  • 1. Data: 2012-02-20 21:28:19
    Temat: transformator
    Od: WALDEK SRZESZEWSKI <w...@g...com>

    witam mam pytanie jak obliczyć dane nawojowe transformatora
    troidalnego na napięcie zasilania 230 v o wymiarach średnica zew 16,5
    cm srednica wew 9,5 cm wysokość 4,3cm

  • 2. Data: 2012-02-21 01:02:09
    Temat: Re: transformator
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    WALDEK SRZESZEWSKI <w...@g...com> napisał(a):

    > witam mam pytanie jak obliczy=E6 dane nawojowe transformatora
    > troidalnego na napi=EAcie zasilania 230 v o wymiarach =B6rednica zew 16,5
    > cm srednica wew 9,5 cm wysoko=B6=E6 4,3cm
    Zamówić nawinięty transformator. Jesteś bez szans żeby samemu nawinąć toroida
    i żeby poprawnie działał. Takie jest moje zdanie i będę go bronił jak
    niepodległości.

  • 3. Data: 2012-02-21 06:15:42
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 20 Feb 2012 13:28:19 -0800 (PST), WALDEK SRZESZEWSKI
    <w...@g...com> wrote:

    >witam mam pytanie jak obliczyć dane nawojowe transformatora
    >troidalnego na napięcie zasilania 230 v o wymiarach średnica zew 16,5
    >cm srednica wew 9,5 cm wysokość 4,3cm

    No dobra a napięcie strony wtórnej i prąd strony wtórnej lub moc to
    gdzie?
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 4. Data: 2012-02-21 07:59:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Feb 2012 07:15:42 +0100, Grzegorz Krukowski napisał(a):
    > On Mon, 20 Feb 2012 13:28:19 -0800 (PST), WALDEK SRZESZEWSKI
    >
    > No dobra a napięcie strony wtórnej i prąd strony wtórnej lub moc to
    > gdzie?

    moc drzemie w rdzeniu :-)

    J.

  • 5. Data: 2012-02-21 08:18:40
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Zamówić nawinięty transformator. Jesteś bez szans żeby samemu nawinąć
    > toroida
    > i żeby poprawnie działał. Takie jest moje zdanie i będę go bronił jak
    > niepodległości.

    Z jakiego powodu sie nie da? To tylko upierdliwe.
    Sam kiedyś nawinąłem transformator głośnikowy ręcznie a zwojów sumarycznie
    było znacznie więcej niż w sieciowym.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 6. Data: 2012-02-21 08:21:02
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    > moc drzemie w rdzeniu :-)

    Gdybym miał nadprzewodnik nawinął bym na tym rdzeniu np. 10 MVA.
    ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 7. Data: 2012-02-21 08:23:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Feb 2012 09:18:40 +0100, Ukaniu napisał(a):

    > Sam kiedyś nawinąłem transformator głośnikowy ręcznie

    Toroidalny?
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2012-02-21 08:50:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Tuesday, February 21, 2012, 8:59:33 AM, you wrote:

    > moc drzemie w rdzeniu :-)

    Że co? Bo ja zaraz przebiję - moc drzemie w oknie! Ale najbardziej w
    czestotliwości.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2012-02-21 08:51:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Ukaniu,

    Tuesday, February 21, 2012, 9:18:40 AM, you wrote:

    > Z jakiego powodu sie nie da? To tylko upierdliwe.
    > Sam kiedyś nawinąłem transformator głośnikowy ręcznie a zwojów sumarycznie
    > było znacznie więcej niż w sieciowym.

    Na rdzeniu toroidalnym?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2012-02-21 08:56:06
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 21 Feb 2012 09:51:40 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl> wrote:

    >Na rdzeniu toroidalnym?
    Nigdy nie nawijałeś ręcznie toroida?! Jak nie ma za dużo i za grubego
    lub cienkiego drutu, a okno jest dość duże to nie ma problemu. Nie
    wygląda to za ładnie, a i podczas nawijania możesz się ćwiczyć w
    wytrwałości w dążeniu do celu ;)
    --
    Grzegorz Krukowski