  • Data: 2016-01-14 00:46:41
    Temat: Re: uderzenie bokiem
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości news:n76jk9$gdc$1@node1.news.atman.pl...

    > "yabba" 5696aefc$0$22826$6...@n...neostrada.pl

    > Mówili, że tak ma każdy samochód oparty o mcpherson.

    To tu już minęli się z prawdą.

    > Spytałem, czy Volva za 350 tysięcy też -- odparli,
    > że nie tylko wszystkie Volva, ale wszystkie samochody
    > z mcphersonem. Wg nich są jakieś szczątkowe regulacje
    > typu obrót amortyzatora czy wymiana amortyzatora, ale
    > ogólnie -- po prostu samochód starzeje się...

    Ale wyszły Ci jakies problemy z geometrią zawieszenia czy tak tylko sobie
    rozmawiasz z mechanikami w ASO Volvo?

    > Konstrukcja jednorazowa, ale tania.

    Mała ilość części jest wląśnie zaletą McPhersona. Ale wszystkie wymiary są
    tam ze sobą powiązane. Ruszysz jedno, to całość się rozjeźdża.

    > A wyprzedzenie sworznia zwrotnicy?
    > (to, co odpowiada za samoprostowanie kół i kontrowanie do wiatru bocznego)

    Chyba (nie pamiętam dokładnie i mogę zmyślać) dało się regulować długość
    zastrzału przedniego wahacza poprzez przekładanie podkładek z jednej strony
    silentbloku na drugą. Powodowało to przesuwanie koła względem górnego
    mocowania amortyzatora.
    Szczegół D na rysunku z linka:
    http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=45515&start=6
    0