    From: apl <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: teoria bledow
    Date: Wed, 4 May 2011 01:48:54 -0700 (PDT)

    > malo kto sprawdza takie rzeczy, ale blad sie
    > moze rozpropagowac az program uderzy w sciane
    > np na bledzie ochrony pamieci
    >
    > to jest tez ciekawe czy sa takie (albo czy
    > sa mozliwe) takie systemy w ktorych
    > prog nie moze uderzyc w sciane - tylko
    > np produkowac smieci i nic wiecej -

    Moim zdaniem program nigdy nie powinien produkować śmieci. Częstą
    przyczyną trudno wykrywalnych błędów jest automatyczne "zerowanie"
    zmiennych na etapie kompilacji. To kardynalny błąd! Pamięć
    przydzielana zmiennym powinna raczej być ustawiana na wartości
    nieakceptowalne dla typu zmiennych, a przynajmniej wszystkie bity na
    True, tak aby użycie wartości zmiennej, której nie nadał program,
    automatycznie powodowało "uderzenie o ścianę". Zero jest najczęściej
    akceptowane jako "dobra" dana, natomiast wartości skrajnie wielkie
    będą na ogół prowadzić do przesterowań. Ja, w swojej praktyce stosuję
    właśnie takie przekorne podejście i inicjuję zmienne tak, aby nie
    wchodziło w rachubę użycie przypadkowej wartości.
    apl