  • 111. Data: 2013-03-21 22:54:36
    Temat: Re: test
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-03-21, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Co można wyjaśnić. W każdym systemie się zdarzają błędy, stąd
    > stosowne drogi ich wyjaśniania.

    Stosowna droga jest wyslanie zdjecia i wyjasnienie sprawy juz na jej samym
    poczatku. Ale po co, jestesmy bogatym krajem a sady sie nudza wiec mozna
    troche pieniedzy przepuscic na bezsensowne sprawy. Nie wspominajac o tym,
    ze to calkiem normalne jest, ze panstwo traktuje kazdego obywatela jako
    potencjalnego oszusta i dlatego zdjecia mu nie wysyla.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 112. Data: 2013-03-22 08:24:59
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-03-21 22:36, J.F. pisze:
    (...)
    > Ja tam mam przeczucie graniczacze z pewnoscia, ze system sie czesto myli.
    > Nawet te 99.9% poprawnego rozpoznawania pozostawi duzo przypadkow pomylek.

    Przeczucie to za mało, a sugerowane pomyłki łatwo się w sądzie wyjaśni.

    > Tobie sie tak podoba ze oskarzony moze obejrzec dowody dopiero w sadzie,

    Może bez insynuacji - nigdzie nie twierdziłem, że mi się podoba.

    > no to wyobraz sobie jak to bedzie ... system sie pomyli, powiedzmy ze na
    > ciebie trafi, przypadek przyznaje rzadki, ale jak sie juz pomyli, to na
    > kogos jednak trafi.

    Przestań bredzić - wcześniej już opisywałem w jaki sposób bym
    zweryfikował takie zdarzenie. Powtarzać nie będę.

  • 113. Data: 2013-03-22 09:16:15
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-03-21 22:54, AZ pisze:

    > Stosowna droga jest wyslanie zdjecia i wyjasnienie sprawy juz na jej samym
    > poczatku.

    W Twojej opinii. To jedna z metod.

    > Ale po co, jestesmy bogatym krajem a sady sie nudza wiec mozna
    > troche pieniedzy przepuscic na bezsensowne sprawy.

    Jakie bezsensowne, skoro twierdzicie tutaj, że ludzie płacą dla
    świętego spokoju, by się po sądach nie włóczyć? Inna sprawa, że
    wiele spraw w ogóle nie powinno trafiać do sądów, ale to inna
    kwestia.

    > Nie wspominajac o tym,
    > ze to calkiem normalne jest, ze panstwo traktuje kazdego obywatela jako
    > potencjalnego oszusta i dlatego zdjecia mu nie wysyla.

    Jakoś się nie czuję traktowany jak oszust - z litery prawa ja
    odpowiadam za pojazd i ja mam ewentualnie wskazać kto mógł nim
    kierować. W przypadku wątpliwości sprawa trafia do sądu. Z tego
    co pamiętam to w przypadku spraw o wykroczenia, nie ma możliwości
    wglądu do akt na etapie postępowania mandatowego. Taka możliwość
    pojawia się dopiero w czasie postępowania przed sądem

  • 114. Data: 2013-03-22 09:32:28
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-03-21 22:51, AZ pisze:

    > A jak tylko wroci z sadu to wleje zonie, ze nie wpisala wyjazdu do sklepu
    > do ksiazki ;-)

    Po co tak drastycznie? Większą karą będzie przesunięcie środków z
    funduszu odzieżowo/bucianego na mandatowy ;)

  • 115. Data: 2013-03-22 15:44:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał

    >W Twojej opinii. To jedna z metod.

    Ale za to to jest stosowna metoda.

    Natomiast calkowicie niestosowna jest czekanie z pokazaniem zdjecia do
    rozprawy w sadzie.

    >Jakie bezsensowne, skoro twierdzicie tutaj, że ludzie płacą dla
    >świętego spokoju, by się po sądach nie włóczyć?

    Ta, niewykluczone ze zysk jest :-)
    Tylko ze wtedy prokurator generalny powinien chyba panstwo zaskarzyc
    :-)

    >Jakoś się nie czuję traktowany jak oszust - z litery prawa ja
    >odpowiadam za pojazd i ja mam ewentualnie wskazać kto mógł nim
    >kierować.

    Ale rejestru nie masz obowiazku prowadzic.
    I co ?

    Poza tym oskarzony ma prawo przygotowac sie do obrony, a nie dopiero w
    sadzie zobaczyc.

> [...]
    >wglądu do akt na etapie postępowania mandatowego. Taka możliwość
    >pojawia się dopiero w czasie postępowania przed sądem

    rozprawy przed sadem, czy postepowania ?

    J.

  • 116. Data: 2013-03-22 17:11:55
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-22 15:44, J.F pisze:
    > "Artur Maśląg" napisał
    > W dniu 2013-03-21 22:54, AZ pisze:
    (...)

    > Ale za to to jest stosowna metoda.

    W Twojej opinii. To jedna z metod. Stosowanych.

    > Natomiast calkowicie niestosowna jest czekanie z pokazaniem zdjecia do
    > rozprawy w sadzie.

    W Twojej opinii.

    > Ale rejestru nie masz obowiazku prowadzic.

    Nigdzie nie pisałem o obowiązku - może odpowiadaj na to co napisałem,
    a nie na swoją wizję o tym. Różnica jest zasadnicza.

    > I co ?

    No i nic.

    > Poza tym oskarzony ma prawo przygotowac sie do obrony, a nie dopiero w
    > sadzie zobaczyc.

    Jaki masz problem? Jak to było ... "nieznajomość prawa nie
    zwalnia..." Termin oskarżony to się kiedy pojawia?

    > rozprawy przed sadem, czy postepowania ?

    Policja jako taka prowadzi tylko "postępowanie wyjaśniające".
    Kierują sprawę do sądu, stajesz się obwinionym/stroną - jak dostaniesz
    wezwanie do sądu to już masz możliwość wglądu do akt (czyli zdjęcia).
    Jak dostaniesz na szybko wyrok zaoczny to tak samo, tylko czasu
    mniej :) Odpowiedź masz - postępowania, nie rozprawy.

    Szczegóły pewnie znajdziesz w art. 38 oraz art. 67 § 2 Kodeksu
    postępowania w sprawach o wykroczenia oraz art. 156 § 1-4
    Kodeksu postępowania karnego itd.

  • 117. Data: 2013-03-28 12:23:11
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2013-03-20 13:01, Artur Maśląg pisze:

    > Zasadniczo nie mam nic przeciwko takiemu rozwiązaniu.

    To jak już wejdą te przepisy podaj numery jakie masz

    http://www.damskomesko.pl/2013/02/jak-zostac-najszyb
    szym-czlowiekiem-na-swiecie/

    :)

    --
    anacron

  • 118. Data: 2013-03-28 12:26:53
    Od: anacron <a...@a...pl>

    play

    > Bardzo fajna wskazówka. Znaczy, na wezwania od ITD nalezy odpowiadać
    > 'Według mojej wiedzy w oznaczonym czasie samochód był zaparkowany na
    > przydomowym parkingu'.

    "Jako że jestem nie tylko właścicielem pojazdu, ale również jego
    użytkownikiem istnieje prawdopodobieństwo, że toja prowadziłem ten
    pojazd w czasie pomiaru. Zgodnie z obowiązującym prawem nie mam
    obowiązku zeznawania przeciw sobie, a Państwo nie macie uprawnień aby
    karać mnie czy kierować sprawę do sądu za nie wskazanie kierowcy."

    Coś w ten deseń trzeba odpisać.

    --
    anacron