację" podepnę się i zapytam
    > Was jak zrealizować odcięcie zasilania w wypadku zbyt dużego spadku
    > napięcia.
    >
    > Mam router, na obudowie jest napis 12VDC/1A, zasilam do akumulatorem
    > samochodowym z małego samochodu , chciałbym aby router został wyłączony
    > przy napięciu na aku poniżej 11,5V. Jak najprościej zrealizować takie
    > zadanie, przekażnik ?

    Twój router sam zdecyduje, kiedy ma się wyłączyć.
    Jak o kochasz daj mu aku z DUŻEGO SAMOCHODU.
    Bez układu ładowanie i tak KIEDYŚ się rozładuje.

    Może baterie słoneczne?

    Feromon