  • Data: 2012-02-29 12:09:30
    Temat: Re: ukrywanie daty pierwszego uruchomienia - czego szukać?
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-29 11:52, Maciej Sobczak pisze:

    > Musisz jeszcze wziąć pod uwagę dwie rzeczy:
    >
    > 1. Sprzedaż może być kosztowna, jeśli nie jest w pełni
    > zautomatyzowana.
    [...]
    > 2. Rynek może nie mieć miejsca na 1000 produktów (przykład: ile par
    > okularów słonecznych można sprzedać na wyspie, która ma 50
    > mieszkańców? itp.).
    >
    > Oba te punkty mogą mieć istotny wpływ na sensowność obniżania ceny i w
    > przypadku produktów specjalistycznych albo niszowego rynku niska cena
    > może w ogóle nie mieć sensu.

    Zgadza się. Tyle, że (pod)temat rozpoczął się od popularnego programu
    narzędziowego, czyli raczej produktu masowego. Dla niego te efekty są
    znacznie mniejsze, jeśli nie pomijalne.

    W ogólności miałem na myśli produkty jeszcze bardziej masowe - np.
    muzykę. O ile sprzedaż na nośniku fizycznym generuje dodatkowe koszty
    (choć przy masowym odbiorcy im dalej, tym krzywa rośnie wolniej), to
    przy sprzedaży w formie cyfrowej koszty sprzedaży są już naprawdę
    znikome. Oczywiście mowa o kosztach jednostkowych i sprzedaży większej
    niż kilkadziesiąt "egzemplarzy".

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net