    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: a jak wygląda hamowanie silnikiem
    Date: Sat, 11 May 2013 11:29:07 +0200
    <kmdl6n$o3v$1@news.task.gda.pl> <8pt11pzwgs01$.dlg@rower.power.pl>
    <kmfhov$7oj$1@news.task.gda.pl> <g...@r...power.pl>
    <e...@g...com>
    <1...@r...power.pl>
    <518d532a$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
    <fqw7m07uebhg$.dlg@rower.power.pl>
    <3...@g...com>
    <1...@r...power.pl> <kmkotm$kv1$1@portraits.wsisiz.edu.pl>

    Dnia Sat, 11 May 2013 08:36:24 +0200, Tomek napisał(a):
    > Gdy jest tempomat "zwykły".
    > Czy po zdjęciu nogi z pedału gazu na tym samym biegu samochód zwalnia
    > hamując silnikiem (a później utrzymuje zadaną prędkość) czy są włączane
    > hamulce??

    ten zwykly na pewno nie - steruje tylko "gazem".

    Ale te z radarami ... az sie prosi aby w razie zagrozenia wciskaly tez
    hamulec ..

    > Po jaim czasie od puszczenia pedału gazu prędkość pojazdu ma być
    > tą prędkoscią "zadaną" przez ustawienie tempomatu?

    To regulator - wyjdzie ile wyjdzie, bo za szybko to nie bedzie
    komfortowo, albo sie wzbudzi ..

    > A skrzynia automatyczna? Jest tu ktoś, kto taką posiada.
    > Słyszałem, że takie skrzynie praktycznie nie hamują silnikiem, bo w miarę
    > wzrostu prędkosci pojazdu zjazdu ze wzniesienia automat sam włącza wyższy
    > bieg (a nie odwrotnie) jako skutek wzrostu prędkości.
    > Czy są obecnie ASB które umożliwiają hamowanie silnikiem??

    W tych dawniejszych problem dotyczyl chyba przekladni
    hydrokinetycznej. Ona ograniczala mozliwosci hamowania.
    Ale od dawna jest blokowana, czy moze nawet juz jej wcale nie ma, to
    moze byc istotne to co piszesz.

    A swoja droga - jak sie jedzie powolutku czy parkuje w takiej skrzyni
    DSG ? Wolniej niz na jedynce, normalnie to delikatnie popuszczam
    sprzeglo, a tu sprzegla nie ma ... czy tam tez jest hydroprzekladnia ?

    J.