-
Data: 2011-03-28 13:03:16
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Od: Kamil <k...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 28/03/2011 12:02, Kamil wrote:
> On 28/03/2011 11:33, AL wrote:
>> W dniu 2011-03-28 12:26, Kamil pisze:
>>> On 27/03/2011 20:25, AL wrote:
>>>> W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>>>>> W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
>>>>>> W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
>>>>>>> Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
>>>>>>> podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o
>>>>>>> tył
>>>>>>> nie ma co się martwić
>>>>>>
>>>>>> A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "ścina". Chyba, że masz np. ZXa z
>>>>>> tylną osią skrętną :)
>>>>>
>>>>> ZX miał napęd 4WS? :O
>>>>>
>>>>
>>>> nie 4WS ale samoskretna tylna oś - kola tylnie samoczynnie skrecaly
>>>> o te
>>>> 2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na
>>>> zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306.
>>>>
>>>> Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie,
>>>> natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra
>>>> jak w deskorolce).
>>>
>>> To akurat zalezalo od predkosci, przy wiekszych tylne kola skrecaly
>>> razem z przednimi (przynajmniej w Prelude i MX-6 tak mialem).
>>>
>>
>> tak, ale inaczej to bylo realizowane (tzn byla pelna kontrola jakiegos
>> ukladu mechaniczno-hydraulicznego)
>
> ZTCP w Hondzie Prelude 3 generacji było to uzależnione od kąta skrętu
> przednich kół. Tam była przekładnia mechaniczna, działała z założeniem
> że mocny skręt = manewry parkingowe. Kręcąc kółkiem tył skręcał razem z
> przodem, gdzieś w połowie obrotu kierownicą prostował się i dalej już
> skręcał w przeciwną stronę. Od 4 gen (1991) był już układ siłowników
> sterowanych komputerem i faktycznie brał pod uwagę prędkość.
W MX-6 (czyli mechanicznie Maździe 626) też siedziały siłowniki
hydrauliczne spięte z komputerem. Pamiętam, bo sporo się naszukałem
zamiennika padniętego elektrozaworu. :)
--
Pozdrawiam
Kamil
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.11 13:13 Artur Maśląg
- 28.03.11 16:34 Michał Gut
- 28.03.11 17:06 J.F.
- 28.03.11 18:42 JAM
- 28.03.11 19:44 Artur Maśląg
- 28.03.11 20:02 J.F.
- 28.03.11 20:01 Ra
- 28.03.11 20:04 Ra
- 28.03.11 20:07 Excite
- 28.03.11 20:12 Artur Maśląg
- 28.03.11 20:23 Ra
- 29.03.11 12:48 Kamil
- 29.03.11 13:10 Lewis
- 29.03.11 18:06 Filip KK
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS