  • 11. Data: 2013-05-08 17:16:15
    Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-05-08 16:59, Artur Maśląg pisze:

    > Dla mnie to możesz nadymać co chcesz i czym chcesz, ale nie zmieni to
    > faktu, że aktywny tempomat nie ma sensu przy manualnej skrzyni biegów.
    Jeżeli na trasie pomykam w przedziale 90-170km/h na jednym manualnym
    biegu, to zamiast angażować paluch, wyręcza mnie s.aktywny. Dla mnie ma
    sens.
    A dla tych co nie widza sensu, lepszym rozwiązaniem jest PKS. Tam jest
    mega zajebista aktywność do tego stopnia, że możesz się nawet
    bezstresowo przekimać LOL
    > No, ale to trzeba wiedzieć jak on działa, a nie że "automatycznie",
    > bo automatycznie to działa każdy.
    Ale to trzeba wiedzieć co to jest automatyczne zwalnianie i
    przyspieszanie bez angażowania palucha.

    EOT
    --
    Krzysiek
    www.zmieleni.pl

  • 12. Data: 2013-05-08 17:24:05
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-05-08 17:11, Tomek pisze:
    > Jeszcze się spytam odnośnie tempomatu "zwykłego". Rozłącza się on po
    > dotknieciu hamulca i pedalu gazu. Czy później trzeba uregulować prędkość
    > i włączyć tempomat po osiągnieciu wymaganej prędkości jazdy, czy też
    > można go włączyć, aby sam dostosował prędkość, do zadanej wcześniej??
    > Tomek.

    Rozłącza się po naciśnięciu sprzęgła lub hamulca, lub naciśnięciu palcem
    jednego z kilku przycisków.
    Gaz nie wyłącza tempomatu. Np. ustawiłeś na temp. 100km/h i gazem
    przyspieszasz do np 150, potem noga z gazu i tempomat sam wraca do
    podtrzymania 100km/h.

    Można przyspieszać i zwalniać tempomatem. Ciągłe przytrzymanie przycisku
    przyspiesza. Krótkie naciśniecie przyspiesza o 2km/h Inny przycisk
    wyłącza tempomat lub jeszcze inny po naciśnięciu zmniejsza prędkość i po
    jego puszczeniu trzyma ją do jakiej zeszliśmy.
    --
    Krzysiek
    www.zmieleni.pl

  • 13. Data: 2013-05-08 17:25:26
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-05-08 17:11, Tomek pisze:
    (...)
    > Skrzynia automatyczna to typu DSG czy może być i inna?

    Może być każda inna, byle tylko automat mógł dopasować przełożenia :)
    To czy jest to typowy automat czy zautomatyzowana jest kwestią w sumie
    mało istotną.

> [...]
    > i włączyć tempomat po osiągnieciu wymaganej prędkości jazdy, czy też
    > można go włączyć, aby sam dostosował prędkość, do zadanej wcześniej??

    Zależy od rozwiązania - zazwyczaj pamięta ostatnio ustawioną prędkość
    i wystarczy go powtórnie kliknąć by sam się już rozpędził. Z gazem
    to też bywa różnie - może nie być rozłączany i np. po wyprzedzeniu
    sam zwolni do ustawionej wcześniej prędkości.

  • 14. Data: 2013-05-08 18:12:23
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-05-08 17:16, Krzysztof 45 pisze:
    (...)
    > Jeżeli na trasie pomykam w przedziale 90-170km/h na jednym manualnym
    > biegu, to zamiast angażować paluch, wyręcza mnie s.aktywny. Dla mnie ma
    > sens.

    Ależ pomykaj sobie, zakładaj aktywny. Sensu w tym nie ma, komfortu nie
    uzyskasz, ale skoro chcesz. Jeszcze lepiej jak byś pojeździł trochę
    automatem to zobaczysz jak to działa.

    > A dla tych co nie widza sensu, lepszym rozwiązaniem jest PKS. Tam jest
    > mega zajebista aktywność do tego stopnia, że możesz się nawet
    > bezstresowo przekimać LOL

    Cóż, pomysł dość abstrakcyjny (podobnie jak sens automatycznego
    tempomatu w zwykłej manualnej skrzyni biegów), ale jak lubisz.
    Mi nic do tego - może to jakieś zatrucie azotem z opon?

    > Ale to trzeba wiedzieć co to jest automatyczne zwalnianie i
    > przyspieszanie bez angażowania palucha.

    Najpierw to jednak musiałbyś pojeździć automatem - wtedy byś
    być może zrozumiał, czemu twoje opowieści o sensowności
    jazdy na jednym biegu w przedziale 90-170km/h można potraktować
    w kategorii kiepskiego żartu.

  • 15. Data: 2013-05-09 08:05:58
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 08 May 2013 15:50:25 +0200, Marcin N napisał(a):

    > To ktoś używa jeszcze ręcznej?

    Masochiści, taksiarze i tirowcy :P

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 16. Data: 2013-05-09 09:04:09
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-05-09 08:05, MadMan pisze:

    > Masochiści, taksiarze i tirowcy :P

    Znam kilku "tirowców", którzy mają automaty i bardzo sobie chwalą.
    Ale taksówkarze? Tego nie rozumiem. Zwłaszcza oni powinni walczyć o
    automaty.

    --
    MN

  • 17. Data: 2013-05-09 09:28:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >nie
    >uzyskasz, ale skoro chcesz. Jeszcze lepiej jak byś pojeździł trochę

    Zalezy, na autostradach ma. Faktycznie wiekszosc trasy daje sie
    przejechac jednym biegiem.
    Dodaj jeszcze nowoczesny silnik, ktory przyspiesza nawet przy niskich
    obrotach, moze troche niemrawo, ale co ci to przeszkadza na
    autostradzie.

    W Polsce to nadal nie jest argument, ale w Niemczech juz tak.

    >Cóż, pomysł dość abstrakcyjny (podobnie jak sens automatycznego
    >tempomatu w zwykłej manualnej skrzyni biegów), ale jak lubisz.

    Juz nie tak calkiem - swiat idzie w ta strone ze samochod bedzie
    jechal sam.

    >Najpierw to jednak musiałbyś pojeździć automatem - wtedy byś
    >być może zrozumiał, czemu twoje opowieści o sensowności
    >jazdy na jednym biegu w przedziale 90-170km/h można potraktować
    >w kategorii kiepskiego żartu.

    O, a coz ty masz za samochody, ze uwazasz iz to zart ?

    Bo to akurat bardzo prawdziwe jest dla wiekszosci samochodow.

    J.

  • 18. Data: 2013-05-09 09:35:48
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-05-09 09:28, J.F pisze:

    > Dodaj jeszcze nowoczesny silnik, ktory przyspiesza nawet przy niskich
    > obrotach, moze troche niemrawo, ale co ci to przeszkadza na autostradzie.

    Znaczy nowoczesny silnik przyspiesza niemrawo. A nienowoczesny jak?
    Każdy silnik na niskich obrotach jakoś-tam przyspiesza.

    --
    MN

  • 19. Data: 2013-05-09 09:50:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Znaczy nowoczesny silnik przyspiesza niemrawo. A nienowoczesny jak?

    A nienowoczesny jeszcze bardziej niemrawo :-)

    >Każdy silnik na niskich obrotach jakoś-tam przyspiesza.

    No nie calkiem - szarpie, buczy, a czasem zwalnia i gasnie.

    J.

  • 20. Data: 2013-05-09 10:41:13
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-05-09 09:28, J.F pisze:
    (...)
    > Zalezy, na autostradach ma. Faktycznie wiekszosc trasy daje sie
    > przejechac jednym biegiem.

    To akurat żaden argument - nawet w Twoich ulubionych Niemczech.
    Jak pisałem - jak ktoś chce to niech zakłada.

    > Dodaj jeszcze nowoczesny silnik, ktory przyspiesza nawet przy niskich
    > obrotach, moze troche niemrawo, ale co ci to przeszkadza na autostradzie.

    A nienowoczesny nie przyśpiesza? Super jazda na jednym biegu, albo
    się udusi, albo będzie wył. Jak ktoś lubi.

    > W Polsce to nadal nie jest argument, ale w Niemczech juz tak.

    LOL - szczególnie w większych korkach czy np. w górach. O równej
    i płynnej jeździe nie wspomnę.

    > Juz nie tak calkiem - swiat idzie w ta strone ze samochod bedzie jechal
    > sam.

    Stąd też właśnie mają skrzynie automatyczne czy zautomatyzowane
    i różne cuda w postaci radarów itd. Konsekwencją są automatyczne
    tempomaty.

    > O, a coz ty masz za samochody, ze uwazasz iz to zart ?
    >
    > Bo to akurat bardzo prawdziwe jest dla wiekszosci samochodow.

    Co jest prawdziwe? To, że się da na jednym biegu jechać w takim
    przedziale prędkości? Tak, to jest prawdziwe tylko niewiele z
    tego wynika w zakresie sensowności takiej eksploatacji. Ba,
    mam wrażenie że u mnie nawet by się dało 40-200? Tak, to jest
    prawdziwe, ale sensowność tego rozwiązania jest niewielka.