  • Data: 2011-03-28 19:44:39
    Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-28 17:06, J.F. pisze:

    > Hm, czy naprawde w tak wielu ?

    Pasywne w bardzo wielu, aktywne to już raczej nie, choć
    jest tego coraz więcej :) Oś może i jest nieskrętna, ale
    nie zawsze jest prostopadła do toru jazdy, stąd też środek
    skrętu nie będzie na jej przedłużeniu.

    > Ja jeszcze nie widzialem, albo nie zauwazylem.

    Nie wiem jak to zobaczyć - w czasie jazdy wysiadać głupio. Szczegóły
    można znaleźć w materiałach producenta, a nawet w reklamowym bełkocie,
    choć tu bym się szczegółów nie doszukiwał ;)

    > No, w scierce byla taka podejrzana konstrukcja mogaca owocowac
    > skretnoscia, ale to raczej przy wiekszych predkosciach (przechyl moglby
    > powodowac).

    Nie wiem jak w scierce, ale powszechne w samochodach PSA od pewnego
    momentu, pojawiało się w renówkach, volvo, (w mb chyba też) itd.
    Mowa oczywiście o osi tzn. samoskrętnej, która ma najróżniejsze
    konstrukcje.