  • Data: 2016-01-14 00:19:11
    Temat: Re: uderzenie bokiem
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 13 Jan 2016 19:46:25 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > "J.F." 569613c9$0$702$6...@n...neostrada.pl

    > "twistedme" 56960ac3$0$653$6...@n...neostrada.pl

    > W takim zawieszeniu jest jakaś ,,geometria''?
    > Pytam tylko -- jeszcze nie drwię. :)
    > Panna Mercedes miała ,,geometrię'', ale od kiedy mam Volvo, nie
    > ma mowy o ,,geometrii'' zawieszenia. W salonie powiedziano mi,
    > że żadne mcphersony (nawet te za 350 tysięcy pln) nie mają :)
    > regulacji poza zbieżnością. :)

    Coś tam mogą mieć.
    Np. mimośrodowe śruby mocujące zwrotnicę z kolumną:
    http://eautonaprawa.nazwa.pl/html/i2010/Q2/100408005
    9.PNG
    Górne mocowania takie jak pokazał J.F.
    Ale mimośrodowe tuleje mocowania wahacza.

    > To jednorazówki -- skrzywisz coś,
    > przestawisz -- i masz powód do kupna nowego samochodu. Zanim
    > kupisz, możesz wymienić amortyzator. Ponoć można czasami taki
    > amortyzator jakoś obrócić...

    Akurat obracanie amortyzatora nic nie da, a jak daje to znaczy że
    amortyzator jest krzywy i tym bardziej należy go wymienić.

    Jeszcze co do "niejednorazówkowości" zawieszeń z regulacją.
    Jeżeli po uderzeniu samochód zaczął krzywo jechać, to raczej nie przestawił
    się na elementach regulowanych a coś się po prostu wygięło.
    Być może da się to wyregulować żeby koło wróciło na miejsce, ale element
    wygięty pozostaje wygięty - potencjalnie jest słabszy, albo drążek będzie
    pracował nieosiowo i będzie się wyginał podczas pracy.

    No ale skoro takich fachowców spotkałeś w salonie Volvo, to albo ktoś Cię
    po prostu okłamał bo liczył że sprzeda Ci nowe części, albo tacy fachowcy
    tam pracują, że już wiesz gdzie absolutnie nie należy jechać w razie awarii
    :)