eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikatransformator mechaniczny...Re: transformator mechaniczny...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.
    rwth-aachen.de!newsfeed.straub-nv.de!feed.xsnews.nl!fbe002.ams.xsnews.nl!ecngs!
    feeder.ecngs.de!81.171.118.61.MISMATCH!peer01.fr7!news.highwinds-media.com!news
    feed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!n
    ews.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: transformator mechaniczny...
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <mt79lj$9s4$1@node2.news.atman.pl> <mt7eck$ess$1@node1.news.atman.pl>
    <55f7eb65$0$4769$65785112@news.neostrada.pl>
    <mt9h9q$hsi$1@node1.news.atman.pl>
    <55f859ad$0$4783$65785112@news.neostrada.pl>
    <mtbstk$us0$1@node1.news.atman.pl>
    <55f97d0b$0$8387$65785112@news.neostrada.pl>
    <mtckvo$o4g$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Thu, 17 Sep 2015 00:13:09 +0200
    Message-ID: <1v1t2kngxyla0$.6vhuf4sekb56.dlg@40tude.net>
    Lines: 52
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1442441590 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 4766 82.143.187.50:59720
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3673
    X-Received-Body-CRC: 2121298580
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:686062
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 16 Sep 2015 22:55:20 +0200, ACMM-033 napisał(a):
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > [...] Także moc silników diametralnie zmalała i tak, jak
    > kiedyś mi w domu pędził windę ważący ok. 200 kg silnik mający moce 8 dla
    > szybkiego biegu i chyba 2.4 kW dla biegu wolnego. Zastosowane teraz w moich
    > windach maszyny MR12 (taki typ mi podał inny znajomy konserwator), malutkiej
    > i dużo oszczędniejszej, bo z mocami 3/1.2kW odpowiednio. Początkowo mimo
    > komputera nadzorczego ich sterowanie było tradycyjne, a teraz falownik, co
    > mi się niezbyt podoba, bo z windy żwawej, zrobiła się klucha, jedzie 7
    > pięter o ok. 5-8 sekund dłużej, niż poprzednio (najważniejsze, żeby jeździła
    > i się nie psuła, że wolniejsza, to pikuś).

    A mnie wk*. Nie wiem jak ta Twoja, ale tak ogolnie - nowe, fajne
    windy, a wloka sie niemilosiernie.

    >> W wielu jest hydraulika ... ale co porusza pompe ?
    > To co w hydraulice - napęd steruje pompą, pompa tłoczy olej do przewodów,
    > zawory sterują przepływem oleju (słychać stukanie), elementem wykonawczym

    Ale mnie pompa interesuje. Niewatpliwie kreci nia silnik elektryczny,
    ale czy nim steruja dokladnie, czy on zgrubnie pracuje a uklad ma
    akumulator hydrauliczny, czy pracuje caly czas, a pompa jest zmiennej
    wydajnosci ...

    > jest siłownik, popularny w windach metra, w 2 wersjach. Wersja 1, gdzie
    > kabina jest bezpośrednio na tłoczysku siłownika i nie ma olinowania poza
    > zabezpieczeniem, wada, że siłownik wykonuje dość duży ruch,

    Ale tak sie nie bardzo da. Gdzies sie to tloczysko musi schowac przez
    caly zakres ruchu kabiny. Czyli kabina na parterze, a tloczysko ... w
    studni pod budynkiem ?
    Na niewielka wysokosc, z teleskopowym tlokiem - moze sie da.

    > Wersja druga, to siłownik osadzony z boku szybu,
    > wykonuje połowę zakresu ruchów kabiny, ale przez to musi być dwakroć
    > mocniejszy, aby unieść tyle samo, bo moment siły jest tu o połowę słabszy.

    Za to dobrze sie miesci w szybie windy.

    Ale ... ciekaw jestem jak oni to montuja i przewoza. Cylinder lub
    tloczysko powinny byc raczej w jednym kawalku, zeby nie bylo problemu
    nierownosci na uszczelkach. A potem wstaw takie 15m ... jesli nie
    wiecej.

    > Najbardziej podobają mi się windy na pl. Wilsona, tradycyjna maszyna z
    > przekładnią, malutka, jeździ wraz z kabiną, winda żwawa i bardzo mięciutka w
    > ruchach (miękksza niż w szpitalu), aż przyjemnie jechać. Te na siłownikach
    > to dla mnie, pardon maj fręcz, chujowizna, jakby chciały a nie mogły.

    Sa chyba jeszcze windy na silnikach liniowych. Ale czy u nas w kraju ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: