eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodytor jazdy tylnich kół › Re: tor jazdy tylnich kół
  • Data: 2011-03-28 13:03:16
    Temat: Re: tor jazdy tylnich kół
    Od: Kamil <k...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 28/03/2011 12:02, Kamil wrote:
    > On 28/03/2011 11:33, AL wrote:
    >> W dniu 2011-03-28 12:26, Kamil pisze:
    >>> On 27/03/2011 20:25, AL wrote:
    >>>> W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
    >>>>> W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
    >>>>>> W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
    >>>>>>> Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
    >>>>>>> podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o
    >>>>>>> tył
    >>>>>>> nie ma co się martwić
    >>>>>>
    >>>>>> A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "ścina". Chyba, że masz np. ZXa z
    >>>>>> tylną osią skrętną :)
    >>>>>
    >>>>> ZX miał napęd 4WS? :O
    >>>>>
    >>>>
    >>>> nie 4WS ale samoskretna tylna oś - kola tylnie samoczynnie skrecaly
    >>>> o te
    >>>> 2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na
    >>>> zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306.
    >>>>
    >>>> Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie,
    >>>> natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra
    >>>> jak w deskorolce).
    >>>
    >>> To akurat zalezalo od predkosci, przy wiekszych tylne kola skrecaly
    >>> razem z przednimi (przynajmniej w Prelude i MX-6 tak mialem).
    >>>
    >>
    >> tak, ale inaczej to bylo realizowane (tzn byla pelna kontrola jakiegos
    >> ukladu mechaniczno-hydraulicznego)
    >
    > ZTCP w Hondzie Prelude 3 generacji było to uzależnione od kąta skrętu
    > przednich kół. Tam była przekładnia mechaniczna, działała z założeniem
    > że mocny skręt = manewry parkingowe. Kręcąc kółkiem tył skręcał razem z
    > przodem, gdzieś w połowie obrotu kierownicą prostował się i dalej już
    > skręcał w przeciwną stronę. Od 4 gen (1991) był już układ siłowników
    > sterowanych komputerem i faktycznie brał pod uwagę prędkość.

    W MX-6 (czyli mechanicznie Maździe 626) też siedziały siłowniki
    hydrauliczne spięte z komputerem. Pamiętam, bo sporo się naszukałem
    zamiennika padniętego elektrozaworu. :)



    --
    Pozdrawiam
    Kamil

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: