-
Data: 2011-03-28 13:03:16
Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
Od: Kamil <k...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 28/03/2011 12:02, Kamil wrote:
> On 28/03/2011 11:33, AL wrote:
>> W dniu 2011-03-28 12:26, Kamil pisze:
>>> On 27/03/2011 20:25, AL wrote:
>>>> W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>>>>> W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
>>>>>> W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
>>>>>>> Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
>>>>>>> podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o
>>>>>>> tył
>>>>>>> nie ma co się martwić
>>>>>>
>>>>>> A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "ścina". Chyba, że masz np. ZXa z
>>>>>> tylną osią skrętną :)
>>>>>
>>>>> ZX miał napęd 4WS? :O
>>>>>
>>>>
>>>> nie 4WS ale samoskretna tylna oś - kola tylnie samoczynnie skrecaly
>>>> o te
>>>> 2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na
>>>> zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306.
>>>>
>>>> Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie,
>>>> natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra
>>>> jak w deskorolce).
>>>
>>> To akurat zalezalo od predkosci, przy wiekszych tylne kola skrecaly
>>> razem z przednimi (przynajmniej w Prelude i MX-6 tak mialem).
>>>
>>
>> tak, ale inaczej to bylo realizowane (tzn byla pelna kontrola jakiegos
>> ukladu mechaniczno-hydraulicznego)
>
> ZTCP w Hondzie Prelude 3 generacji było to uzależnione od kąta skrętu
> przednich kół. Tam była przekładnia mechaniczna, działała z założeniem
> że mocny skręt = manewry parkingowe. Kręcąc kółkiem tył skręcał razem z
> przodem, gdzieś w połowie obrotu kierownicą prostował się i dalej już
> skręcał w przeciwną stronę. Od 4 gen (1991) był już układ siłowników
> sterowanych komputerem i faktycznie brał pod uwagę prędkość.
W MX-6 (czyli mechanicznie Maździe 626) też siedziały siłowniki
hydrauliczne spięte z komputerem. Pamiętam, bo sporo się naszukałem
zamiennika padniętego elektrozaworu. :)
--
Pozdrawiam
Kamil
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.11 13:13 Artur Maśląg
- 28.03.11 16:34 Michał Gut
- 28.03.11 17:06 J.F.
- 28.03.11 18:42 JAM
- 28.03.11 19:44 Artur Maśląg
- 28.03.11 20:02 J.F.
- 28.03.11 20:01 Ra
- 28.03.11 20:04 Ra
- 28.03.11 20:07 Excite
- 28.03.11 20:12 Artur Maśląg
- 28.03.11 20:23 Ra
- 29.03.11 12:48 Kamil
- 29.03.11 13:10 Lewis
- 29.03.11 18:06 Filip KK
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo