-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Alexy" <a...@o...com.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: to ocali zycie a nie radary
Date: Tue, 15 Mar 2011 17:19:05 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 37
Message-ID: <ilo3i0$tne$1@news.onet.pl>
References: <ilb87b$apb$1@node2.news.atman.pl>
<4d795c39$0$2459$65785112@news.neostrada.pl>
<4d795cde$0$2485$65785112@news.neostrada.pl>
<4d7a80ec$0$2484$65785112@news.neostrada.pl> <ilildp$u22$1@news.onet.pl>
<4d7d294c$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
<1fzsm3yq9deb2$.dlg@lepper.institute.com>
<4d7d3670$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@l...institute.com>
<s...@k...sail-ho.pl>
<illok6$hkf$1@news.onet.pl> <s...@t...dom.local>
<ilm14u$m6m$1@news.onet.pl> <s...@t...dom.local>
NNTP-Posting-Host: 89-72-1-9.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1300205952 30446 89.72.1.9 (15 Mar 2011 16:19:12 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 15 Mar 2011 16:19:12 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2356854
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Tomek Kańka" <t...@t...eu.org> napisał w wiadomości
news:slrnint7e7.umm.tom@tv2.dom.local...
> Nie wiem po co wprowadasz jakąś bełkotliwą interpretację zasady
> zachowania pędu, podczas gdy jest to bardzo proste:
>
> - pęd jest wektorem,
Tylko jak to wytłumaczyć oponentom, którzy nie rozróżniają zderzenia
sprężystego, w którym po zderzeniu jest zachowana cała energia kinetyczna, a
suma pędów jest taka sama jak przed zderzeniem od zderzenia niesprężystego,
w którym energia kinetyczna zamienia się w ciepło, a wektory pędów wzajemnie
się odejmują?
> Nie ma, żadnego sensu we wprowadzaniu "algebraicznej sumy" pędów. To czy
> zderzenie jest sprężyste, czy nie - nie zmienia powyższych punktów.
Próbuję innymi drogami wyjaśnić, że zderzenie sprężyste ma całkiem inny
charakter niż zderzenie niesprężyste.
Próbuję też wytłumaczyć, że Łągiewka budując swój zderzak próbuje osiągnąć
idealne zderzenie niesprężyste o idealnie liniowej charakterystyce sił
hamujących, niezaleznej od prędkości pojazdów.
Próbuję też wyjaśnić, że dotychczasowym strefom zgniotu bardzo daleko jest
jeszcze do zderzeń niesprężystych, a ich charakterystyka sił hamujących jest
bardzo nieliniowa.
Ludzie sobie nawet nie zdają sprawy, że strefy zgniotu są projektowane dla
określonej, maksymalnej prędkości zależnej od klasy samochodu i jest to
prędkość 45-65 km/h. Powyżej tej prędkości cała strefa zgniotu ulega
zniszczeniu i po zgnieceniu stref zgniotu pozstaje jeszcze bardzo duża ilość
energii kinetycznej, która bierze udział w zderzeniu niesprężystym, w którym
występują ogromne przeciążenia.
Łągiewka budując swój zderzak chce osiągnąć mechanizm, który niezaleznie od
prędkości zderzenia zachowa charakter zderzenia niesprężystego. Stąd się
właśnie biorą te ogromne różnice przeciążeń pomiędzy zderzakiem Łągiewki, a
obecnie stosowanymi strefami zgniotu.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.03.11 17:40 RoMan Mandziejewicz
- 15.03.11 18:48 J.F.
- 15.03.11 20:32 Alexy
- 15.03.11 20:39 Tomasz Pyra
- 15.03.11 20:43 Tomasz Pyra
- 15.03.11 20:44 Jaroslaw Berezowski
- 15.03.11 21:26 Alexy
- 15.03.11 21:29 Alexy
- 15.03.11 23:01 RoMan Mandziejewicz
- 15.03.11 23:44 Tomasz Pyra
- 16.03.11 00:41 Sebastian Kaliszewski
- 16.03.11 00:46 Sebastian Kaliszewski
- 16.03.11 00:56 Sebastian Kaliszewski
- 16.03.11 08:27 Krzysiek Kielczewski
- 16.03.11 20:11 Alexy
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
Najnowsze wątki
- 2025-03-19 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-19 Prezydent Duda śmie szkalować bodnaturę niepokalanie poczętą, dwóch pełnomocników Geralda B. i "standardy Tuskie"
- 2025-03-18 Tesla na złom
- 2025-03-18 Ziobrotura 3.0 będzie w prawie przesłuchać "świadka" Tuska bez adwokata w sprawach Sienkiewicza/Bodnara/...?
- 2025-03-18 Produkty ,,Made in Germany" wciąż na topie - art. na www.dw.com
- 2025-03-18 ulaskawienia
- 2025-03-18 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-18 42 MILIARDY ZŁOTYCH ZYSKU W ROK. DLACZEGO BANKI TYLE ZARABIAJĄ W POLSCE?
- 2025-03-17 Nie matura lecz chęć szczera ...
- 2025-03-17 Pendrive zdycha, czy coś jeszcze innego? Problem z plikami.
- 2025-03-17 Odkurzacz Smapp Dynamic - dawny Zelmer
- 2025-03-17 Nagra IV i zewnętrzny pilot
- 2025-03-17 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-17 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2025-03-17 Białystok => Gen AI Engineer <=