eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › tempomat i tempomat aktywny
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 72

  • 61. Data: 2013-05-11 13:38:18
    Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 May 2013 08:42:52 +0200, Krzysztof Matyasik napisał(a):
    > W dniu 09.05.2013 09:28, J.F pisze:
    >> Zalezy, na autostradach ma. Faktycznie wiekszosc trasy daje sie
    >> przejechac jednym biegiem.
    >> Dodaj jeszcze nowoczesny silnik, ktory przyspiesza nawet przy niskich
    >> obrotach, moze troche niemrawo, ale co ci to przeszkadza na autostradzie.
    >>
    > Przyspieszaj niemrawo na niemieckiej autostradzie. Bądź jedynym i
    > najważniejszym użytkownikiem drogi, do tego "z Polski". Niech inni
    > czekają, w końcu Ty przyspieszasz niemrawo.

    Jak jedziesz po szkopskiej autostradzie, to najbardziej przeszkadzaja
    ... tirmeni z Polski, ktorzy sie tam lubia wyprzedzac w naszym stylu.

    Jak tirmenow zabraknie ... to oni maja wystarczajaco duzo swoich,
    ktorym sie np przyspieszac nie chce wcale.
    Moze dlatego ze jada na tempomacie, ale wiekszosc chyba po prostu tak
    lubi. Zreszta kazdy ma taka ulubiona predkosc.

    J.


  • 62. Data: 2013-05-14 10:32:01
    Temat: Re: a jak wygląda hamowanie silnikiem
    Od: PJ <p...@g...com>

    // I to jest moim zdaniem najwiekszy minus skrzyni automatycznej. O
    ile w miescie czy po autostradzie jedzie sie fajnie, o tyle jazda po
    kretych czy gorskich drogach zwyczajnie mnie denerwuje. Widzac zakret
    nie mozesz po prostu dobrac biegu czy zdjac nogi z gazu bo hamowanie
    silnikiem jest zbyt marne, trzeba dohamowywac hamulcami za kazdym
    razem. Na krete czy gorskie drogi nigdy nie kupilbym automatu, do
    miasta nie chce nic innego.

    zalezy jaka skrzynia, mozesz jak najbardziej nawet jeslli nie masz
    tiptronica po prostu poczytaj w instrukcji do czego sa biegi oznaczone
    1,2,3

    P.


  • 63. Data: 2013-05-14 11:05:49
    Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Jak tirmenow zabraknie ... to oni maja wystarczajaco duzo swoich,
    ktorym sie np przyspieszac nie chce wcale. Moze dlatego ze jada na
    tempomacie, ale wiekszosc chyba po prostu tak lubi. Zreszta kazdy ma
    taka ulubiona predkosc.

    Richtgeschwindigkeit 130 km/h i tego sie trzymamy, jak ktos chce
    szybciej to nie ma przeszkod musi tylko bardziej uwazac bo Opa w
    kamperze oczy slabe juz ma i moze mu przed maske wyjechac :-)

    P.


  • 64. Data: 2013-05-14 11:33:46
    Temat: Re: a jak wygląda hamowanie silnikiem
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    PJ,

    >zalezy jaka skrzynia, mozesz jak najbardziej nawet jeslli nie masz
    tiptronica po prostu poczytaj w instrukcji do czego sa biegi oznaczone 1,2,3

    O zmianie w trybie sekwencyjnym nie wspominalem bo mowilem o automatycznym zmienianiu
    biegow. 1,2 i 3 tez wiele w dynamiczniejszej jezdzie nie pomoga - bo to ze
    ograniczysz skrzynie nie oznacza ze dobierze ona dobry bieg przed zakretem. Pomoze z
    gory ale jak _manualnie_ na to 1,2,3 zmienisz. No i do hamowania jak w manualu to tam
    daleko.

    Pozdrawiam,

    Iguan

    -
    Iguan007
    Sezon caly rok:
    http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia
    --


  • 65. Data: 2013-05-14 12:18:26
    Temat: Re: a jak wygląda hamowanie silnikiem
    Od: PJ <p...@g...com>

    //O zmianie w trybie sekwencyjnym nie wspominalem bo mowilem o
    automatycznym zmienianiu biegow.

    czyli jak jest sekwencja to jest git ? o jakiej skrzyni konkretnie
    piszesz ?

    //1,2 i 3 tez wiele w dynamiczniejszej jezdzie nie pomoga - bo to ze
    ograniczysz skrzynie nie oznacza ze dobierze ona dobry bieg przed
    zakretem.

    oczywiscie ze nie dobierze bo niby jak mialaby to zrobic ? od tego
    jest kierowca

    //Pomoze z gory ale jak _manualnie_ na to 1,2,3 zmienisz. No i do
    hamowania jak w manualu to tam daleko.

    powtarzam ze sa rozne skrzynie, niektore redukuja szybciej niektore
    wolniej, jezdze na ASB z sekwencja i w terenie pagorkowatym trzeba
    czasami popchnac +- bo sie gubi

    P.


  • 66. Data: 2013-05-14 13:19:32
    Temat: Re: a jak wygląda hamowanie silnikiem
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Tuesday, May 14, 2013 8:18:26 PM UTC+10, PJ wrote:
    > //O zmianie w trybie sekwencyjnym nie wspominalem bo mowilem o
    > automatycznym zmienianiu biegow.
    >
    > czyli jak jest sekwencja to jest git ? o jakiej skrzyni konkretnie
    > piszesz ?

    Oczywiscie przy sekwencyjnej sprawa wyglada inaczej. Mowilem o tradycyjnym automacie.
    Moj blad, powinienem sprecyzowac.


    > //1,2 i 3 tez wiele w dynamiczniejszej jezdzie nie pomoga - bo to ze
    > ograniczysz skrzynie nie oznacza ze dobierze ona dobry bieg przed
    > zakretem.

    > oczywiscie ze nie dobierze bo niby jak mialaby to zrobic ? od tego
    > jest kierowca

    Chodzi mi o to, ze w manualnej mozesz wybrac dokladnie moment kiedy chcesz miec
    konkretny bieg i na jakich obrotach chcesz przejsc zakret. W automacie mozesz sobie
    zrzucic na to 2 czy 3 ale juz samego momentu redukcji czy obrotow silnika nie
    kontrolujesz. Pomijajac fakt ze w wielu skrzyniach komputer moze pozniej zmienic na
    inny bieg niz sobie tego zyczyles. Jezdze i automatem i manualem. Automat
    (tradycyjny) nie ma szans na kretych gorskich drogach. Redukcje na 2/3 pomagaja ale
    w porownaniu z manualem to i tak lipa.

    > //Pomoze z gory ale jak _manualnie_ na to 1,2,3 zmienisz. No i do
    > hamowania jak w manualu to tam daleko.

    >
    > powtarzam ze sa rozne skrzynie, niektore redukuja szybciej niektore
    > wolniej,

    Moim zdaniem to nie jest tylko kwestia "redukcji" a bardziej momentu redukcji,
    mozliwosci uzycia sprzegla, utrzymania konkretnego biegu czy obrotow. Nie chce sie
    tutaj sprzeczac, po prostu widze ze na kretych drogach "czucie" samochodu z reczna
    skrzynia jest zdecydowanie lepsze.


    Pozdrawiam,

    Iguan

    -
    Iguan007
    Sezon caly rok:
    http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia
    --


  • 67. Data: 2013-05-14 14:00:32
    Temat: Re: a jak wygląda hamowanie silnikiem
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Nie chce sie tutaj sprzeczac, po prostu widze ze na kretych drogach
    "czucie" samochodu z reczna skrzynia jest zdecydowanie lepsze.

    w porownaniu do zabytku np AG4 z VW Golfa IV byc moze, wspolczesne ASB
    z sekwencja radza sobie bez problemu

    P.


  • 68. Data: 2013-05-14 14:14:28
    Temat: Re: a jak wyglada hamowanie silnikiem
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>


    Uzytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:eb14aae2-5c76-45db-a3b0-9f4ecb19ffbf@googlegrou
    ps.com...
    On Tuesday, May 14, 2013 8:18:26 PM UTC+10, PJ wrote:
    Mowilem o tradycyjnym automacie. Moj blad, powinienem sprecyzowac.


    Chodzi mi o to, ze w manualnej mozesz wybrac dokladnie moment kiedy chcesz
    miec konkretny bieg i na jakich obrotach chcesz przejsc zakret. W automacie
    mozesz sobie zrzucic na to 2 czy 3 ale juz samego momentu redukcji czy
    obrotow silnika nie kontrolujesz. Pomijajac fakt ze w wielu skrzyniach
    komputer moze pozniej zmienic na inny bieg niz sobie tego zyczyles. Jezdze
    i automatem i manualem. Automat (tradycyjny) nie ma szans na kretych
    gorskich drogach. Redukcje na 2/3 pomagaja ale w porownaniu z manualem to
    i tak lipa.

    Moim zdaniem to nie jest tylko kwestia "redukcji" a bardziej momentu
    redukcji, mozliwosci uzycia sprzegla, utrzymania konkretnego biegu czy
    obrotow. Nie chce sie tutaj sprzeczac, po prostu widze ze na kretych
    drogach "czucie" samochodu z reczna skrzynia jest zdecydowanie lepsze.


    Mój znajomy, byly rajdowy kierowca motocyklowy, zasluzony mistrz sportu byl
    przed 25-30 laty na platnej drodze na Großglockner wlasnie automatem (ze
    skrzynia taka, jakie byly wtedy dostepne). Podczas zjazdu stresowal sie
    bardziej niz w czasie jazdy na rajdzie, wlasnie przez brak czucia i
    niepewnosc, cóz to automat "wymysli" w czasie jazdy (jakie dobierze
    przelozenie). Obecne skrzynie ASB sa o niebo lepsze, ale jakies ich
    ulomnosci w czasie jazd górskich na pewno sa.
    W skrzyni manualnej moment hamujacy jest wprost proporcjonalny do obrotów
    silnika- z tych obrotów tez mozna wnioskowac (np. noca) o wielkosci spadku
    drogi. A automat starej generacji "leci w dól". Zatem w kazdym automacie
    powinny byc wzmocnione hamulce, do dohamowania silnika, ew. retardery jak w
    ciezarówkach i autobusach. A wybór biegu w klasycznym automacie jest
    naprawde umowny na drogach wojewódzkich (np. 794), gdzie sa zakrety o malym
    promieniu, a za zakretami sa spore wzniesienia czy spore spadki Np. kolo
    miasta Pilica).

    Byc moze kiedys tempomaty aktywne beda wspólpracowac z odbiornikiem GPS
    odnosnie luków, wzniesien i spadków, i to pozwoli bezproblemowo automatem
    sie poruszac po kretych, górskich drogach.
    T.


  • 69. Data: 2013-05-14 14:15:51
    Temat: Re: a jak wygląda hamowanie silnikiem
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Tuesday, May 14, 2013 10:00:32 PM UTC+10, PJ wrote:
    > //Nie chce sie tutaj sprzeczac, po prostu widze ze na kretych drogach
    >
    > "czucie" samochodu z reczna skrzynia jest zdecydowanie lepsze.
    >
    > w porownaniu do zabytku np AG4 z VW Golfa IV byc moze, wspolczesne ASB
    >
    > z sekwencja radza sobie bez problemu

    Jeszcze raz - nie pisalem o skrzyni sekwencyjnej.

    Pozdrawiam,

    Iguan

    -
    Iguan007
    Sezon caly rok:
    http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia
    --


  • 70. Data: 2013-05-14 14:54:19
    Temat: Re: a jak wyglada hamowanie silnikiem
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Zatem w kazdym automacie powinny byc wzmocnione hamulce, do
    dohamowania silnika, ew. retardery jak w ciezarowkach i autobusach.

    te zdanie wyczerpuje raczej merytorycznie temat :-)

    P.

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: