eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyuda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ?Re: uda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!pwr.wroc.pl!news
    .wcss.wroc.pl!news.man.lodz.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl
    !newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b
    -01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <imt9rj$9a5$1@node2.news.atman.pl>
    <4d923295$0$2492$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d930221$1@news.home.net.pl>
    <4d930a55$0$2455$65785112@news.neostrada.pl>
    <imv76r$p54$1@news2.ipartners.pl>
    In-Reply-To: <imv76r$p54$1@news2.ipartners.pl>
    Subject: Re: uda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ?
    Date: Wed, 30 Mar 2011 14:24:41 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
    X-Antivirus: avast! (VPS 110330-0, 2011-03-30), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 40
    Message-ID: <4d93210a$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.42.115.169
    X-Trace: 1301487882 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2453 178.42.115.169:57799
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2359330
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:

    > Przy założeniu że sprawność silnika na wodór i paliwa ciekłe jest taka
    > sama
    > (a chyba jest),

    W sensie że ogniwo wodorowe ma tak niską sprawność jak silnik spalinowy?

    >to przy 100% sprawności reszty procesu, musisz zużyć dokładnie
    > tyle samo paliw kopalnych do wytworzenia wodoru do napędzania samochodu,

    Niekoniecznie - do produkcji wodoru możesz sobie używać czego chcesz.
    Np. wiatru czy wody w elektrowni.


    > co przy napędzaniu go tymi paliwami bezpośrednio.

    A przy napędzaniu go prądem za pośrednictwem akumulatora nie?
    Bo to to pośrednictwo jest problemowe.



    > Niestety straty po drodze są nie do uniknięcia i sprawność ogólnie jeszcze
    > się pogarsza. Zaletą jest natomiast to, że można by niby do wytworzenia
    > wodoru
    > zużyć innych źródeł - w tym odnawialnych. Drugą zaś jest to, że jeśli
    > nawet
    > spalasz te kopaliny, to gdzieś z dala od centrum miast.
    >
    > Z kolei rozwiązanie stricte lektryczne jest o tyle lepsze, że sprawność
    > silnika elektrycznego jest wyższa niż spalinowego (minimum ze 2x).
    > Z tym że niestety na razie cały zysk przepada w gorszej sprawności
    > przesyłu energii, strat ładowania/rozładowania, tudzież przez straty
    > na dźwiganie ciężkich akumulatorów, koszta ich wytworzenia i utylizacji...

    Ano właśnie.
    Ale to wszystko jest do zaakceptowania.
    Problemem jest czas ładowania.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: