  • 31. Data: 2011-03-28 13:13:25
    Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-03-27 22:24, J.F. pisze:
    (...)
    > Niestety - tylna os jest nieskretna, wiec jest zawsze prostopadla do
    > toru jazdy. Wiec srodek skretu jest na jej przedluzeniu.

    W wielu samochodach nie jest to prawdą.

  • 32. Data: 2011-03-28 16:34:44
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "ścina". Chyba, że masz np. ZXa z
    > tylną osią skrętną :)

    dlugiego IKARUSA!!! :D

  • 33. Data: 2011-03-28 17:06:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał
    >W dniu 2011-03-27 22:24, J.F. pisze:
    > (...)
    >
    > W wielu samochodach nie jest to prawdą.

    Hm, czy naprawde w tak wielu ?
    Ja jeszcze nie widzialem, albo nie zauwazylem.

    No, w scierce byla taka podejrzana konstrukcja mogaca owocowac
    skretnoscia, ale to raczej przy wiekszych predkosciach (przechyl
    moglby powodowac).

    J.

  • 34. Data: 2011-03-28 18:42:28
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Mar 27, 4:07 pm, Ra <t...@p...onet.pl> wrote:
    > Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
    > podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył
    > nie ma co się martwić
    > No i ta teoria niestety nie działa - przytarłem nadkolem o róg ściany na
    > parkingu podziemnym
    > I nie wiem jak to jest miałem wcześniej większe auto, śmigałem po
    > parkingu bez hamowania ale auto było stare i niewiele warte
    > Teraz mam mniejsze klasy b wydawało by się że będzie łatwiej ale jak bym
    > nie podjeżdzał do zakrętu typu 90st to mijam ścianę w odległości 2cm
> [...]

    Zle cie uczyli. To jest matematycznie niemozliwe na poczatku skrecania
    nawet gdyby os tylna miala skretne kola. W rzeczewistosci nawet gdy os
    tylna ma skrecane kola to sa one skrecane najwyzej okolo 5 stopni a
    przednie nawet do 40 stopni, wiec tu rowniez matematycznie nie moga
    podazac tym samym sladem i to w calym zakresie skretu. No i na koniec
    nawet gdyby kola podazly tym samym sladem, to nadwozie nie jest
    elastyczne wiec zakret "scina". Innym slowy gdyby tuz przy sladzie kol
    znajdowal sie slupek to jadac na wprost moglbys ten slupek ominac
    przejezdajac tub przy nim, natomiats jadac po skrecie nie moglbys
    podjechac kolem na tyle blisko slupka gdyz obtarlbys nadwozie.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 35. Data: 2011-03-28 19:44:39
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-03-28 17:06, J.F. pisze:

    > Hm, czy naprawde w tak wielu ?

    Pasywne w bardzo wielu, aktywne to już raczej nie, choć
    jest tego coraz więcej :) Oś może i jest nieskrętna, ale
    nie zawsze jest prostopadła do toru jazdy, stąd też środek
    skrętu nie będzie na jej przedłużeniu.

    > Ja jeszcze nie widzialem, albo nie zauwazylem.

    Nie wiem jak to zobaczyć - w czasie jazdy wysiadać głupio. Szczegóły
    można znaleźć w materiałach producenta, a nawet w reklamowym bełkocie,
    choć tu bym się szczegółów nie doszukiwał ;)

    > No, w scierce byla taka podejrzana konstrukcja mogaca owocowac
    > skretnoscia, ale to raczej przy wiekszych predkosciach (przechyl moglby
    > powodowac).

    Nie wiem jak w scierce, ale powszechne w samochodach PSA od pewnego
    momentu, pojawiało się w renówkach, volvo, (w mb chyba też) itd.
    Mowa oczywiście o osi tzn. samoskrętnej, która ma najróżniejsze
    konstrukcje.

  • 36. Data: 2011-03-28 20:01:31
    Od: Ra <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-28 09:26, Ariusz pisze:

    > Powinni zabrać Ci prawojazdy bo jeszcze jakiegoś pieszego na zakręcie
    > potrąisz.

    to już lepiej nie mędrkuj

  • 37. Data: 2011-03-28 20:02:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > można znaleźć w materiałach producenta, a nawet w reklamowym
    > bełkocie,
    > choć tu bym się szczegółów nie doszukiwał ;)

    Ja tam zagladam pod auto, i zazwyczaj nie widze gdzie by sie moglo
    kolo skrecac.
    Ale moze cos sie gnie.

    J.

  • 38. Data: 2011-03-28 20:04:49
    Od: Ra <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-27 23:52, Lewis pisze:

    > Coś mi się wydaje że to prowokacja...

    nie, już dawno temu było więc może przesadziłem z opisem ale konkluzja
    była tak jak na manewrach przód auta "przejdzie" to o już o tył nie ma
    co się martwić

  • 39. Data: 2011-03-28 20:07:07
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
    > Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
    > podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył
    > nie ma co się martwić

    Jak trzeba mieć upośledzoną wyobraźnie aby nie być w stanie wyobrazić
    sobie tej sytuacji ? Samodzielnie przemyśleć jak to będzie wyglądało w
    praktyce chyba nie jest aż tak trudno aby dorosły facet nie był w stanie
    na takie przedsięwzięcie intelektualne.

  • 40. Data: 2011-03-28 20:12:33
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-03-28 20:02, J.F. pisze:

    > Ja tam zagladam pod auto, i zazwyczaj nie widze gdzie by sie moglo kolo
    > skrecac.

    Od zaglądania te koła się skręcać nie będą, a opieranie wniosków na
    podstawie samych obserwacji może być całkowicie błędne ;)

    > Ale moze cos sie gnie.

    Można to i tak nazwać.