-
61. Data: 2013-05-11 13:38:18
Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 11 May 2013 08:42:52 +0200, Krzysztof Matyasik napisał(a):
> W dniu 09.05.2013 09:28, J.F pisze:
>> Zalezy, na autostradach ma. Faktycznie wiekszosc trasy daje sie
>> przejechac jednym biegiem.
>> Dodaj jeszcze nowoczesny silnik, ktory przyspiesza nawet przy niskich
>> obrotach, moze troche niemrawo, ale co ci to przeszkadza na autostradzie.
>>
> Przyspieszaj niemrawo na niemieckiej autostradzie. Bądź jedynym i
> najważniejszym użytkownikiem drogi, do tego "z Polski". Niech inni
> czekają, w końcu Ty przyspieszasz niemrawo.
Jak jedziesz po szkopskiej autostradzie, to najbardziej przeszkadzaja
... tirmeni z Polski, ktorzy sie tam lubia wyprzedzac w naszym stylu.
Jak tirmenow zabraknie ... to oni maja wystarczajaco duzo swoich,
ktorym sie np przyspieszac nie chce wcale.
Moze dlatego ze jada na tempomacie, ale wiekszosc chyba po prostu tak
lubi. Zreszta kazdy ma taka ulubiona predkosc.
J.
-
62. Data: 2013-05-14 10:32:01
Temat: Re: a jak wygląda hamowanie silnikiem
Od: PJ <p...@g...com>
// I to jest moim zdaniem najwiekszy minus skrzyni automatycznej. O
ile w miescie czy po autostradzie jedzie sie fajnie, o tyle jazda po
kretych czy gorskich drogach zwyczajnie mnie denerwuje. Widzac zakret
nie mozesz po prostu dobrac biegu czy zdjac nogi z gazu bo hamowanie
silnikiem jest zbyt marne, trzeba dohamowywac hamulcami za kazdym
razem. Na krete czy gorskie drogi nigdy nie kupilbym automatu, do
miasta nie chce nic innego.
zalezy jaka skrzynia, mozesz jak najbardziej nawet jeslli nie masz
tiptronica po prostu poczytaj w instrukcji do czego sa biegi oznaczone
1,2,3
P.
-
63. Data: 2013-05-14 11:05:49
Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
Od: PJ <p...@g...com>
//Jak tirmenow zabraknie ... to oni maja wystarczajaco duzo swoich,
ktorym sie np przyspieszac nie chce wcale. Moze dlatego ze jada na
tempomacie, ale wiekszosc chyba po prostu tak lubi. Zreszta kazdy ma
taka ulubiona predkosc.
Richtgeschwindigkeit 130 km/h i tego sie trzymamy, jak ktos chce
szybciej to nie ma przeszkod musi tylko bardziej uwazac bo Opa w
kamperze oczy slabe juz ma i moze mu przed maske wyjechac :-)
P.
-
64. Data: 2013-05-14 11:33:46
Temat: Re: a jak wygląda hamowanie silnikiem
Od: Iguan_007 <i...@g...com>
PJ,
>zalezy jaka skrzynia, mozesz jak najbardziej nawet jeslli nie masz
tiptronica po prostu poczytaj w instrukcji do czego sa biegi oznaczone 1,2,3
O zmianie w trybie sekwencyjnym nie wspominalem bo mowilem o automatycznym zmienianiu
biegow. 1,2 i 3 tez wiele w dynamiczniejszej jezdzie nie pomoga - bo to ze
ograniczysz skrzynie nie oznacza ze dobierze ona dobry bieg przed zakretem. Pomoze z
gory ale jak _manualnie_ na to 1,2,3 zmienisz. No i do hamowania jak w manualu to tam
daleko.
Pozdrawiam,
Iguan
-
Iguan007
Sezon caly rok:
http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia
--
-
65. Data: 2013-05-14 12:18:26
Temat: Re: a jak wygląda hamowanie silnikiem
Od: PJ <p...@g...com>
//O zmianie w trybie sekwencyjnym nie wspominalem bo mowilem o
automatycznym zmienianiu biegow.
czyli jak jest sekwencja to jest git ? o jakiej skrzyni konkretnie
piszesz ?
//1,2 i 3 tez wiele w dynamiczniejszej jezdzie nie pomoga - bo to ze
ograniczysz skrzynie nie oznacza ze dobierze ona dobry bieg przed
zakretem.
oczywiscie ze nie dobierze bo niby jak mialaby to zrobic ? od tego
jest kierowca
//Pomoze z gory ale jak _manualnie_ na to 1,2,3 zmienisz. No i do
hamowania jak w manualu to tam daleko.
powtarzam ze sa rozne skrzynie, niektore redukuja szybciej niektore
wolniej, jezdze na ASB z sekwencja i w terenie pagorkowatym trzeba
czasami popchnac +- bo sie gubi
P.
-
66. Data: 2013-05-14 13:19:32
Temat: Re: a jak wygląda hamowanie silnikiem
Od: Iguan_007 <i...@g...com>
On Tuesday, May 14, 2013 8:18:26 PM UTC+10, PJ wrote:
> //O zmianie w trybie sekwencyjnym nie wspominalem bo mowilem o
> automatycznym zmienianiu biegow.
>
> czyli jak jest sekwencja to jest git ? o jakiej skrzyni konkretnie
> piszesz ?
Oczywiscie przy sekwencyjnej sprawa wyglada inaczej. Mowilem o tradycyjnym automacie.
Moj blad, powinienem sprecyzowac.
> //1,2 i 3 tez wiele w dynamiczniejszej jezdzie nie pomoga - bo to ze
> ograniczysz skrzynie nie oznacza ze dobierze ona dobry bieg przed
> zakretem.
> oczywiscie ze nie dobierze bo niby jak mialaby to zrobic ? od tego
> jest kierowca
Chodzi mi o to, ze w manualnej mozesz wybrac dokladnie moment kiedy chcesz miec
konkretny bieg i na jakich obrotach chcesz przejsc zakret. W automacie mozesz sobie
zrzucic na to 2 czy 3 ale juz samego momentu redukcji czy obrotow silnika nie
kontrolujesz. Pomijajac fakt ze w wielu skrzyniach komputer moze pozniej zmienic na
inny bieg niz sobie tego zyczyles. Jezdze i automatem i manualem. Automat
(tradycyjny) nie ma szans na kretych gorskich drogach. Redukcje na 2/3 pomagaja ale
w porownaniu z manualem to i tak lipa.
> //Pomoze z gory ale jak _manualnie_ na to 1,2,3 zmienisz. No i do
> hamowania jak w manualu to tam daleko.
>
> powtarzam ze sa rozne skrzynie, niektore redukuja szybciej niektore
> wolniej,
Moim zdaniem to nie jest tylko kwestia "redukcji" a bardziej momentu redukcji,
mozliwosci uzycia sprzegla, utrzymania konkretnego biegu czy obrotow. Nie chce sie
tutaj sprzeczac, po prostu widze ze na kretych drogach "czucie" samochodu z reczna
skrzynia jest zdecydowanie lepsze.
Pozdrawiam,
Iguan
-
Iguan007
Sezon caly rok:
http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia
--
-
67. Data: 2013-05-14 14:00:32
Temat: Re: a jak wygląda hamowanie silnikiem
Od: PJ <p...@g...com>
//Nie chce sie tutaj sprzeczac, po prostu widze ze na kretych drogach
"czucie" samochodu z reczna skrzynia jest zdecydowanie lepsze.
w porownaniu do zabytku np AG4 z VW Golfa IV byc moze, wspolczesne ASB
z sekwencja radza sobie bez problemu
P.
-
68. Data: 2013-05-14 14:14:28
Temat: Re: a jak wyglada hamowanie silnikiem
Od: "Tomek" <m...@o...pl>
Uzytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisal w wiadomosci
news:eb14aae2-5c76-45db-a3b0-9f4ecb19ffbf@googlegrou
ps.com...
On Tuesday, May 14, 2013 8:18:26 PM UTC+10, PJ wrote:
Mowilem o tradycyjnym automacie. Moj blad, powinienem sprecyzowac.
Chodzi mi o to, ze w manualnej mozesz wybrac dokladnie moment kiedy chcesz
miec konkretny bieg i na jakich obrotach chcesz przejsc zakret. W automacie
mozesz sobie zrzucic na to 2 czy 3 ale juz samego momentu redukcji czy
obrotow silnika nie kontrolujesz. Pomijajac fakt ze w wielu skrzyniach
komputer moze pozniej zmienic na inny bieg niz sobie tego zyczyles. Jezdze
i automatem i manualem. Automat (tradycyjny) nie ma szans na kretych
gorskich drogach. Redukcje na 2/3 pomagaja ale w porownaniu z manualem to
i tak lipa.
Moim zdaniem to nie jest tylko kwestia "redukcji" a bardziej momentu
redukcji, mozliwosci uzycia sprzegla, utrzymania konkretnego biegu czy
obrotow. Nie chce sie tutaj sprzeczac, po prostu widze ze na kretych
drogach "czucie" samochodu z reczna skrzynia jest zdecydowanie lepsze.
Mój znajomy, byly rajdowy kierowca motocyklowy, zasluzony mistrz sportu byl
przed 25-30 laty na platnej drodze na Großglockner wlasnie automatem (ze
skrzynia taka, jakie byly wtedy dostepne). Podczas zjazdu stresowal sie
bardziej niz w czasie jazdy na rajdzie, wlasnie przez brak czucia i
niepewnosc, cóz to automat "wymysli" w czasie jazdy (jakie dobierze
przelozenie). Obecne skrzynie ASB sa o niebo lepsze, ale jakies ich
ulomnosci w czasie jazd górskich na pewno sa.
W skrzyni manualnej moment hamujacy jest wprost proporcjonalny do obrotów
silnika- z tych obrotów tez mozna wnioskowac (np. noca) o wielkosci spadku
drogi. A automat starej generacji "leci w dól". Zatem w kazdym automacie
powinny byc wzmocnione hamulce, do dohamowania silnika, ew. retardery jak w
ciezarówkach i autobusach. A wybór biegu w klasycznym automacie jest
naprawde umowny na drogach wojewódzkich (np. 794), gdzie sa zakrety o malym
promieniu, a za zakretami sa spore wzniesienia czy spore spadki Np. kolo
miasta Pilica).
Byc moze kiedys tempomaty aktywne beda wspólpracowac z odbiornikiem GPS
odnosnie luków, wzniesien i spadków, i to pozwoli bezproblemowo automatem
sie poruszac po kretych, górskich drogach.
T.
-
69. Data: 2013-05-14 14:15:51
Temat: Re: a jak wygląda hamowanie silnikiem
Od: Iguan_007 <i...@g...com>
On Tuesday, May 14, 2013 10:00:32 PM UTC+10, PJ wrote:
> //Nie chce sie tutaj sprzeczac, po prostu widze ze na kretych drogach
>
> "czucie" samochodu z reczna skrzynia jest zdecydowanie lepsze.
>
> w porownaniu do zabytku np AG4 z VW Golfa IV byc moze, wspolczesne ASB
>
> z sekwencja radza sobie bez problemu
Jeszcze raz - nie pisalem o skrzyni sekwencyjnej.
Pozdrawiam,
Iguan
-
Iguan007
Sezon caly rok:
http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia
--
-
70. Data: 2013-05-14 14:54:19
Temat: Re: a jak wyglada hamowanie silnikiem
Od: PJ <p...@g...com>
//Zatem w kazdym automacie powinny byc wzmocnione hamulce, do
dohamowania silnika, ew. retardery jak w ciezarowkach i autobusach.
te zdanie wyczerpuje raczej merytorycznie temat :-)
P.