eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodytuning 2.8 biturbo ? › Re: tuning 2.8 biturbo ?
  • Data: 2011-04-30 22:26:07
    Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-04-30 19:16, megrims pisze:
    > Sądzę, że VTech w Krakowie zrobi to porządnie.
    > W Poznaniu polecam GekoCars. Robią nietypowe rzeczy ;).
    Dzięki, spróbuje obdzwonić po długim weekendzie

    Dziwne te dane na tej stronie podane masz, choćby dlatego że nie
    zgadzają się z moją "kartą pojazdu" wydaną przy zakupie przez opel/gm
    (206kW vs 187,5kW, ale na tej stronie jest "2.7 V6 Turbo 2006" a ja mam
    "2.8 v6 biturbo 2008")
    > A mnie tak ogólnie zastanawia:
    > Vectra OPC
    206kW @ 1605kg @ ~60tyś zł ;)
    > E60 535d
    272PS = 200kW @ 1794kg @ >100tyś zł ?
    czyli matematycznie OPC powinno objeżdzać BMW, a w tej samej cenie dwa
    OPC objadą dwa razy ;) A w praktyce może być zupełnie inaczej bo nie ma
    tu czego w ogóle porównywać.

    > Czyli 535d w serii objedzie takiego OPC.
    Pomimo cyferek i matematyki twierdzącej pozornie inaczej, to zgadzam
    się, a zwłaszcza przy mniejszych prędkościach, z okazji dobrej skrzyni i
    RWD. Przy dużych (>200km/h) bardziej aerodynamika, opory toczenia i moc
    ma znaczenie niż miejsce napędu, a to ciężko z cyfr i internetu wróżyć.
    Ale nie po to chcę robić tuning, by prześcigać o 1s twoje 535d (o którym
    sam długo marzyłem, ale cena i odrestaurowane przystanki mnie
    zniechęciły), tylko po to by mi się lepiej jeździło. Choćby dlatego, że
    praktycznie zawsze po tuningu turbo oprócz zwiększenia osiągów - przy
    zachowaniu takiego samego w miarę spokojnego jeżdżenia spada spalanie.

    > A 535d po zdłubaniu do 306KM i 700Nm gotuje płyn w chłodnicy
    > przy 280km/h.
    OPC przy 250km/h przez pół godziny bez przerwy - nic nie gotuje, jedzie
    i nie protestuje. Tylko że tankować chce po 35 minutach ;)


    > W Vectrze FWD zrobienie 300 KM? Będzie kierownice
    > z rąk wyrywać. Jak chce sie miec fajną zabawke z dużą mocą,
    > to napęd na dwie osie.
    Bardzo chętnie, ale a) Insignia 4x4 jest za droga i ma zbyt marne te 4x4
    b) do vectry tego napędu nie wsadzę c) subaru/evo jest za drogie i zbyt
    niewygodne w codziennym użytkowaniu.

    Obecnie jest 280KM i kierownicy nie wyrywa. Jakby było 300 czy 350 to by
    nie było % dużo więcej, 50KM więcej kierownicy nie urwie.
    Jest szpera, są opony 245 lub 255 19" i problemy z przyczepnością są
    tylko przy małych prędkościach. Wbrew pozorom (i w porównaniu z vectrą C
    1.9cdti) to skręca. Nie wiem co innego zrobili w zawieszeniu, ale to OPC
    skręca jak tramwaj w porównaniu do pontonowej nie-sterownej vectry
    "klasik" typu 1.9cdti@150KM

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: