  • 41. Data: 2013-03-19 22:59:57
    Temat: Re: test
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > od 20 lat jak nic ciekawszego nie bylo, a od przedwczoraj jest ?
    > A coz to, moze i ja skorzystam :-)

    Jarek, sam nic nie napisałeś w tym czasie a do innych masz pretensje?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 42. Data: 2013-03-19 23:04:37
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-03-19 22:47, Artur Maśląg pisze:

    > Każdy system jest w jakimś stopniu zawodny, stąd możliwość odwołania
    > się od takiego błędu. To właśnie gwarantuje prawo - nie tyczy to tylko
    > mandatów z FR.

    Tak. Tylko nie chodzi tyle o wady systemu, co o wykorzystywanie ich do
    poprawy wyników i statystyk. Tak jak z SM i ich dbałością o
    bezpieczeństwo za pomocą automatycznej kontroli prędkości - w teorii
    brzmi sensownie, a wykonanie jakie jest/było, każdy wie (naginanie
    prawa, ustawianie się za niejasnym oznakowaniem, celowe utrzymywanie
    mylnego, nieczytelnego, zasłoniętego oznakowania, żeby nałapać jak
    najwięcej). I tu może dojść do tego samego - skoro tylko np. 10% spraw
    trafia do sądu, to nie ma co inwestować w precyzyjny system odczytu
    numerów rejestracyjnych, bo większość i tak płaci bez patrzenia w kwity.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 43. Data: 2013-03-19 23:17:24
    Od: "Kris_Polska" <c...@k...pl>

    > Grupa zamiera, wszyscy wyjechali, czy kolejny serwer padl - bo tak malego
    > ruchu na tej grupie dawno nie bylo.

    cenzura wchodzi.. filtruje
    a ludzie maja coraz niespokojniejsze jutro
    wiec siedza i zasuwaja w pracy za 8h za godzine

  • 44. Data: 2013-03-20 06:41:11
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-03-19 19:16, J.F. pisze:

    > od 20 lat jak nic ciekawszego nie bylo, a od przedwczoraj jest ?
    > A coz to, moze i ja skorzystam :-)

    Wszystko co _nie_ wiąże się z łupaniem w klawiaturę :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 45. Data: 2013-03-20 07:10:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Mar 2013 22:22:58 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Z wiedzy i doświadczenia - w szczególności systemów informatycznych
    > różnej maści (cokolwiek by to miało znaczyć).

    a) ile masz doswiadczenia z systemami rozpoznawania znakow ?
    b) ile masz wiedzy o systemie ITD - kto napisal, jak napisal, itd ..

    > Oficjalne dane czego?

    Skutecznosci rozpoznawania w itd ..

    > Znaczy nie było przypadków błędów?

    No tak by wygladalo.

    >Nikt się nie odwołał,

    Ktos na pewno.

    > sąd nie odrzucił 'dowodów'?

    No wlasnie ... sad najpierw wyslal wyrok nakazowy, co juz wielu zniechecilo
    do dalszych protestow, a potem odrzucil "dowody" bo "oskarzony moze klamac,
    wiec jego slowa ze nigdy nie byl w pcimiu sa nic nie warte".
    No dobra, jest zdjecie, sad ma duzo czasu, moze obejrzec dokladnie, auto
    widac w Pcimiu bylo, kto prowadzil to juz nie wiadomo, ale skoro jest
    oskarzony, to jest i winny niepoinformowania, pozostaje zbic zone po
    powrocie.
    Ale pokaz sad ktory uwierzy ze oskarzonemu ze on zawsze jezdzi przepisowo,
    wiec jak jest 120 przez wies, to musiala sie Iskra pomylic ...

    > Jest zdjęcie i łatwo zweryfikować czy mój czarny pug to zielony
    > fiat sąsiada.

    Ale zdjecia nie dostajesz.

    > Domowego rejestru nie prowadzę i prowadzić nie zamierzam. Mandaty
    > z FR to teraz szybko przychodzą, więc pewnie nie byłoby problemów

    A skad wiesz ? Podobno nie dostajesz :-P

    J.

  • 46. Data: 2013-03-20 08:34:05
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-03-20 07:10, J.F. pisze:
    (...)
    > a) ile masz doswiadczenia z systemami rozpoznawania znakow ?

    Znaków, czy tablic rejestracyjnych? Zresztą to nieistotne - producenci
    takie dane podają. Trudno zakładać, że kłamią, skoro brak podstaw do
    podważenia ich danych. Zresztą nie leży to w ich interesie.

    > b) ile masz wiedzy o systemie ITD - kto napisal, jak napisal, itd ..

    Zwróć się z zapytaniem do ITD - przetarg zdaje się był publiczny.
    Ja nie będę tworzył teorii spiskowych.

    > Skutecznosci rozpoznawania w itd ..

    Tak, można znaleźć w necie.

    > No tak by wygladalo.

    Skoro tak, to w czym widzisz problem?

    > Ktos na pewno.

    Otóż to, ludzie się odwołują z wielu powodów, ale mowa o ewidentnym
    błędzie systemu i możliwości przypisania czynu z dużym
    prawdopodobieństwem do innej osoby - na tyle dużym, że nie da się
    tego bez problemu wykluczyć.

    > No wlasnie ... sad najpierw wyslal wyrok nakazowy, co juz wielu zniechecilo
    > do dalszych protestow, a potem odrzucil "dowody" bo

    Głupia sprawa - odwołać się, a tu pięknie uwieczniona fizjonomia we
    własnym samochodzie.

    > "oskarzony moze klamac,
    > wiec jego slowa ze nigdy nie byl w pcimiu sa nic nie warte".

    No, kłamał, bo ma inną markę samochodu niż na zdjęciu, tak...

> [...]
    > widac w Pcimiu bylo, kto prowadzil to juz nie wiadomo, ale skoro jest
    > oskarzony, to jest i winny niepoinformowania, pozostaje zbic zone po

    Wiesz, teorie spiskowe to twoja domena.

    > Ale pokaz sad ktory uwierzy ze oskarzonemu ze on zawsze jezdzi przepisowo,
    > wiec jak jest 120 przez wies, to musiala sie Iskra pomylic ...

    I jakie płynne przejście z błędnego rozpoznania tablic rejestracyjnych
    do błędnego pomiaru FR...

    > Ale zdjecia nie dostajesz.

    Będzie w sądzie.

    > A skad wiesz ?

    Z wykopalisk.

    > Podobno nie dostajesz :-P

    Osobiście mam konto czyste. No, ale ja mam też życie poza newsami...

  • 47. Data: 2013-03-20 08:37:55
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-03-19 23:04, LEPEK pisze:

    > Tak. Tylko nie chodzi tyle o wady systemu, co o wykorzystywanie ich do
    > poprawy wyników i statystyk.

    No, tak - teorie spiskowe. Póki co wad systemu nie wykazano, a co do
    jednostkowych przypadków trafienia w co innego, to już wcześniej
    pisałem.

  • 48. Data: 2013-03-20 09:02:12
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-03-20 08:37, Artur Maśląg pisze:
    > Póki co wad systemu nie wykazano, a co do
    > jednostkowych przypadków trafienia w co innego, to już wcześniej
    > pisałem.

    "Trafienia w co innego" to nie jest wada systemu? To co - może jego zaleta?

    Pozdr,

  • 49. Data: 2013-03-20 10:06:54
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-03-20 08:34, Artur Maśląg pisze:

    > Tak, można znaleźć w necie.

    bliskie 99% ponoć, przy czym ten 1% to pomyłka bodajże 5 i S (a może 2 i
    Z, już nie pamiętam) 1% czyli co setny kierowca może dostać mandat będąc
    niewinnym. IMO to dużo, na 10000 mandatów sto osób _może_ być
    niewinnych, z tego jakaś część się wywinie - bo jest pewna że pół roku
    temu nie była w Pcimiu (nie mów że szybciej, bo mandatu z października
    jeszcze nie dostałem, a zdjęcie na pewno zrobione). Są też tacy jak ja
    (nie mówię tu konkretnie o sobie, ale wydaje mi się że takich ludzi jest
    więcej) że nie mają stacjonarnej pracy i jeśli przychodzi zdjęcie z
    miejscowości w promieniu 300km od domu to jest szansa że tam byłem, więc
    po co podnosić koszty idąc z tym do sądu (choć raz na sto aut nie będzie
    to mój mandat)

    > Będzie w sądzie.

    jak jeździsz zawsze przepisowo to tak, jak nie to nie wiesz czy
    faktycznie przekroczyłeś czy to zdjęcie jest nie twoje
    Wiem, wiem, napiszesz, że jak nie zawsze jeździsz przepisowo to twój problem

    Lukasz

  • 50. Data: 2013-03-20 10:22:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddd" napisał w wiadomości

> [...]
    >2 i Z, już nie pamiętam) 1% czyli co setny kierowca może dostać
    >mandat będąc niewinnym. IMO to dużo, na 10000 mandatów sto osób

    tylko tych mandatow mialo byc na poltora miliarda - a wiec pare
    milionow.
    I w tym momencie liczba naciaganych osob rosnie do kilkudziesieciu
    tysiecy ..

    J.