eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodytrasa › Re: trasa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!feeder.erje.net!1.eu.feeder.erje.net!ecngs!testfeeder.ecngs.de!81.171.118
    .62.MISMATCH!peer02.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
    02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
    t-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: trasa
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <n22o2g$ubc$1@usenet.news.interia.pl>
    <5644e64e$0$690$65785112@news.neostrada.pl> <n22q97$q7h$1@dont-email.me>
    <5644fe75$0$22829$65785112@news.neostrada.pl>
    <n23u01$c0b$1@dont-email.me>
    Date: Fri, 13 Nov 2015 19:04:50 +0100
    Message-ID: <1redge60x66g.dlxumny8o7vt$.dlg@40tude.net>
    Lines: 48
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1447437892 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 691 89.77.179.152:12742
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2915
    X-Received-Body-CRC: 327378700
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2572384
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 13 Nov 2015 06:57:14 +0100, ddddddddd napisał(a):

    > W dniu 2015-11-12 o 22:02, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "ddddddddd" napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:n22q97$q7h$...@d...me...
    >> W dniu 2015-11-12 o 20:19, J.F. pisze:
    >>> Użytkownik "megrims" napisał w wiadomości
    >>>> Poznań - Kadyks. Da się zrobić na raz?
    >>> Da, samolotem, a i to nie byle jakim..
    >>> przecież to megrims - 3200/200=16h jazdy, 911'stką do zrobienia (z tak
    >>> niską średnią prędkością to pewnie jeszcze będzie miał czas się
    >>> przespać po drodze ;)
    >>
    >> przy 200 auto strasznie czesto tankowac trzeba :-)
    >
    > przy 250 równie często, a ile czasu zaoszczędzamy :)

    Oj nie równie często.
    Zauważ że żeby jechać 200 wysatarczy samochód który ma jakieś 110KM, a żeby
    jechać 250 trzeba mieć już z 230KM.
    A skoro potrzebna moc około 2x wyższa, to i paliwa trzeba (prawie) 2x
    więcej w jednostce czasu, a prędkość rośnie tylko x1.25.
    Czyli tankowanie będzie sporo częściej i po mniejszym dystansie.

    Żeby jakieś liczby podstawić moje auto przy 200km/h pali jakieś 18l/100km,
    przy 250 ze 32l/100km.
    Mając 60l w zbiorniku jadąc 250 oznacza to tankowanie co 187km.
    A jadąc 200km/h tankowanie będzie co 333km.

    Czyli przykładowe 10000km przy prędkości 250 przejedzie się w 40 godzin +
    53.5 tankowań.
    A jadąc 200 przejedzie się 50 godzin + 30 tankowań.

    No i teraz pytanie czy zdążymy zrobić 23.5 tankowania w 10 godzin?
    Daje to 25,5 minuty na tankowanie żeby wyjść na zero.

    Teoretycznie by się dało.
    Praktycznie będzie gorzej, bo stacje benzynowe będą co około 50km albo i
    rzadziej, a to oznacza że tankować trzeba częściej jak się nie chce stanąć
    gdzieś bez paliwa.

    Można by dopasować prędkość do rozstawu stacji przy trasie tak, żeby
    dojeżdżać na stację z prawie pustym zbiornikiem :)
    Wtedy można by naprawdę zminimalizowąc czas jazdy po autostradzie bez
    ograniczeń prędkości.

    Ale tak naprawdę płacąc 32l/100km przy niemieckiej cenie paliwa, to już
    naprawdę taniej i szybciej się robi samolotem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: