eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodytor jazdy tylnich kółRe: tor jazdy tylnich kół
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Kamil <k...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: tor jazdy tylnich kół
    Date: Mon, 28 Mar 2011 12:02:16 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 45
    Message-ID: <impprp$gqa$1@inews.gazeta.pl>
    References: <imo1ua$j16$1@news.net.icm.edu.pl> <imo29c$i48$1@usenet.news.interia.pl>
    <imo2ib$rfk$1@news.dialog.net.pl> <imo313$m6f$1@inews.gazeta.pl>
    <impnp6$8g7$2@inews.gazeta.pl> <impo6s$aip$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: gateway.moredun.ac.uk
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1301310137 17226 194.80.173.254 (28 Mar 2011 11:02:17 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 28 Mar 2011 11:02:17 +0000 (UTC)
    X-User: radnor
    In-Reply-To: <impo6s$aip$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.15)
    Gecko/20110303 Thunderbird/3.1.9
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2358941
    [ ukryj nagłówki ]

    On 28/03/2011 11:33, AL wrote:
    > W dniu 2011-03-28 12:26, Kamil pisze:
    >> On 27/03/2011 20:25, AL wrote:
    >>> W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
    >>>> W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
    >>>>> W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
    >>>>>> Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
    >>>>>> podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o
    >>>>>> tył
    >>>>>> nie ma co się martwić
    >>>>>
    >>>>> A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "ścina". Chyba, że masz np. ZXa z
    >>>>> tylną osią skrętną :)
    >>>>
    >>>> ZX miał napęd 4WS? :O
    >>>>
    >>>
    >>> nie 4WS ale samoskretna tylna oś - kola tylnie samoczynnie skrecaly o te
    >>> 2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na
    >>> zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306.
    >>>
    >>> Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie,
    >>> natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra
    >>> jak w deskorolce).
    >>
    >> To akurat zalezalo od predkosci, przy wiekszych tylne kola skrecaly
    >> razem z przednimi (przynajmniej w Prelude i MX-6 tak mialem).
    >>
    >
    > tak, ale inaczej to bylo realizowane (tzn byla pelna kontrola jakiegos
    > ukladu mechaniczno-hydraulicznego)

    ZTCP w Hondzie Prelude 3 generacji było to uzależnione od kąta skrętu
    przednich kół. Tam była przekładnia mechaniczna, działała z założeniem
    że mocny skręt = manewry parkingowe. Kręcąc kółkiem tył skręcał razem z
    przodem, gdzieś w połowie obrotu kierownicą prostował się i dalej już
    skręcał w przeciwną stronę. Od 4 gen (1991) był już układ siłowników
    sterowanych komputerem i faktycznie brał pod uwagę prędkość.




    --
    Pozdrawiam
    Kamil

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: