    From: JAM <j...@y...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: tor jazdy tylnich kół
    Date: Mon, 28 Mar 2011 09:42:28 -0700 (PDT)

    On Mar 27, 4:07 pm, Ra <t...@p...onet.pl> wrote:
    > Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
    > podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył
    > nie ma co się martwić
    > No i ta teoria niestety nie działa - przytarłem nadkolem o róg ściany na
    > parkingu podziemnym
    > I nie wiem jak to jest miałem wcześniej większe auto, śmigałem po
    > parkingu bez hamowania ale auto było stare i niewiele warte
    > Teraz mam mniejsze klasy b wydawało by się że będzie łatwiej ale jak bym
    > nie podjeżdzał do zakrętu typu 90st to mijam ścianę w odległości 2cm
> [...]

    Zle cie uczyli. To jest matematycznie niemozliwe na poczatku skrecania
    nawet gdyby os tylna miala skretne kola. W rzeczewistosci nawet gdy os
    tylna ma skrecane kola to sa one skrecane najwyzej okolo 5 stopni a
    przednie nawet do 40 stopni, wiec tu rowniez matematycznie nie moga
    podazac tym samym sladem i to w calym zakresie skretu. No i na koniec
    nawet gdyby kola podazly tym samym sladem, to nadwozie nie jest
    elastyczne wiec zakret "scina". Innym slowy gdyby tuz przy sladzie kol
    znajdowal sie slupek to jadac na wprost moglbys ten slupek ominac
    przejezdajac tub przy nim, natomiats jadac po skrecie nie moglbys
    podjechac kolem na tyle blisko slupka gdyz obtarlbys nadwozie.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/