-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: BartekK <s...@N...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Date: Sat, 30 Apr 2011 22:26:07 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 54
Message-ID: <iphrqs$96a$1@mx1.internetia.pl>
References: <iphagk$utq$1@mx1.internetia.pl> <iphg66$26o$1@usenet.news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: drut.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1304195740 9418 77.252.249.9 (30 Apr 2011 20:35:40 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 30 Apr 2011 20:35:40 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <iphg66$26o$1@usenet.news.interia.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
Thunderbird/3.1.10
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2365394
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-04-30 19:16, megrims pisze:
> Sądzę, że VTech w Krakowie zrobi to porządnie.
> W Poznaniu polecam GekoCars. Robią nietypowe rzeczy ;).
Dzięki, spróbuje obdzwonić po długim weekendzie
Dziwne te dane na tej stronie podane masz, choćby dlatego że nie
zgadzają się z moją "kartą pojazdu" wydaną przy zakupie przez opel/gm
(206kW vs 187,5kW, ale na tej stronie jest "2.7 V6 Turbo 2006" a ja mam
"2.8 v6 biturbo 2008")
> A mnie tak ogólnie zastanawia:
> Vectra OPC
206kW @ 1605kg @ ~60tyś zł ;)
> E60 535d
272PS = 200kW @ 1794kg @ >100tyś zł ?
czyli matematycznie OPC powinno objeżdzać BMW, a w tej samej cenie dwa
OPC objadą dwa razy ;) A w praktyce może być zupełnie inaczej bo nie ma
tu czego w ogóle porównywać.
> Czyli 535d w serii objedzie takiego OPC.
Pomimo cyferek i matematyki twierdzącej pozornie inaczej, to zgadzam
się, a zwłaszcza przy mniejszych prędkościach, z okazji dobrej skrzyni i
RWD. Przy dużych (>200km/h) bardziej aerodynamika, opory toczenia i moc
ma znaczenie niż miejsce napędu, a to ciężko z cyfr i internetu wróżyć.
Ale nie po to chcę robić tuning, by prześcigać o 1s twoje 535d (o którym
sam długo marzyłem, ale cena i odrestaurowane przystanki mnie
zniechęciły), tylko po to by mi się lepiej jeździło. Choćby dlatego, że
praktycznie zawsze po tuningu turbo oprócz zwiększenia osiągów - przy
zachowaniu takiego samego w miarę spokojnego jeżdżenia spada spalanie.
> A 535d po zdłubaniu do 306KM i 700Nm gotuje płyn w chłodnicy
> przy 280km/h.
OPC przy 250km/h przez pół godziny bez przerwy - nic nie gotuje, jedzie
i nie protestuje. Tylko że tankować chce po 35 minutach ;)
> W Vectrze FWD zrobienie 300 KM? Będzie kierownice
> z rąk wyrywać. Jak chce sie miec fajną zabawke z dużą mocą,
> to napęd na dwie osie.
Bardzo chętnie, ale a) Insignia 4x4 jest za droga i ma zbyt marne te 4x4
b) do vectry tego napędu nie wsadzę c) subaru/evo jest za drogie i zbyt
niewygodne w codziennym użytkowaniu.
Obecnie jest 280KM i kierownicy nie wyrywa. Jakby było 300 czy 350 to by
nie było % dużo więcej, 50KM więcej kierownicy nie urwie.
Jest szpera, są opony 245 lub 255 19" i problemy z przyczepnością są
tylko przy małych prędkościach. Wbrew pozorom (i w porównaniu z vectrą C
1.9cdti) to skręca. Nie wiem co innego zrobili w zawieszeniu, ale to OPC
skręca jak tramwaj w porównaniu do pontonowej nie-sterownej vectry
"klasik" typu 1.9cdti@150KM
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 30.04.11 22:37 to
- 30.04.11 23:23 Lewis
- 01.05.11 00:32 scob
- 01.05.11 01:12 BartekK
- 01.05.11 05:17 Staszek Sosenko
- 01.05.11 08:47 Olo
- 01.05.11 09:15 BartekK
- 01.05.11 09:52 megrims
- 01.05.11 09:58 Olo
- 01.05.11 10:02 megrims
- 01.05.11 10:21 BartekK
- 01.05.11 10:25 BartekK
- 01.05.11 12:09 to
- 01.05.11 12:11 to
- 01.05.11 12:18 to
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie