eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!news.nask.pl!news.nask
    .org.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!news.glorb.com!npeer03.iad.hi
    ghwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad
    01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 13 Jun 2012 15:44:13 +0200
    From: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10.7; rv:12.0) Gecko/20120428
    Thunderbird/12.0.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: tepe chuje na
    References: <4fd4ae1a$1@news.home.net.pl> <4fd4e10e$1@news.home.net.pl>
    <jr2rr9$a1t$1@inews.gazeta.pl> <4fd4fe87$1@news.home.net.pl>
    <jr3614$5fk$1@inews.gazeta.pl> <4fd58a3e$1@news.home.net.pl>
    <jr49bo$pn8$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@e...googlegroups.com>
    <jr7n66$o4m$1@inews.gazeta.pl>
    <4fd76ac6$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    <jr7u9r$mbj$1@inews.gazeta.pl>
    <4fd7830c$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <jr8aj9$ok4$1@inews.gazeta.pl>
    <4fd7b9c6$0$1302$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fd83a9e$1@news.home.net.pl>
    <4fd87164$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fd87800$1@news.home.net.pl>
    <4fd8796c$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fd87f28$1@news.home.net.pl>
    <4fd88097$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fd88c1e$1@news.home.net.pl>
    In-Reply-To: <4fd88c1e$1@news.home.net.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 63
    Message-ID: <4fd8992d$0$1304$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.54.236.253
    X-Trace: 1339595054 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1304 80.54.236.253:64424
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4721
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:655412
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 13.06.2012 14:48, Andrzej Lawa pisze:
    > Podaj źródła. Nie wykręcaj się.

    Jakie mam podać źródła? Napisałem czarno na białym: Policja i CEPiK.
    Policja ma nawet stronę ze statystykami i raportami rocznymi w pdf-ach.
    Dane CEPiKu są bardziej zakamuflowane. Jeśli temat Pana interesuje
    proszę się potrudzić, odnaleźć i postudiować.

    > Statystyki policyjne nie mają kategorii "wypadki z udziałem
    > motocyklistów z winy innego kierującego" w szczególności kiedy tę winę
    > można by przypisać w ogóle niezauważeniu motocykla (a nie złej ocenie
    > położenia).

    Wystarczy, że jest liczba wypadków z udziałem motocyklistów. Bo taka
    liczba, a konkretne jej trend w funcji czasu nas głównie interesuje.
    Jeśli w jakimś roku robi sie 10x więcej niż błąd pomiarowy to coś jest
    nie halo, prawda?

    > Nie, nie zasugerowałem.

    Mam zacytować?

    > Domagałem się tylko podania rzetelnej oceny
    > statystycznej z uwzględnieniem wszystkich czynników.

    Wszystkich czynników? Wolne żarty. Ktoś jednak podjął próbę analizy
    statystyk policyjnych z użyciem funkcji regresji liniowej:
    http://dadrl.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=906

    Proponuję jednak chwilę uczciwie się zastanowić nad rzeczami które
    wczesniej opisałem. Gdzieś jest błąd? To są wszystko czyste, jasne
    wnioski z oczywistych faktów dostępnych dla przeciętnego człowieka.
    Miała być poprawa w ilości wypadków -20%? Okazało się że nie ma. Ani w
    Polsce ani w żadnym innym kraju który wprowadził taki obowiązek. Jest
    zmniejszenie widoczności motocyklistów, motorowerzystów i obiektow bez
    świateł? Ano jest. Inaczej nie byłoby dyskusji o jeździe na długich. Są
    zwiększone koszty w postaci dodatkowo spalonego paliwa, dodatkowo
    wymienionych żarówek? Ano są. Firmy z branży elektrotechniki
    samochodowej pochwaliły się już w 2007 roku 60% wzrostem przychodu.
    Skokowo. Dokładnie takie wnioski wyciągnął rząd Austrii i zniósł nakaz.
    W uzasadnieniu napisano o braku poprawy bezpieczeństwa i powstałe
    koszty. Również koszty ekologiczne. Podobnie, ale w lato postąpiła
    Chorwacja. Żadne inne państwo o wysoko rozwiniętej motoryzacji, np
    Niemcy, Wielka Brytania, Francja, USA nawet nie rozważa wprowadzenia
    analogicznego nakazu pomimo silnej agitacji i licznych akcji
    "uświdamiających" finansowanych np w UE przez Hellę.

    > Albo, żeby pozostać w temacie, nałożenie obowiązku jeżdżenia na
    > światłach zwiększyło średnią prędkość wśród motocyklistów (bo znacząco
    > wzrosła liczba wypadków wskutek niedostosowania prędkości - czyli jakiś
    > matoł zasuwał ile fabryka dała i się wykopyrtnął).

    A to jest wcale niegłupie. Jestem widoczny, jestem bezpieczny, mogę
    jechać szybciej, mogę zachować mniejszy margines bo dzięki światłom tych
    z naprzeciwka tez widzę lepiej. To typowa reakcja, występującą zresztą w
    bardzo wielu dziedzinach. Nazywa się kompensacją ryzyka lub efektem
    Peltzmana i została zauważona i opisana dość dawno temu.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne?
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!
    monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: