eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyto ocali zycie a nie radary › Re: to ocali zycie a nie radary
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: to ocali zycie a nie radary
    Date: Sun, 13 Mar 2011 16:42:14 +0100
    Organization: -
    Lines: 32
    Message-ID: <t...@4...com>
    References: <ilb87b$apb$1@node2.news.atman.pl> <ild7g0$ove$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@l...institute.com>
    <4d7a89af$0$2455$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@l...institute.com>
    <4d7a94aa$0$2455$65785112@news.neostrada.pl>
    <1fepir8p56qsu$.dlg@lepper.institute.com>
    <4d7a9d2b$0$2443$65785112@news.neostrada.pl> <ilimun$4hk$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1300030923 12317 82.143.187.50 (13 Mar 2011 15:42:03 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 13 Mar 2011 15:42:03 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2356377
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sun, 13 Mar 2011 16:13:22 +0100, Alexy wrote:
    >Ależ tu nie chodzi o wyeliminowanie przeciążeń lecz o lepsze rozłożenie w
    >czasie zderzenia. [...]
    >Łągiewka zaś odwrócił tę charakterystykę i spowodował, że konstrukcja
    >zderzaka najbardziej sztywna jest w pierwszym momencie uderzenia i staje się

    Az za bardzo - w pierwszej wersji byl dodatkowy pneumatyczny cylinder.

    >coraz mniej sztywna wraz z przemieszczeniem, dzięki czemu pochłania on
    >większą ilość energii na początku i wraz z przebytą drogą podczas zderzenia
    >wartość pochłanianej energii jest coraz mniejsza.
    >Dzięki temu przyspieszenie (opóźnienie) przybiera wartość prawie stałą
    >podczas całego zderzenia, a jego wartość zależy tylko od prędkości
    >początkowej pojazdu i bezwładności koła wprawianego w ruch.

    kiedy wlasnie nie bardzo. Najpierw mamy zderzenie z nieruchomym
    wirnikiem, ktory trzeba blyskawicznie rozpedzic, czyli jest duza sila,
    a potem wirnik sie juz kreci szybko a pojazd zwalnia .. i nie ma sily.
    Dlatego tak istotna ta sprezyna, chocby gazowa.
    A jak masz sprezyne, to sie zaczynaja pytania po co wirnik :-)

    W wersji drugiej dodano zmienna przekladnie, to mocno zmienia sprawe,
    ale dochodza trudnosci wykonawcze.

    >Tu nie ma nic mitycznego ani pozaziemskiego. Ten zderzak działa dokłądnie z
    >ze znanymi nam zasadami fizyki i kinematyki i dynamiki.

    Konstruktor sugeruje ze znacznie lepiej.
    Bo bez tego ten zderzak jest nieinteresujacy w motoryzacji.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: