  • 51. Data: 2013-05-10 22:05:55
    Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-05-10 21:03, MadMan pisze:

    > Nie wiem jak to się obecnie przedstawia, ale np. moje auto pali jakieś
    > 20-30% więcej niż wersja z ręczną skrzynią biegów (zamiast 6.5-7 pali
    > 8.5 litrów gazu na 100).

    Masz DSG? Raczej nie...

    > A wyższe koszty utrzymania - tu chodzi mi o wymaganą co jakiś czas
    > (chyba 60.000 km) zmianę oleju w skrzyni DSG, w "normalnych" automatach
    > też trzeba wymieniać.

    Olej + filtr co 60kkm - wydatek raczej niewielki.

    > W manualu - praktycznie nigdy.

    Zostałeś bardzo oszukany :)

  • 52. Data: 2013-05-10 22:12:43
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Już gdzieś napisałem że nie :)

    > Zostałeś bardzo oszukany :)

    A co ile się wymienia? Tak z ciekawości, bo ja nigdy tego nie robiłem...

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 53. Data: 2013-05-10 22:44:07
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    W dniu piątek, 10 maja 2013 22:12:43 UTC+2 użytkownik MadMan napisał:

    > A co ile się wymienia? Tak z ciekawości, bo ja nigdy tego nie robiłem...

    Sprawdz w instrukcji auta...kazde wozidlo jakim sie poruszalem mialo takie zalecenie.
    Zazwyczaj 100K.
    Dla ASB norma jest 60K...ale dla niektorych skrzyn fachmani zalecaja co 30K...
    --
    Dman-666

  • 54. Data: 2013-05-11 07:43:48
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 10 May 2013 13:44:07 -0700 (PDT), Dman666 napisał(a):

    > Sprawdz w instrukcji auta...kazde wozidlo jakim sie poruszalem mialo takie
    zalecenie. Zazwyczaj 100K.
    > Dla ASB norma jest 60K...ale dla niektorych skrzyn fachmani zalecaja co 30K...

    W instrukcji mojego z automatem jest że co 160k, ale ja pytam tu ogólnie
    o RĘCZNE skrzynie biegów - w tych nigdy nie wymieniałem, ze znajomych
    robiła to 1 osoba (czy raczej wlała tam olej, bo się okazało że jest
    praktycznie sucho).

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 55. Data: 2013-05-11 08:36:24
    Temat: a jak wygląda hamowanie silnikiem
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Fri, 10 May 2013 13:44:07 -0700 (PDT), Dman666 napisał(a):

    Gdy jest tempomat "zwykły".
    Czy po zdjęciu nogi z pedału gazu na tym samym biegu samochód zwalnia
    hamując silnikiem (a później utrzymuje zadaną prędkość) czy są włączane
    hamulce??
    Po jaim czasie od puszczenia pedału gazu prędkość pojazdu ma być
    tą prędkoscią "zadaną" przez ustawienie tempomatu?

    A skrzynia automatyczna? Jest tu ktoś, kto taką posiada.
    Słyszałem, że takie skrzynie praktycznie nie hamują silnikiem, bo w miarę
    wzrostu prędkosci pojazdu zjazdu ze wzniesienia automat sam włącza wyższy
    bieg (a nie odwrotnie) jako skutek wzrostu prędkości.
    Czy są obecnie ASB które umożliwiają hamowanie silnikiem??

  • 56. Data: 2013-05-11 08:42:52
    Od: Krzysztof Matyasik <m...@w...pl>

    W dniu 09.05.2013 09:28, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    > W dniu 2013-05-08 17:16, Krzysztof 45 pisze:
    > (...)

    > Zalezy, na autostradach ma. Faktycznie wiekszosc trasy daje sie
    > przejechac jednym biegiem.
    > Dodaj jeszcze nowoczesny silnik, ktory przyspiesza nawet przy niskich
    > obrotach, moze troche niemrawo, ale co ci to przeszkadza na autostradzie.

    Przyspieszaj niemrawo na niemieckiej autostradzie. Bądź jedynym i
    najważniejszym użytkownikiem drogi, do tego "z Polski". Niech inni
    czekają, w końcu Ty przyspieszasz niemrawo.

  • 57. Data: 2013-05-11 09:43:53
    Temat: Re: a jak wygląda hamowanie silnikiem
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 11 May 2013 08:36:24 +0200, Tomek napisał(a):

> [...]
    > Czy po zdjęciu nogi z pedału gazu na tym samym biegu samochód zwalnia
    > hamując silnikiem (a później utrzymuje zadaną prędkość) czy są włączane

    Zwykły hamuje tylko silnikiem na tyle ile może.
    Z górki bywa więc że auto przyspiesza.

    Ale myślę że auta z tempomatem aktywnym powinny się wspomagagać hamulcami.
    Tempomaty w ciężarówkach wspomagają się retarderem.

> [...]
    > wzrostu prędkosci pojazdu zjazdu ze wzniesienia automat sam włącza wyższy
    > bieg (a nie odwrotnie) jako skutek wzrostu prędkości.

    A przy puszczonym gazie jeszcze szybciej wrzuca wyższe biegi

    > Czy są obecnie ASB które umożliwiają hamowanie silnikiem??

    Tak, w praktyce chyba wszystkie, ale wymaga to ręcznego przestawienia jej w
    tryb "górski/sportowy", albo wyboru maksymalnego biegu.
    No chyba że ktoś już połączył automagiczną skrzynię z tempomatem - to nie
    wykluczone.

  • 58. Data: 2013-05-11 09:56:15
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    > Zwykły hamuje tylko silnikiem na tyle ile może.
    > Z górki bywa więc że auto przyspiesza.

    Zatem, jeśłi dotknięcie sprzęgła czy hamulca tempomat zwykły rozłącza
    (np. chcę hamować silnikiem i zapiąć niższy bieg) to po wrzuceniu
    niższego biegu ponowne włączenie tempomatu do zadanej prędkości?

    Jeśłi tak jest, to może nie tyle autostrady co teren pagórkowaty
    ale z ostrymi spadkami i wzniesieniami jest mało nadajacy się
    do wykorzystania przez tempomat "zwykły" (np. drogi w okolicach
    Jury Krakowsko-Częstochowskiej, czy Rabki-Jordanowa)

    Albo elektroniczna funkcja tempomatu- ignoruj wciśniecie
    sprzęgła- wtedy zmiana biegów nie miałaby wpływu
    na kwestie włączenia ponownch ustawień.

  • 59. Data: 2013-05-11 11:29:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy po zdjęciu nogi z pedału gazu na tym samym biegu samochód zwalnia
    > hamując silnikiem (a później utrzymuje zadaną prędkość) czy są włączane

    ten zwykly na pewno nie - steruje tylko "gazem".

    Ale te z radarami ... az sie prosi aby w razie zagrozenia wciskaly tez
    hamulec ..

    > Po jaim czasie od puszczenia pedału gazu prędkość pojazdu ma być
    > tą prędkoscią "zadaną" przez ustawienie tempomatu?

    To regulator - wyjdzie ile wyjdzie, bo za szybko to nie bedzie
    komfortowo, albo sie wzbudzi ..

> [...]
    > bieg (a nie odwrotnie) jako skutek wzrostu prędkości.
    > Czy są obecnie ASB które umożliwiają hamowanie silnikiem??

    W tych dawniejszych problem dotyczyl chyba przekladni
    hydrokinetycznej. Ona ograniczala mozliwosci hamowania.
    Ale od dawna jest blokowana, czy moze nawet juz jej wcale nie ma, to
    moze byc istotne to co piszesz.

    A swoja droga - jak sie jedzie powolutku czy parkuje w takiej skrzyni
    DSG ? Wolniej niz na jedynce, normalnie to delikatnie popuszczam
    sprzeglo, a tu sprzegla nie ma ... czy tam tez jest hydroprzekladnia ?

    J.

  • 60. Data: 2013-05-11 12:21:44
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Tomek,

    >S�ysza�em, �e takie skrzynie praktycznie nie hamuj� silnikiem, bo w miar�
    wzrostu pr�dkosci pojazdu zjazdu ze wzniesienia automat sam w��cza wy�szy

    I to jest moim zdaniem najwiekszy minus skrzyni automatycznej. O ile w miescie czy po
    autostradzie jedzie sie fajnie, o tyle jazda po kretych czy gorskich drogach
    zwyczajnie mnie denerwuje. Widzac zakret nie mozesz po prostu dobrac biegu czy zdjac
    nogi z gazu bo hamowanie silnikiem jest zbyt marne, trzeba dohamowywac hamulcami za
    kazdym razem. Na krete czy gorskie drogi nigdy nie kupilbym automatu, do miasta nie
    chce nic innego.

    Pozdrawiam,

    Iguan

    -