  • 1. Data: 2010-11-30 00:18:55
    Temat: tuning ESP?
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    cześć
    To moja pierwsza zima z samochodem z ESP.System działa prawie fajnie, bo
    elegancko podcina tył na zakręcie (subtelniej niż ręcznym), ale po chwili
    niestety dławi silnik. Pytanie: czy można przeprogramować, lub w inny sposób
    zachęcić do bardziej sportowej pracy ESP? Żeby tak silnika nie dławił.
    Słyszeliście o modyfikacjach tych systemów?

    Na ręcznym już sobie nie pojeżdżę, bo to auto ma elektryczny "ręczny".
    (Laguna II ph2)

    --
    pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2010-11-30 00:55:20
    Temat: Re: tuning ESP?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-30 00:18, PaweL pisze:
> [...]
    > inny sposób zachęcić do bardziej sportowej pracy ESP? Żeby tak silnika
    > nie dławił. Słyszeliście o modyfikacjach tych systemów?

    Trudno powiedzieć na ile Twój samochód jest pod tym względem rozpoznany,
    ale wiele tych bardziej sportowych i zarazem popularnych wózków ma
    systemy przeciwpoślizgowe rozpracowane przez tunerów.

    Zmienić można pewnie wszystko - pytanie tylko czy znajdziesz kogoś kto
    wie gdzie w pamięci układu szukać których parametrów.

    Szukaj po jakiś bardziej zaawansowanych firmach grzebiących w elektronice.

    Prawdopodobnie chodzi o funkcjonalność ASR która jest realizowana przez
    ESP, czyli zmniejszenie mocy silnika w sytuacji kiedy przednie koło
    zaczyna buksować.

    Ale nie wiem czy to ma sens - to są dość skomplikowane systemy,
    zrobienie tego dobrze może być żmudne i co za tym idzie drogie.
    A testowanie czy czasem nie zrobiło się czegoś co w krytycznym momencie
    zawiedzie też nie będzie takie łatwe.

    Bo program był napisany przy założeniu że ESP w razie potrzeby sobie
    silnik zdławi żeby mu nie przeszkadzał. Pytanie co się stanie jak
    silnika się nie da zdławić - może się okazać że ESP wykończy przy tym
    hamulce, próbując zahamować koło które Ty będziesz napędzał silnikiem.

    > Na ręcznym już sobie nie pojeżdżę, bo to auto ma elektryczny "ręczny".
    > (Laguna II ph2)

    Jeżeli bardzo Ci zależy, można zamontować hydrauliczny hamulec ręczny.

  • 3. Data: 2010-11-30 01:01:06
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin PaweL

    > (Laguna II ph2)

    Raczej nic z tym nie zrobisz. W tym aucie mało kto dłubie. No chyba, ze
    ESP jest identyczne jak w jakimś innym, bardziej sensownym modelu, ale
    jak się tego dowiesz?

    --
    ignorance is bliss

  • 4. Data: 2010-11-30 13:07:13
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "PaweL" <l...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > dławił. Słyszeliście o modyfikacjach tych systemów?
    >
    > Na ręcznym już sobie nie pojeżdżę, bo to auto ma elektryczny "ręczny".

    LOL, kupic kanapowoz, zeby potem tuningowac go do jazdy bokami.. Kup po
    prostu samochod, ktory sie do tego nadaje.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2010-11-30 14:01:06
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > LOL, kupic kanapowoz, zeby potem tuningowac go do jazdy bokami.. Kup po
    > prostu samochod, ktory sie do tego nadaje.

    Tego auta na pewno nie można nazwać kanapowozem. Ma całkiem sztywne
    zawieszenie, "kubełkowe" fotele, 173KM, 380Nm.

  • 6. Data: 2010-11-30 14:05:52
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "PaweL" <l...@i...pl> wrote in message

    > Tego auta na pewno nie można nazwać kanapowozem. Ma całkiem sztywne
    > zawieszenie, "kubełkowe" fotele, 173KM, 380Nm.

    Rozmiar, naped na przod i reczny pod przyciskiem dopelniaja sportowego
    obrazu..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 7. Data: 2010-11-30 18:39:45
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    > Tego auta na pewno nie można nazwać kanapowozem. Ma całkiem sztywne
    > zawieszenie, "kubełkowe" fotele, 173KM, 380Nm.

    Taaa a Vel Satis to już sam sport ;) 245koni i jeszcze
    sztywniejsze zawieszenie ;)

    Była taka starsza 1.8tonowa renówka co jeszcze hamulec miała ręczny
    na 2 linkach, ASR/ESP wyłączalne, 4x4, blokady tyłu i szperę (lub2) :)
    265koni.

    pozdrawiam.

  • 8. Data: 2010-11-30 18:47:06
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-11-30 00:18, PaweL pisze:
    > Na ręcznym już sobie nie pojeżdżę, bo to auto ma elektryczny "ręczny".
    > (Laguna II ph2)
    Trochę trudniej (przynajmniej dla mnie, bo jednak ręczny wolałbym mieć
    pod prawą ręką i nie na tak dalekie wyciągnięcie), ale można się tego
    nauczyć.
    Zauważ, że ten hamulec w czasie jazdy puszcza gdy tylko ty puścisz
    rączkę. :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 9. Data: 2010-12-01 14:43:28
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    " Michał" <m...@W...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Była taka starsza 1.8tonowa renówka co jeszcze hamulec miała ręczny
    > na 2 linkach, ASR/ESP wyłączalne, 4x4, blokady tyłu i szperę (lub2) :)

    I jeszcze te ogromna zalete, ze kiedy przyjdzie ochota pojezdzic bokami na
    recznym, wystarczy z armatki wodnej na dachu polac asfalt. :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 10. Data: 2010-12-01 19:51:04
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    PaweL wrote:
    > Pytanie: czy można przeprogramować, lub w inny sposób zachęcić do bardziej
    sportowej pracy ESP? Żeby tak silnika
    > nie dławił.

    Wyłącz ESP guziołem.