eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyuderzenie bokiem › Re: uderzenie bokiem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl
    !news.nask.org.pl!news.unit0.net!cyclone02.ams2.highwinds-media.com!voer-me.hig
    hwinds-media.com!peer02.am1!peering.am1!peer04.fr7!news.highwinds-media.com!new
    sfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!
    news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <56960ac3$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: uderzenie bokiem
    Date: Wed, 13 Jan 2016 10:59:35 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 160112-0, 12.01.2016), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 48
    Message-ID: <56961f02$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1452678914 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 659 89.72.242.154:4161
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 2509110913
    X-Received-Bytes: 3265
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2575513
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:56960ac3$0$653$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam.
    >
    > Klasyk. Śnieg na drodze, pod śniegiem lód, wjeżdżałem z bocznej uliczki na
    > tą główną oblodzoną, która jest pod kątem, bo to akurat zakręt, być może
    > za dużo ułańskiej fantazji, auto ześlizgnęło się i uderzyło przednim
    > prawym kołem w krawężnik. Dość mocno, ale znowu bez przesady.
    >
    > Objaw poza zrytym rantem alufelgi jest taki:
    >
    > - jak jadę prosto to kierownica jest lekko skręcona w lewo
    > - jak skręcę kierownicę i puszczę, to niby wraca, ale go nosi na boki
    > - ściąga auto na prawo
    >
    > No i oczywiście zaczyna się mój ulubiony rajd po warsztatach :) W
    > pierwszym gość mi powiedział, żebym pojechał sobie na SKP i mi powiedzą.
    > Ok, mam "prawie znajomego" na takiej stacji więc pojechałem.
    >
    > - nic tu pod spodem nie widać, żeby było krzywe... Trzeba rozbierać
    > wszystko po kolei i sprawdzać. Ale to za 2 tyg. bo mamy w pip roboty.
    >
    > Trzeci warsztat: "Skrzywiony mcpherson, do wymiany"
    >
    > Dopytałem, czy chodzi o amortyzatory. Tak.
    >
    > Co sądzicie o tej diagnozie? Na co zwrócić uwagę? Skłaniam się do wymiany
    > od razu po obu stronach, tak? Czy coś jeszcze od razu wymienić?
    >

    Miałem bardzo podobne zdarzenie przy prędkości 5 km/h i u mnie skrzywiła się
    piasta. Felga wyglądała zaś na nietkniętą.
    Koło uderzyło w krawężnik bokiem czy przodem?
    Ogólnie to może ulec skrzywieniu: felga, wahacz, sworzeń, zwrotnica, piasta,
    mocowanie amortyzatora do zwrotnicy, drążek kierowniczy, mogą przesunąć się
    punkty mocowania wahacza do nadwozia (ale to przy mocnym walnięciu), może
    pęknąć kord w oponie.
    Zacznij od przełożenia koła na tył albo na zapas i zaobserwuj zachowanie
    samochodu. Może oberwała tylko felga i opona. Potem badanie bicia piasty
    czujnikiem zegarowym, a potem badanie geometrii zawieszenia w dobrym
    warsztacie. Część warsztatów pomimo, że ma dobre przyrządy, to nie potrafi
    interpretować wyników.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: