eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyuderzenie bokiemRe: uderzenie bokiem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: uderzenie bokiem
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <56960ac3$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
    <569613c9$0$702$65785112@news.neostrada.pl>
    <n76625$2e0$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Thu, 14 Jan 2016 00:19:11 +0100
    Message-ID: <z...@4...net>
    Lines: 42
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1452727154 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 680 89.77.179.152:4225
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2575569
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 13 Jan 2016 19:46:25 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > "J.F." 569613c9$0$702$6...@n...neostrada.pl
    >
    >> Geometria komputerowa moze sporo powiedziec,
    >
    > "twistedme" 56960ac3$0$653$6...@n...neostrada.pl
    >
    > > Trzeci warsztat: "Skrzywiony mcpherson, do wymiany"
    >
    > W takim zawieszeniu jest jakaś ,,geometria''?
    > Pytam tylko -- jeszcze nie drwię. :)
    > Panna Mercedes miała ,,geometrię'', ale od kiedy mam Volvo, nie
    > ma mowy o ,,geometrii'' zawieszenia. W salonie powiedziano mi,
    > że żadne mcphersony (nawet te za 350 tysięcy pln) nie mają :)
    > regulacji poza zbieżnością. :)

    Coś tam mogą mieć.
    Np. mimośrodowe śruby mocujące zwrotnicę z kolumną:
    http://eautonaprawa.nazwa.pl/html/i2010/Q2/100408005
    9.PNG
    Górne mocowania takie jak pokazał J.F.
    Ale mimośrodowe tuleje mocowania wahacza.

    > To jednorazówki -- skrzywisz coś,
    > przestawisz -- i masz powód do kupna nowego samochodu. Zanim
    > kupisz, możesz wymienić amortyzator. Ponoć można czasami taki
    > amortyzator jakoś obrócić...

    Akurat obracanie amortyzatora nic nie da, a jak daje to znaczy że
    amortyzator jest krzywy i tym bardziej należy go wymienić.

    Jeszcze co do "niejednorazówkowości" zawieszeń z regulacją.
    Jeżeli po uderzeniu samochód zaczął krzywo jechać, to raczej nie przestawił
    się na elementach regulowanych a coś się po prostu wygięło.
    Być może da się to wyregulować żeby koło wróciło na miejsce, ale element
    wygięty pozostaje wygięty - potencjalnie jest słabszy, albo drążek będzie
    pracował nieosiowo i będzie się wyginał podczas pracy.

    No ale skoro takich fachowców spotkałeś w salonie Volvo, to albo ktoś Cię
    po prostu okłamał bo liczył że sprzeda Ci nowe części, albo tacy fachowcy
    tam pracują, że już wiesz gdzie absolutnie nie należy jechać w razie awarii
    :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: