eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodytor jazdy tylnich kółRe: tor jazdy tylnich kół
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: AL <a...@s...tam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: tor jazdy tylnich kół
    Date: Mon, 28 Mar 2011 12:33:26 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 49
    Message-ID: <impo6s$aip$1@inews.gazeta.pl>
    References: <imo1ua$j16$1@news.net.icm.edu.pl> <imo29c$i48$1@usenet.news.interia.pl>
    <imo2ib$rfk$1@news.dialog.net.pl> <imo313$m6f$1@inews.gazeta.pl>
    <impnp6$8g7$2@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83-238-171-74.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1301308444 10841 83.238.171.74 (28 Mar 2011 10:34:04 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 28 Mar 2011 10:34:04 +0000 (UTC)
    X-User: alstd2
    In-Reply-To: <impnp6$8g7$2@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.7
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2358936
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-03-28 12:26, Kamil pisze:
    > On 27/03/2011 20:25, AL wrote:
    >> W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
    >>> W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
    >>>> W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
    >>>>> Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
    >>>>> podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o
    >>>>> tył
    >>>>> nie ma co się martwić
    >>>>
    >>>> A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "ścina". Chyba, że masz np. ZXa z
    >>>> tylną osią skrętną :)
    >>>
    >>> ZX miał napęd 4WS? :O
    >>>
    >>
    >> nie 4WS ale samoskretna tylna oś - kola tylnie samoczynnie skrecaly o te
    >> 2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na
    >> zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306.
    >>
    >> Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie,
    >> natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra
    >> jak w deskorolce).
    >
    > To akurat zalezalo od predkosci, przy wiekszych tylne kola skrecaly
    > razem z przednimi (przynajmniej w Prelude i MX-6 tak mialem).
    >

    tak, ale inaczej to bylo realizowane (tzn byla pelna kontrola jakiegos
    ukladu mechaniczno-hydraulicznego)

    <cytat>
    Za działanie tego systemu odpowiedzialny jest specjalny układ
    mechaniczno-hydrauliczny, który dostosowuje stopień skrętu tylnej osi w
    zależności od szybkości samochodu. Dzięki niemu wyraźnie zmniejsza się
    promień skrętu oraz poziom bezpieczeństwa przy wykonywaniu gwałtownych
    manewrów na drodze.

    Przy prędkości poniżej 35 km/h tylne koła samochodu skręcają w
    przeciwnym kierunku niż przednia oś, w celu ułatwienia manewrów
    parkingowych. Powyżej tej prędkości koła skręcają w tym samym kierunku
    co przód, poprawiając tym samym stabilność jazdy przy gwałtownych
    manewrach i pokonywaniu zakrętów.
    </cytat>

    --
    pozdr
    Adam (AL)
    TG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: