  • 151. Data: 2010-03-10 14:23:08
    Temat: Re: ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message
    news:hn7sdo$49q$1@news.onet.pl...

    > Jak mogą poszybować stawki OC od tego, że ubezpieczyciel zyska prawo
    > regresu do sprawcy???

    Tak, ze polowa sprawcow bedzie bezrobotna, dom na matke a samochod zony, po
    czym ci uczciwi badz placacy skladke bez regresu beda sie do nich dokladac.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 152. Data: 2010-03-10 14:32:46
    Od: Mario <c...@s...onet.pl>

    .

    > Rownie wybiorcze jest wynajdywanie ich przez wiek. I nie odpowiedziales
    > na moje pytanie - czy czlowiek w wieku 25 lat i 11 miesiecy powoduje
    > statystycznie wiecej wypadkow od 26-latka w dzien po urodzinach?

    ale tak to działa w innych dziedzinach i nic nie poradzisz, chociaż się
    zgadzam z Tobą. No bo tak samo jak z pełnoletnością, czym się różni
    17latek który ma jutro urodziny 18te od 18latka który je miał tydzień temu?

    pozdrawiam
    mario

  • 153. Data: 2010-03-10 14:38:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kamil pisze:

    > Tak, ze polowa sprawcow bedzie bezrobotna, dom na matke a samochod zony,
    > po czym ci uczciwi badz placacy skladke bez regresu beda sie do nich
    > dokladac.

    Nie mam już siły tłumaczyć ;)

    --
    Liwiusz

  • 154. Data: 2010-03-10 14:38:31
    Od: Mario <c...@s...onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Tak.

    ciekawe jak?
    Stoi sobie koleś i pali gumę na pustym placu. Chyba że uznasz jako
    szkodliwe wdychanie dymu ;-)

    > Na początek: niszczenie nawierzchni.

    ROTFL. Jakie niszczenie? Zostaną na niej kulki gumy i to wszystko. Wiele
    razy byłem świadkiem czegoś takiego (pierwszy z brzegu przykład)
    http://www.youtube.com/watch?v=LaLCCUGnqm4&feature=r
    elated
    na zamkniętych zlotach i żadna nawierzchnia nie ucierpiała. No bo
    chyba nie masz na myśli palenia gumy jako zapierdzielania po placu, bo
    to nie jest wtedy palenie gumy.

    pozdrawiam
    mario

  • 155. Data: 2010-03-10 14:39:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > wiadomości news:hn85as$9i1$1@news.onet.pl...

    > owszem, ale jak wspominalem, z duzym prawdopodobienstwem bedzie
    > implikowac wyzsze skladki

    No jasne, bo teraz - gdy nie ma regresu, składki wynoszą X. A jak
    byłby regres, to składki musiałyby być wyższe.

    MYŚLEĆ! ;)

    --
    Liwiusz

  • 156. Data: 2010-03-10 14:42:39
    Od: Mario <c...@s...onet.pl>

    kamil pisze:
    > "Mario" <c...@s...onet.pl> wrote in message

    > Udajesz, ze nie rozumiesz, czy naprawde nie pojmujesz roznicy miedzy
    > samochodami, ktorych wiekszosc nabywcow mysli:
    >
    > - "kupuie cos taniego zeby dzieci do szkoly wygodnie odwozic"
    > - "kupie cos szybkiego, zeby pozapierdalac 150 przez wioske"
    >
    > ?

    To Ty nie potrafisz zrozumieć, że ktoś może kupić autko, które jest
    szybkie, ma duży silnik, nie koniecznie po to żeby zapierdalać przez te
    wioski. Zrozum w końcu, dla niektórych takie autka to hobby, spełnienie
    marzeń a nie tylko szpanowóz do wyrywania lasek spod wiejskiego klubu.
    Proponuję zdjąć klapki z oczu. Nie mówię o bmkach, kalibrach czy innyc
    tego typu śmieciach. Ktoś kto kupuje np. Transama z 6.6L pod maską z 7x
    roku nie będzie zapierdalał (jak to ładnie ująłeś) ile fabryka dała
    wszędzie i zawsze. No ale Ty tego nie pojmiesz...

    pozdrawiam
    mario

  • 157. Data: 2010-03-10 14:43:10
    Od: "Piotr S." <d...@g...pl>

    kamil pisze:

    > "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message

    > I jak to rozwiazesz? Placisz 300zl i mozesz toczyc sie rodzinnym vanem
    > 1.6tdi albo wsiasc do EVO?

    Oczywiscie ze tak. Wiesz, ze jest sporo OC na samochody z 2, Tatus z 80%
    znizek + synek z ADHD ;-). Kierowca oczywiscie jest synek ale juz
    skladki sa liczone pod tatusia.
    Co z kierowcami samochodow służbowych ? Nie sa ich wlascicielami i nie
    maja znizek/zwyzek. W tej sytuacji mozna je naliczac jedynie per
    samochod a przeciez teraz liczy sie je per kierowca.

    Cross-posting jest be.

    --
    pzdr.
    Piotr

  • 158. Data: 2010-03-10 14:55:16
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Nie mam już siły tłumaczyć ;)

    Miej wiec sile rozejrzec sie pomyslec, dlaczego jako jedyny upierasz sie
    przy tej teorii. ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 159. Data: 2010-03-10 14:56:19
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Z drugiej strony większość szkód jest w na tyle niskiej wysokości, że
    > istnieje możliwość ich odzyskania. De facto strata ubezpieczyciela będzie
    > tylko przy dużych szkodach, gdzie będzie się opłacało sprawcy nic nie mieć
    > do końca życia. Zresztą już sam fakt wprowadzenia udziału własnego
    > (gwarantowanego przez ubezpieczyciela) na pewne szkody o niewielkiej
    > kwocie (np. do 10 000zł) powinno znacznie zmniejszyć ryzyko
    > ubezpieczycieli.

    Myslisz, ze ubezpieczyciela najbardziej bola jakies pogiete samochody za
    kilkadziesiat tysiecy? Obawiam sie, ze patrzysz na czubek wlasnego nosa i
    zapominasz o kosztach leczenia, rehabilitacji, odszkodowan i rentach
    liczonych w milionach.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 160. Data: 2010-03-10 14:57:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kamil pisze:

    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Miej wiec sile rozejrzec sie pomyslec, dlaczego jako jedyny upierasz sie
    > przy tej teorii. ;)

    Może jako jedyny potrafię myśleć? Czy możesz jakoś uzasadnić tezę, że
    teraz, bez regresu mogę ubezpieczyć pojazd za 500zł, a gdyby
    ubezpieczyciel miał do mnie regres, to brałby większą składkę?

    --
    Liwiusz