eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingteoria bledowRe: teoria bledow
  • Data: 2011-05-04 18:07:19
    Temat: Re: teoria bledow
    Od: " " <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    apl <a...@i...pl> napisał(a):

    >
    > > malo kto sprawdza takie rzeczy, ale blad sie
    > > moze rozpropagowac az program uderzy w sciane
    > > np na bledzie ochrony pamieci
    > >
    > > to jest tez ciekawe czy sa takie (albo czy
    > > sa mozliwe) takie systemy w ktorych
    > > prog nie moze uderzyc w sciane - tylko
    > > np produkowac smieci i nic wiecej -
    >
    > Moim zdaniem program nigdy nie powinien produkowa=E6 =B6mieci. Cz=EAst=B1
    > przyczyn=B1 trudno wykrywalnych b=B3=EAd=F3w jest automatyczne "zerowanie"
    > zmiennych na etapie kompilacji. To kardynalny b=B3=B1d! Pami=EA=E6
    > przydzielana zmiennym powinna raczej by=E6 ustawiana na warto=B6ci
    > nieakceptowalne dla typu zmiennych, a przynajmniej wszystkie bity na
    > True, tak aby u=BFycie warto=B6ci zmiennej, kt=F3rej nie nada=B3 program,
    > automatycznie powodowa=B3o "uderzenie o =B6cian=EA". Zero jest najcz=EA=B6c=
    > iej
    > akceptowane jako "dobra" dana, natomiast warto=B6ci skrajnie wielkie
    > b=EAd=B1 na og=F3=B3 prowadzi=E6 do przesterowa=F1. Ja, w swojej praktyce s=
    > tosuj=EA
    > w=B3a=B6nie takie przekorne podej=B6cie i inicjuj=EA zmienne tak, aby nie
    > wchodzi=B3o w rachub=EA u=BFycie przypadkowej warto=B6ci.
    > apl

    ogolnie koncepcja takiego podejscia do bledow aby program jak najszybciej
    walil w sciane jest w pewnym sensie chyba madra - ale to podejscie by
    inicjowac takimi wartosciami mi sie nie podoba, np. po cholere inicjowac
    zlymi by chwile pozniej przeinicjowywac dobrymi,[[ zreszta kwestia
    przeoczonych inicjacji to raczej maly podzbior przypadkow - mz czesciej
    program wypada z drogi np na skutek blednych kolejnosci
    rozwiazywania operacji w wyrazeniu, ostatnio mialem jakis podobny do
    takiego blad korego szukalem przez poltorej godziny ze zdziwniem
    doszukujac sie o co chodzi " bitsBuffer[y][x][i] = baseAddress[yt + x<<2 +
    i];" a i kiedys wczesniej zdarzalo mi sie ze bez masy nawiasow w wyrazeniach
    np rzutowania nie dzialaja w domyslny sposob -- tutaj zreszta o ile
    pamietam uderzal wlasnie w sciane (BAD_ACCESS)



    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: