eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyto się nazywa prewencjaRe: to się nazywa prewencja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: to się nazywa prewencja
    Date: Thu, 30 Sep 2010 19:02:42 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 60
    Message-ID: <i82frk$iu4$1@inews.gazeta.pl>
    References: <i7vimd$1a1$1@inews.gazeta.pl>
    <1ks6sjs6zvbq2.vmslh8escv75$.dlg@40tude.net>
    <i81fvb$2c2$1@inews.gazeta.pl> <8...@4...net>
    <i81vqc$q48$1@inews.gazeta.pl> <i829od$spk$1@inews.gazeta.pl>
    <i82bao$4am$1@inews.gazeta.pl> <i82bhs$527$1@inews.gazeta.pl>
    <i82cn7$8ug$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: cyberdyne-t3.futrzak.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1285866164 19396 82.210.140.98 (30 Sep 2010 17:02:44 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 30 Sep 2010 17:02:44 +0000 (UTC)
    X-User: futrzak1966
    In-Reply-To: <i82cn7$8ug$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
    Thunderbird/3.1.4
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2314406
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-09-30 18:09, Arek (G) pisze:
    (...)
    > I moim zdaniem dają sobie całkiem dobrze. Gdyby jeszcze odpowiednie
    > służby pomagały zamiast przeszkadzać było by znacznie lepiej.

    Aha, to za ułańską fantazję i jazdę po 'bandzie' odpowiadają służby?

    > Świerzy asfalt, pobocze, widoczność na 1km do przodu. Po bokach łąki
    > sporadycznie drzewa. Jesteś sam na drodze nikogo nie wyprzedzasz, jaką
    > prędkość sobie dostosujesz?

    To zależy - sporo jest dróg ze świeżym asfaltem i dobrą widocznością,
    ale na nich jest np. administracyjne ograniczenie do 90km/h - jak
    w bardzo wielu europejskich krajach.
    > ...
    >
    > Oczywiście, że 50 bo to "teren zabudowany".

    Oooo - a gdzie masz takie kilometrami się ciągnące tereny zabudowane
    z łąkami i stawami, gdzie człowiek się godzinami samotnie porusza?

    > Mijają kolejne godziny,
    > średną masz 60km/h. Przejechałeś już 200km jesteś 3h w trasie. Masz do
    > przejechania jeszcze 400km. Ładujesz się w korek mijają kolejne godziny
    > Ty się nie posuwasz, nawet jak już jest droga to musisz się wlec ze
    > względu na niekończące się tereny zabudowane.

    Cóż za apokaliptyczne wizje - rzeczywistość wygląda zgoła inaczej, choć
    faktem jest, że obecnie sporo prac drogowych. Odrabiamy zaległości.

    > Co się dzieje po kolejnych 8h?
    > 1. Kierowca jest zmęczony i sfrustrowany

    Kiepski kierowca i jakiś taki mało przewidywalny.

    > 2. Jest 2h spóźniony bo naiwnie założył średnią 70km/h

    O - do tego naiwny. Inna sprawa, że te 70km/h zazwyczaj da
    się dość spokojnie osiągnąć na większości DK. Pewnie ma
    też telefon komórkowy - może zadzwonić, że się spóźni.

    > Jaki efekt?:
    > 1. Zaczyna nadganiać, częściej wyprzedzać

    Efekt z tego niewielki, za to wzrasta ilość sytuacji niebezpiecznych.

    > 2. Jest już ciemno, wiadomo gorsza widoczność

    Akurat po ciemku jeździ się bardzo dobrze - nieprzyjemna jest
    szarówka, ale to można spokojnie przeczekać na postoju z regeneracją
    sił witalnych.

    > 3. Po 8h idiotycznych ograniczeń, przestaje na nie zwracać uwagę, w
    > końcu trafia się jedno sensowne, które zostaje zignorowane
    > itp.

    Przepiękny opis bezmyślnego kierowcy...



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: