-
1. Data: 2013-06-21 09:16:15
Temat: temperatura spalin
Od: "ARO" <a...@p...pl>
Czołgiem!
Mamy dwa cylindry ustawione w rzedzie - czterotakt. Po przejechaniu
kilkunastu km jeden kolektor sie swieci jakby moto przed chwila palilo gume.
Wydech 2w1 z kwasowki. Namacalnie to wyglada, ze jeden jest czerwony na
odcinu okolo 15cm od cylindra, a drugi 5cm. Stan silnika bez zastrzezen.
Regulacja gaznikow ksiazkowa. Swiece nowe. Lewego powietrza nie
stwierdzilem. Co to moze byc?
Ja wiem, ze cos nie tak z regulacja skladu mieszanki, ale czy jest mozliwe,
aby w japonskim 7 letnim motocyklu byly az takie roznice tolerancji
wykonania gaznikow, ze ksiazkowe nastawy mozna sobie w dupę wsadzić? To co?
Pilotami/poziomem paliwa krecic? Przeciez sa ustawione oba tak samo. Cos sie
w gaznikach przytkalo? Moto jezdzi dobrze, choc jak dla mnie troche leniwie
reaguje na gaz przy jalowych obrotach. Powyzej 2000rpm jest lepiej. Synchro
jest ok. Ssanie się domyka - tak przynajmniej mi sie wydaje. W rure nie wali
przy hamowaniu silnikiem. Wychodzi na to, ze ten bardziej czerwony ma za
ubogo. Przyjaciółko, jak żyć?
--
ARQ
transalp
-
2. Data: 2013-06-21 09:25:34
Temat: Re: temperatura spalin
Od: AZ <a...@g...com>
On 2013-06-21, ARO <a...@p...pl> wrote:
>
> Ja wiem, ze cos nie tak z regulacja skladu mieszanki, ale czy jest mozliwe,
> aby w japonskim 7 letnim motocyklu byly az takie roznice tolerancji
> wykonania gaznikow, ze ksiazkowe nastawy mozna sobie w dupę wsadzić? To co?
> Pilotami/poziomem paliwa krecic? Przeciez sa ustawione oba tak samo. Cos sie
> w gaznikach przytkalo? Moto jezdzi dobrze, choc jak dla mnie troche leniwie
> reaguje na gaz przy jalowych obrotach. Powyzej 2000rpm jest lepiej. Synchro
> jest ok. Ssanie się domyka - tak przynajmniej mi sie wydaje. W rure nie wali
> przy hamowaniu silnikiem. Wychodzi na to, ze ten bardziej czerwony ma za
> ubogo. Przyjaciółko, jak żyć?
>
Ja bym sprawdzil tak:
- czy gazniki dobrze zlozone i przepustnica podcisnieniowa sie podnosi (nie wiem
co tam za gazniki sa ale w Keihinach latwo zle przykrecic pokrywke i membrana
nie ma szczelnosci co skutkuje slabym lub w ogole brakiem podnoszenia
przepustnicy)
- czy iglice tak samo ustawione (jak jest ustawianie)
- czy plywak sie nie zacina
- poziom paliwa
Chociaz z tego co piszesz moto leniwe to bym stawial na to pierwsze.
--
Artur
ZZR 1200
-
3. Data: 2013-06-21 09:55:31
Temat: Re: temperatura spalin
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2013-06-21 09:25, AZ pisze:
> On 2013-06-21, ARO <a...@p...pl> wrote:
>>
>> Ja wiem, ze cos nie tak z regulacja skladu mieszanki, ale czy jest mozliwe,
>> aby w japonskim 7 letnim motocyklu byly az takie roznice tolerancji
>> wykonania gaznikow, ze ksiazkowe nastawy mozna sobie w dupę wsadzić? To co?
>> Pilotami/poziomem paliwa krecic? Przeciez sa ustawione oba tak samo. Cos sie
>> w gaznikach przytkalo? Moto jezdzi dobrze, choc jak dla mnie troche leniwie
>> reaguje na gaz przy jalowych obrotach. Powyzej 2000rpm jest lepiej. Synchro
>> jest ok. Ssanie się domyka - tak przynajmniej mi sie wydaje. W rure nie wali
>> przy hamowaniu silnikiem. Wychodzi na to, ze ten bardziej czerwony ma za
>> ubogo. Przyjaciółko, jak żyć?
>>
> Ja bym sprawdzil tak:
> - czy gazniki dobrze zlozone i przepustnica podcisnieniowa sie podnosi (nie wiem
> co tam za gazniki sa ale w Keihinach latwo zle przykrecic pokrywke i membrana
> nie ma szczelnosci co skutkuje slabym lub w ogole brakiem podnoszenia
> przepustnicy)
> - czy iglice tak samo ustawione (jak jest ustawianie)
> - czy plywak sie nie zacina
> - poziom paliwa
>
> Chociaz z tego co piszesz moto leniwe to bym stawial na to pierwsze.
>
A ja bym sprawdzil szczelnosc zaworow wydechowych.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
4. Data: 2013-06-21 09:56:20
Temat: Re: temperatura spalin
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2013-06-21 09:16, ARO pisze:
> Ja wiem, ze cos nie tak z regulacja skladu mieszanki, ale czy jest
> mozliwe, aby w japonskim 7 letnim motocyklu byly az takie roznice
> tolerancji wykonania gaznikow,
7 letnie motocykle japonskie sie wyrzuca po prostu ;)
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
5. Data: 2013-06-22 15:47:07
Temat: Re: temperatura spalin
Od: "ARO" <a...@p...pl>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał :
> Ja bym sprawdzil tak:
> - czy gazniki dobrze zlozone i przepustnica podcisnieniowa sie podnosi
> (nie wiem
> co tam za gazniki sa ale w Keihinach latwo zle przykrecic pokrywke i
> membrana
> nie ma szczelnosci co skutkuje slabym lub w ogole brakiem podnoszenia
> przepustnicy)
> - czy iglice tak samo ustawione (jak jest ustawianie)
> - czy plywak sie nie zacina
> - poziom paliwa
Mowa o Kehin CVK34. Gazniki nie nosza zadnych sladow, by ktoś wcześniej do
nich pchał pazury. Chyba, ze zrobił to umiejętnie i za pomocą dobrych
narzędzi. Obstawiałbym raczej, że po gwarancji moto wogóle nie widziało
serwisu. Przepustnica się podnosi. Iglica nie ma żadnej regulacji. Położenie
pływaków jest identyczne w obu gaźnikach, choć z braku czasu ostatecznie
poziomu paliwa nie zmierzyłem, a to faktycznie było by najbardziej
miarodajne. Zaworki iglicowe wyglądają bardzo dobrze. O zacinających się
płwakach gdzieś już czytałem, ale podczas ostatniego grzebania merdając
gaznikami na wszystkie strony nie stwierdzilem tego. W pozycji "do gory
kolami" zaworki zawsze zamykaly, niezależnie od tego w jaki sposób gazniki
osiągnęły tę pozycję.
Zastanawialem sie juz nad tym co pisze Kuczu. Pierwsza sprawa: kompresja w
normie, choc zbliza sie do dolnej granicy. 10,5 Bar wychodzi tak samo na obu
cylindrach. Producent przewiduje normę 9,6-14,7[Bar]. Pomiar luzow
zaworowych pokazal, że praktycznie wszystkie z 4 zaworów wydechowych były
ustawione poniżej granicy tolerancji. Zamiast 0.18-0.23 było 0.15 na wydechu
i to właśnie mogło mu zaszkodzić, bo nie wiadomo jak długo tak jeździł.
Ustawiłem je na górną granicę - listek 0,2 wchodzi jak powinien, a 0,25 ma
za ciasno. Moto przejechało juz 2000km, a jedna rura jak się świeciła tak
się świeci. Może być, że jest przedmuch pomimo prawidłowej komprechy?
Cisnienia na goracym nie sprawdzalem. Czy poza sciaganiem gory silnika -
czego nie zamierzam robic, poki moto jezdzi i ma spalanie w normie - jest
jakas inna mozliwosc sprawdzenia szczelnosci zaworow?
--
ARQ
transalp
-
6. Data: 2013-06-23 23:12:27
Temat: Re: temperatura spalin
Od: "Tomek" <m...@o...pl>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
news:kq0v5e$qsv$1@node2.news.atman.pl...
> On 2013-06-21, ARO <a...@p...pl> wrote:
>>
>> Ja wiem, ze cos nie tak z regulacja skladu mieszanki, ale czy jest
>> mozliwe,
>> aby w japonskim 7 letnim motocyklu byly az takie roznice tolerancji
>> wykonania gaznikow, ze ksiazkowe nastawy mozna sobie w dupę wsadzić? To
>> co?
>> Pilotami/poziomem paliwa krecic? Przeciez sa ustawione oba tak samo. Cos
>> sie
>> w gaznikach przytkalo? Moto jezdzi dobrze, choc jak dla mnie troche
>> leniwie
>> reaguje na gaz przy jalowych obrotach. Powyzej 2000rpm jest lepiej.
>> Synchro
>> jest ok. Ssanie się domyka - tak przynajmniej mi sie wydaje. W rure nie
>> wali
>> przy hamowaniu silnikiem. Wychodzi na to, ze ten bardziej czerwony ma za
>> ubogo. Przyjaciółko, jak żyć?
Mój znajomy, na moje pytanie odnośnie sporego spalania Trumpha odparł mi:
"to zależy czy ma palić- czy paliwo, czy zawory"
Uboga mieszanka daje wyższą temperaturę spalin.
A ciśnienie sprężania w obu cylindrach jest podobne?
TOmek.
-
7. Data: 2013-06-24 17:17:34
Temat: Re: temperatura spalin
Od: "ARO" <a...@p...pl>
Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał :
> Mój znajomy, na moje pytanie odnośnie sporego spalania Trumpha odparł mi:
> "to zależy czy ma palić- czy paliwo, czy zawory"
> Uboga mieszanka daje wyższą temperaturę spalin.
W rzeczy samej milordzie.
Jednak moto pali tyle ile powinno.
> A ciśnienie sprężania w obu cylindrach jest podobne?
Tak, na obu jednakowe - pisalem post wyzej.
Na razie obstawiam gazniki - moze a noz widelec cos sie przytkalo.
Zawory sprawdze jako ostatecznosc.
--
ARQ
transalp
-
8. Data: 2013-06-24 19:11:44
Temat: Re: temperatura spalin
Od: "Tomek" <m...@o...pl>
Użytkownik "ARO" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
news:kq9plf$qos$1@mx1.internetia.pl...
> Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał :
>
>> Mój znajomy, na moje pytanie odnośnie sporego spalania Trumpha odparł
>> mi:
>> "to zależy czy ma palić- czy paliwo, czy zawory"
>> Uboga mieszanka daje wyższą temperaturę spalin.
>
> W rzeczy samej milordzie.
> Jednak moto pali tyle ile powinno.
>
>
>> A ciśnienie sprężania w obu cylindrach jest podobne?
>
> Tak, na obu jednakowe - pisalem post wyzej.
>
> Na razie obstawiam gazniki - moze a noz widelec cos sie przytkalo.
> Zawory sprawdze jako ostatecznosc.
Jeśłi nie ma przesadnie ubogiej mieszanki (czytaj przewlekłego spalania)
a jedna z rur grzeje się bardziej to może jakieś niewielkie ale
jednak są przedmuchy pomiędzy przylgnią grzybka i pierścienia
zaworowego (przedmuchy gorących spalin w fazie największego ciśnienia
nad tłokiem).
Jeśłi są różnice (asymetrie) w wydechu to ja bym szukał
przyczyn tych asymetrii- chyba poprzez kolejne przybliżenia.
Tomek.
-
9. Data: 2013-06-24 20:30:36
Temat: Re: temperatura spalin
Od: Ivam <f...@W...fm>
W dniu 2013-06-22 15:47, ARO pisze:
> Pierwsza sprawa: kompresja w normie, choc zbliza sie do dolnej granicy.
> 10,5 Bar wychodzi tak samo na obu cylindrach
Rozumiem, że na ciepłym silniku, bez filtra powietrza i gaz odkręcony na
maksa?
A jak wyszło po próbie olejowej?
--
pzdr:
Ivam
scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo
--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---
-
10. Data: 2013-06-26 18:56:56
Temat: Re: temperatura spalin
Od: "ARO" <a...@p...pl>
Użytkownik "Ivam" <f...@W...fm> napisał :
> Rozumiem, że na ciepłym silniku, bez filtra powietrza i gaz odkręcony na
> maksa?
Oczywiście drogi Watsonie.
> A jak wyszło po próbie olejowej?
I tu jest pies pogrzebany, że jej nie było.
--
ARQ
transalp