-
Data: 2015-09-18 19:29:57
Temat: Re: transformator mechaniczny...
Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:55fa91df$0$27515$65785112@news.neostrada.pl...
>>Raczej ma jakiś akumulator - nie za każdym razem słyszę start pompy, gdy
>>winda rusza, samo ruszenie też odbywa się jakby żwawiej, bo nie trzeba
>>czekać, az pompa poda odpowiednio wysokie ciśnienie.
>
> Mi chodzilo bardziej o to, ze jakbym mial silnikiem sterowac pozycje
> kabiny i wylaczac tak aby kabina dokladnie w pietro trafila, to chyba
> klopotliwe by bylo.
> A z kolei jak bede sterowal zaworami, to jakies uderzenia hydrauliczne
> moga byc gdy silownik stanie, a pompa jeszcze nie.
To ciśnienie np. w jakimś zbiorniku, posobniku, dla zbicia uderzeń. Poza
tym, chyba nie jest nie-wiadomo-jakim wyzwaniem stworzyć zawór, łagodnie
zamykający przepływ?
> Co prawda latwo kasowalne zaworem nadcisnieniowym.
Może... i do zbiornika upust, jak BOV powietrze, aby turbiny nie hamowało.
>>Zresztą, po pierwsze, w metrze windy i tak wysoko nie chodzą,
>
> No i z wywierceniem studni nie ma problemu :-)
A nawet jeśli, to nie jest to ch.. wie jaka dzika głębokość. Kilka metrów,
to pan Zdzisiek Majster z Jasiem Pomocnikiem (wężykiem, a jaak!!) dadzą radę
wykopać, osadzić, zabetonować...
>
>>a napęd hydrauliczny, to krótkodystansowy jest, tak do 5, max chyba 7
>>piętra. A tyle, to windy w metrze powinny uradzić.
>
> 7 pietro to juz jednak gleboko. Ale co to dla budowniczych metra :-)
Metro Centrum, czy Uniwersytet... Chyba najgłębsze. Choć jedna winda to od
kilku miesiecy nie wstaje, tak leży.
>>Elementy Stadionu Narodowego więcej miały i jakoś dali radę przewieźć.
>
> Pusty teren.
> A tu trzeba np w gesta zabudowe wjechac, a potem jeszcze jakos w budynek
> wstawic.
Nie ma łatwo, kraniki, dywaniki, kafelki, duperelki... Uroki miasta...
Wężykiem!
https://www.youtube.com/watch?v=gIC37RBq_8s
>
>>samo tłoczysko - a choćby nawet skręcić w kilku kawałków, a następnie je
>>obspawać i bardzo dokładnie oszlifować, by nie puszczało czynnika pędnego
>
> W warunkach polowych ? Kiepsko widze ..
Jasiu z Majstrem poradzili sobie z zegranytm śniegiem :))
Ale co my się martwić będziemy, grube miliony na to idą, to nie odpalą
promilka na koszty noł hał? (Hał, to mój pies na dzwonek do drzwi mówi) :)
>
>>> Sa chyba jeszcze windy na silnikach liniowych. Ale czy u nas w kraju ?
>>W dosłownym sensie, to nie,
>
> W doslownym,
> http://www.drivesncontrols.com/news/fullstory.php/ai
d/4645/Linear_motors_replace_ropes_in_future_elevato
r_system.html
Nic o zabezpieczeniach...
> http://www.elevatorworld.com/magazine/synchronous/
Na szczęście tu napisali.
To fajna sprawa, acz nie wróżę, aby w najbliższym czasie to weszło
powszechnie. Hamulce, które klinują kabinę, to może szarpać i być hałasliwe.
Chyba, że używane przy dobieganiu, a na szybkości elektrodynamicznie, jak w
pojazdach elektrycznych. Ekranować magnetycznie, aby np. nie "zawstydzić"
rozrusznika serca, czy nie rozwalić gościom kart kredytowych, czy
czegokolwiek, gdzie jest zapis magnetyczny.
Cieszyć się należy, że technika pozwala na coraz więcej, ostrożny byłbym
wszakże wobec najnowszych nowości, gdyż jakoś tak jest, że bywają trapione
przez "choroby wieku dziecięcego".
Będę śledzić, jeśli gdzieś pojawią się nowości w sprawie. Choć traktuję to z
ostrożnością, ale i z nadzieją. Tylko, że raczej nie wszędzie da się to
zastosować, bo sama technologia z pewnością stawia dużo większe wymagania
materiałowe, jakościowe, obsługowe (konserwacja chociażby), więc z pewnością
nie zajmie się tym Pan Zdzisiu po 3-miesiecznym przeszkoleniu, chyba, że do
podstawowej kontroli parametrów podawanych przez komputer, czy do
sprzątania, mycia. Więc np. w .pl na osiedlach nie bardzo to widzę, bo
zaniedbanie takich spraw może się zemścić. Ale, ja to tak sceptycznie
traktuję, z może przesadną ostrożnością?
>>której odbierałby prąd. Pierwszy sąsiad drugiemu daje tylko energię
>>mechaniczną, której chyba nie dotyczą obostrzenia? Taki transformator
>>mechaniczny właśnie...
>
> Ale moze i legalnie prad, tylko papierow duzo.
To nie łatwiej jednak np. wał mechaniczny, lub tam pompa, powietrze, drugi
ma turbinę której wsadzi to powietrze, wyciągnie prąd... Lobby energetyczne,
czy tak bardzo to deficytowy towar, ta elektryka, że trzeba aż tak
restrykcyjnie regulować? Czy może skarbóweczka jest łasa na takie kąski?
--
Telespamerzy:
814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048
222478125 222478457 814605444 717857100 222478205 616279900 222478190
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=