    From: " " <f...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: typologia errorow aplikacji (a jeszcze leipaj i realoki)
    Date: Tue, 3 May 2011 07:51:58 +0000 (UTC)

    Paweł Kierski <n...@p...net> napisał(a):

    > W dniu 2011-05-02 23:52, f...@W...gazeta.pl pisze:
    > [...]
    >
    > Różnica między tym, co piszesz, a tym co napisał Michoo jest taka,
    > że ty piszesz tylko o przypadku, gdy zasobu nie da się zwolnić, bo
    > nie ma już jego uchwytu, a Michoo pokazuje, że istotą wycieku jest
    > niezwalnianie zasobu. Również dlatego, że programista zwyczajnie
    > zapomniał, choć dostęp do uchwytu nadal istnieje. I tu się z nim
    > zgadzam. Uzupełnił bym to jeszcze o warunek, że żeby nazwać coś
    > wyciekiem trzeba tracić zasoby w sposób rosnący w trakcie pracy
> [...]

    ten przypadek z nie zaznaczaniem rekordow w tablicolaokatorze
    jako wolnych raczej odpowiada sytuacji gdy ktos w c++ uzywa np
    stlowego wektora po czym nie usuwa tych jego pol ktore juz do czegos
    uzyl i mozna je skasowac - jest to bardzo gruby blad - jak czesto sie
    cos takiego zdarza, praktycznie nigdy;; nie wywalone elementy od razu
    widac ((czesto ta flaga "airplane[i].enabled" uzywana jest do
    odlaczania encji z petli przetwarzania - jak ktos tego nie wylaczy
    to np airplane po spotkaniu z kolką nie zniknie z ekranu))

    tymczasem leaki z jakimi ja od czasu do czasu sie borykam calymi
    godzinami w inych srodowiskach to zupelnie cos innego - nowa jakosc
    bledow i wlasnie to nabralo znaczenia slowa 'leak'